Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Diete

10 alimente bogate in colesterol si cum sa mentii un echilibru sanatos

Consumul excesiv de colesterol s-a dovedit ca mareste riscul de boala cardiaca si de accident vascular. Afla care sunt alimentele cu cel mai mare continut de colesterol, pe care ar trebui sa le eviti sau sa le consumi cu prudenta.

Colesterolul este un steroid lipid (grasime) prezent in sangele tuturor animalelor si necesar pentru buna functionare a membranelor celulare si pentru productia de hormoni. Desi sunt si efecte negative asociate cu un colesterol redus, deficitul de colesterol este rar. Corpul uman produce deja tot colesterolul de care avem nevoie, de aceea nu este nevoie sa consumam mai mult.

Consumul excesiv de colesterol s-a dovedit ca mareste riscul de boala cardiaca si de accident vascular. Colesterolul este prezent in produsele alimentare de origine animale si, de aceea, veganii au un colesterol mult mai redus decat cei care nu urmeaza o dieta vegana.

 Alimentele bogate in colesterol includ oua, peste, ficat, fast food, unt, scoici, creveti, bacon, carnati, carnea rosie, branza si produsele de patiserie.

Doza zilnica recomandata pentru colesterol este de 300 mg. 

Banner blog remedii probleme respiratorii
 

In continuare iata o lista cu alimentele care au cel mai ridicat continut de colesterol:

1. Galbenusul de ou

Alte oua bogate in colesterol (% din DZR pe ou): oul de gasca (409%), oul de curca (246%), oul de rata (206%), oul de gaina intreg (62%), oul de prepelita (25%) si caviarul, pe lingura (31%). 

2. Ficatul (de pui)  

Colesterol per  100g: 564mg (188% DZR)

Per bucata de ficat (44g): 248mg (83% DZR)

Alte tipuri de ficat bogat in colesterol (% din  DZR la 28 de grame): ficatul de miel (47%), ficatul de vita (37%), pateul din ficat de pui (36%), ficatul de porc (34%), pateul de ficat (24%) si pateul de gasca (foie gras) (14%). 

3. Pestele si grasimile din peste (uleiul de hering)  

Alte tipuri de peste si uleiuri de peste bogate in colesterol (% din  DZR la 100 gr de peste sau la o lingura de ulei): cod sarat (43%), sardine in ulei (39%), biban & ulei de sardine (33%), pastrav de mare (30%), hering (28%), somon & ulei din ficat de cod (27%), ulei de hering american (24%), si ulei de somon (23%). Desi pestele este bogat in colesterol, este considerat un produs sanatos pentru inima, datorita continutului de acizi grasi omega 3. 

4. Fast Food (chifla cu branza si sunca)

Alte grasimi bogate in colesterol (% din  DZR pe bucata sau pe portie): Mic dejun McDonald's (155%), croissant cu ou, branza si bacon (72%), ou McMuffin (69%), pui prajit (55%), hamburger (47%), milkshake (13%) si peste prajit (10%). 

5. Grasimi animale si uleiuri (unt) 

Alte grasimi animale bogate in colesterol (% din  DZR pe lingura): unt (7%), unt light si grasime de vita (5%), margarina, grasime de gasca, de rata si untura (4%). 

6. Scoici si fructe de mare (creveti)  

Alte scoici si fructe de mare bogate in colesterol: (% din DZR la 90 gr gatite): calamari (74%), creveti la conserva (71%), homar (41%), raci (39%), melci de mare (37%), stridii (28%), caracatita si crab (27%), scoici (19%), midii (16%). 

7. Mezeluri si alte produse din carne procesata 

Alte mezeluri bogate in colesterol (% din DZR la 28 de gr): carnati proaspeti (11%), salami si pepperoni (10%), carnati si sunca de porc (9%), bacon de curcan si carne de vita conservata (8%), salam, carne la conserva, crenvusti (7%).

8. Carne rosie  

Alte tipuri de carne rosie bogata in colesterol (% din DZR la 120 gram gatita): miel Noua Zeelanda (36%), iepure (35%), antricot de miel, friptura de vita si coaste de (34%), carne de caprioara (32%), piept de vita si de porc (30%), muschi file de vita (28%) si rata (26%). 

9. Branza 

Alte tipuri de branza bogata in colesterol (% din DZR pe 28 de grame): Fontina & Gouda (11%), crema de branza, Cheddar, Gruyere, branza de capra (10%), Colby, Brie, branza elvetiana (9%), Edam, Roquefort, Feta & Monterey (8%), mozzarella (7%) si parmezan (6%). 

10. Prajituri, placinte, fursecuri (facute cu oua si grasimi animale)

Alte prajituri, placinte si fursecuri bogate in colesterol (% din DZR pe bucata): strudele (54%), Choux a la creme (43%), placinta cu nuca (35%), eclere (31%), piscoturi (8%), negrese (6%) si fursecuri cu unt (2%). 

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

SURSE

https://www.nhlbi.nih.gov/health/resources/heart/heart-cholesterol-hbc-what-html
https://www.healthaliciousness.com/articles/foods-highest-in-cholesterol.php

#colesterol #grasimi #alimente bogate in colesterol

Ce au mai parcurs alti cititori...

Caju:7 beneficii importante pentru sanatate

Caju:7 beneficii importante pentru sanatate

Paradoxul francez: de ce sunt francezii mai sanatosi?

Paradoxul francez: de ce sunt francezii mai sanatosi?

Ce se intampla in corp cand consumi 15 migdale pe zi

Ce se intampla in corp cand consumi 15 migdale pe zi
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2020 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.