AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

5 combinatii alimentare pe care ar fi bine sa le eviti

O modalitate simpla de a gandi combinarea alimentelor este de a lua in considerare conceptul de timp. Unele alimente au nevoie de o mai lunga perioada de timp pentru a fi digera iar alte alimente trec prin corp destul de repede. In medie, un fruct dureaza de le 30 la 60 de minute pentru a fi digerat, legumele, cerealele, fasolea dureaza de la una la doua ore, carnea gatita si pestele dureaza cel putin trei sau patru ore iar crustaceele au nevoie de patru pana la opt ore.

Cand combini alimente diferite pot rezulta probleme, iar digestia nu este la fel de eficienta. De exemplu, sa presupunem ca la o masa includem friptura si ananas ca desert. Deoarece ananasul este combinat cu proteine digestia este lenta, aceasta combinatie va sta cu orele in stomac, mult mai mult decat daca ar fi pe cont propriu. Ca rezultat, zaharurile din fructe fermenteaza si duc la balonare si gaze.

Multiple probleme vor deriva de aici. Daca mancarea putrezeste in stomac sau intestin, nu va avea loc o digestie eficienta, si nu absorbim toti nutrientii. "Ori de cate ori aveti fermentatie sau putrefactie, se pot crea gaze care sunt toxice si chiar cancerigene. Aceste gaze necesita energie, si alte organe trebuie sa lucreze mai greu pentru detoxifierea organismului.

Aceste toxine din sistem pot provoca, de asemenea, oboseala, iritabilitate, dureri de cap, si respiratie urat mirositoare, apoi mai tarziu, se poate ajunge la colita, inflamatie, constipatie, artrita, hipertensiune arteriala, si alte probleme neplacute. "

In cele din urma, cheia pentru combinatii bune sau rele este de ati asculta corpul si nu de a urma un set de reguli.

Mai jos sunt unele combinatii alimentare pentru a le testa, iar in cazul in care nu va priesc, luati in considerare evitarea lor:

1. Fructe in timpul mesei sau dupa masa

De ce? Fructele trec repede prin stomac si se digera in intestin. Cand combini fructe cu alimente care se digera mai greu, cum ar fi carnea, cerealele, si chiar fructele mici de apa, cu banane, fructe uscate si avocado, acestea raman prea mult timp in stomac si incep sa fermenteze, deoarece fructele intr-adevar actioneaza ca un zahar.

Doctorul Bhaswati Bhattacharya , consilier in sanatate holistica si medic in New York, este de acord. "Zaharurile nu sunt de fapt usor de digerat, deoarece acestea sunt grele si necesita “foc bun” pentru a le procesa. De aceea, fructele trebuie sa fie consumate singure." Bhattacharya adauga ca fructele (mai ales proaspete, de sezon) sunt, de asemenea, "alimente energetice care purifica si sunt complete ", iar daca le combinam cu proteine si carbohidrati acestea le iau din energia lor pura.

In schimb poti mananca fructe cu 30 - 60 de minute inainte de mese. Cand fructul este consumat singur, pe stomacul gol inainte de masa, se pregateste tractul digestiv pentru ceea ce va urma. Apa din fructe clateste si hidrateaza tractul digestiv, fibrele il curata si enzimile activeaza procesul chimic de digestie. De aceea, consumul de fructe face in primul rând tractul digestiv "mai capabil de a absorbi nutrienti." Dupa o masa copioasa insa, asteptati cel putin trei ore inainte de a mânca fructe.

Cel mai bine este sa manânci fructele singure intr-o monodieta, un fel de fruct la o masa,si aici vorbim in special de pepeni, deoarece acestia sunt bogati in zahar si enzime specifice. Daca doriti sa faceti corect combinatia de alimente, consumul unui singur fel de fructe este un prim pas.

2. Proteina animala cu amidon

Exemple:

  • Carne si cartofi
  • Pui si paste
  • Cafea cu lapte

De ce? Alder considera ca in cazul in care o proteina animala este mancata cu carbohidrati, cum ar fi carnea si o bucata de paine sau un cartof, diferite sucuri digestive vor anula eficacitatea celorlalte. "Proteina va putrezi si carbohidratii vor fermenta. Rezultatul va fi: gaz si flatulenta in sistem. "

Adaugarea de enzime specifice  proteinei si de enzime specifice carbohidratilor in acelasi spatiu si timp, practic face totul "necurat", spune Bhattacharya, dar ea recunoaste, de asemenea, ca organismul uman este potrivit pentru combinatii, cum ar fi fasole si orez, care fac o proteina sanatosa, completa. Orezul si fasolea au un efect sinergic.

Daca veti amesteca proteine animale cu amidonasele, consumati si legume cu frunze verzi pentru a minimiza efectele secundare negative.

3. Grasimile in combinatiile gresiteproteine combinatii

De ce? Grasimile au nevoie de sarurile biliare din ficat si vezica biliara pentru a putea fi digerate iar atunci cand sunt amestecate cu alte chimicale digestive pot provoca disconfort. De exemplu, cantitati mari de grasimi cu proteine incetinesc digestia, noteaza Donna Gates, autorul "Dieta Ecologie Corp (Hay House, 2011)".

Bhattacharya spune ca grasimile si uleiurile trebuie sa fie combinate in functie de “focul digestiv” al persoanei care le consuma. "De combinati alimente in mod corespunzator, grasimile construiesc un mic “foc” si alimentele sunt transportate la ficat mai bine", spune ea. "Grasimile sunt de evitat atunci cand “focul” este prea scazut in intestin."

Gates recomanda folosirea cantitatilor mici de grasimi, in special a uleiurilor organice, nerafinate, cum ar fi de masline sau de cocos. Ea, de asemenea, sugereaza ca avocado, semintele si nucile ar trebui sa fie combinate doar cu legume non-amidonoase. Ea recomanda intotdeauna o leguma cu frunze verzi cruda atunci cand mananci grasimi.

4. Lichidul la masa

Exemple:

  • Apa in timpul mesei
  • Suc la masa
  • Ceai imediat dupa masa

De ce? Apa trece prin stomac in aproximativ 10 minute. Sucul dureaza 15 pâna la 30 minute. Orice lichid in stomac dilueaza enzimele si sucurile gastrice din organismul tau, iar organismul are nevoie de acestea pentru a digera proteinele, glucidele si grasimile.

In schimb, bea cat de multa apa doresti cu cel putin 10 minute inainte de a mânca. Dupa ce ai mâncat insa, asteapta aproximativ o ora pentru a bea lichide, sau chiar mai mult, dupa o masa mai complexa.

5. Doua surse concentrate de proteine

Exemple:

  • Avocado si oua
  • Nuci si iaurt

De ce? Proteinele au nevoie de o lunga perioada de timp pentru a se descompune si astfel ingreuneaza sistemul digestiv si epuizeaza energia. In Ayurveda, o combinatie de diferite tipuri de carne, sau carne cu peste trebuie evitata.

Este cel mai bine sa mâncati alimentele bogate in proteine ca si ultimul fel de mâncare la masa. Primul fel nu ar trebui sa fie compus din proteine, ci ar trebui inceputa masa cu legume sau verdeturi. Proteinele ar trebui sa constituie ultimul fel, astfel incat  focul digestiv si enzimele sa fie active la maximul lor.

Daca aveti de mancat doua surse de proteine concentrate impreuna, cel mai bine este sa le adaugati verdeturi si legume cât mai multe, cum ar fi ceapa, conopida, broccoli sau salata verde.

Sursa pentru acest articol:

http://www.care2.com/greenliving/5-food-combinations-to-avoid.html - proteine

Like Share Share Tweet135979 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Dieta

Etichete: carbohidrati, combinatii, grasimi, combinatii alimentare,

Comentarii recente:
Alina24 April 2014 04:15Raspunde

Articolele sunt foarte interesante. Problemele vin din traducerea facuta fara sa se treaca ideile prin filtrul gandirii logice si unele greseli de scriere...

Cornel02 June 2016 18:13Raspunde

Un articol interesant dar foarte prost explicat ...

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

Trateaza sciatica cu un plan alimentar personalizat

Trateaza sciatica cu un plan alimentar personalizat

Subconştientul tau vegheaza in permanenta

Subconştientul tau vegheaza in permanenta

Cum să depăşeşti sentimentul de singurătate când trăieşti pe cont propriu

Cum să depăşeşti sentimentul de singurătate când trăieşti pe cont propriu

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE