AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Ce se intampla in corp cand consumi 15 migdale pe zi

Migdalele sunt binecunoscute ca alimente sanatoase, dar ce efecte au ele, mai exact, asupra corpului? Bogate in compusi nutritivi care lipsesc deseori din alimentatia noastra zilnica,  migdalele pot fi solutia pentru multe dintre bolile si afectiunile cronice din ziua de azi.

Migdalele sunt printre alimentele cele mai dense nutritiv si este greu sa te opresti la una sau la doua cand le descoperi gustul crocant. Indiferent cum le consumi, sub forma de lapte cremos, clatite din faina de migdale sau presarate pe legume trase la tigaie, migdalele nu sunt doar un rasfat culinar, ci si o contributie valoroasa pentru sanatatea ta.

Ca toate semintele care contin informatii genetice si nutrientii necesari cresterii si dezvoltarii, si migdalele contin nutrienti vitali, sub forma de antioxidanti, grasimi sanatoase pentru inima si compusi anorganici ca mineralele, esentiale pentru viata. Dar cum poate ceva atat de mic sa aiba un impact atat de mare asupra unor probleme de sanatate grave? Nu intelegem chiar toate mecanismele de la nivel biochimic care ajuta migdalele sa-si indeplineasca functia de mentinere a unei stari de sanatate homeostatica, ceea ce nu trebuie sa ne opreasca sa le consumam zilnic, fara nicio farama de regret, bucurandu-ne de beneficiile lor.

Dupa ce controversele legate de consumul de grasimi au dat castig de cauza grasimilor poli si mono nesaturate, atentia tuturor se indreapta catre modul in care aceste grasimi ne protejeaza inima de boli. In occident, statisticile arata ca peste 600.000 de oameni mor anual din cauza bolilor cardiace, adica 25% din totalul anual de decese. Atunci de ce nu recomanda medicii consumul unui pumn de migdale in loc sa prescrie medicamente pentru colesterol?

Colesterolul marit este considerat principala cauza a bolii cardiace si este deseori tratat cu o categorie de medicamente numite statine. Acestea anihileaza, intr-adevar, caile enzimatice care sintetizeaza colesterolul, insa, in acelasi timp, inhiba si productia de CoQ10 (o enzima esentiala pentru producerea energiei in corp), iar, cateodata, acest efect negativ este ireversibil. Exista, insa, o solutie mai sigura si poate fi achizitionata la magazinul naturist sau supermarket. Un studiu clinic despre migdale si efectul lor benefic asupra colesterolului HDL a dat 10g de migdale pe zi, adica aproximativ 12-15 migdale, unor pacienti care suferisera anterior de boli coronariene. Nu numai ca nivelul lor de colesterol HDL s-a imbunatatit, dar s-au redus si trigliceridele, colesterolul total, inclusiv LDL si VLDL precum si indicele aterogenic, indicatori asociati cu inflamatia cronica si dezvoltarea de boli vasculare.

O alta boala cronica ce a capatat recent (2015) proportii pandemice este diabetul de tip 2. Se estimeaza ca numarul persoanelor care vor suferi de diabet pana in 2035 este de aproape 600 milioane, o statistica infioratoare, fara a se mai lua in calcul costurile asociate cu diabetul. Desi alimentatia dezechilibrata este factorul principal in diabetul de tip 2, unele imbunatatiri nutritionale pot inversa cateva dintre efectele nocive ale bolii. Diabetul este boala in care glucoza (zaharul) nu este metabolizat corect de organism  si este, in general, precedat de o serie de simptome, denumite, colectiv, sindrom metabolic. Abordarea farmaceutica trateaza boala dintr-o singura directie, in timp ce migdalele presupun abordari nenumarate in vederea refacerii echilibrului si homeostaziei interne. Consumul a doar 60 g de migdale zilnic timp de patru saptamani a dus la reducerea rezistentei la insulina, a insulinei dintre mese si a glucozei. Alte consecinte au inclus reglarea colesterolului, scaderea procentului de grasime corporala si imbunatatirea profilului nutritiv (magneziu, fibre, profilul acizilor grasi etc.) 

Doctrina semnaturilor, care dateaza inca din primul secol D.Hr., sustine ca morcovul si migdalele au o asemanare izbitoare cu ochiul uman. Si, desi morcovii sunt cei mai renumiti cand vine vorba de alimente bune pentru vedere, migdalele au si ele propriul merit in acest sens si nu doar sub forma de compliment. Migdalele sunt importante pentru functionarea ochilor. Ochii sunt expusi la numeroase toxine si chimicale care scapa perceptiei celor cinci simturi. Vasele de sange ale ochilor sunt printre cele mai mici vase de sange din intreg corpul si cand acestea sunt afectate, se pot remedia mult mai greu, sau chiar deloc. Bogate in vitamina E, migdalele previn deteriorarea pupilei, care poate accelera dezvoltarea de cataracta. Un studiu desfasurat in Finlanda a concluzionat ca “un nivel scazut de vitamina E in continutul plasmei (cvartal inferior) a fost asociat cu un risc de 3.7 ori mai mare (95% interval de incredere 1.2-11.8) a progresiei opacitatii premature corticale a pupilei comparativ cu cel mai ridicat cvartal (p = 0.028)” .

Cu totii stim zicatoarea "un mar pe zi tine doctorul departe", insa imaginati-va ce lovitura ar putea da industriei farmaceutice un mar acoperit in unt de migdale. Intr-un studiu din 2015, consumul a ⅓ cana de migdale (43g) impreuna cu micul dejun, pranz si cina sau ca gustare, a redus zaharul din sange, iar grupul care le-a consumat doar ca gustare a manifestat, de fapt, cea mai mare scadere.

“DISCUTII: Gustarile sunt considerate un risc pentru cresterea in greutate, insa o afirmatie atat de generala poate ascunde raspunsuri foarte diferite la variate alimente. Acest studiu a comparat efectele acute dupa consum si pe termen scurt ale consumului de migdale cu o masa sau singure, ca gustare. A permis si evaluarea unor posibile adaptari fiziologice la consumul de migdale, care ar accentua sau diminua reactiile comportamentale dupa 4 saptamani de consum zilnic.”

Cele mai bune migdale sunt cele importate din Italia sau Spania si trebuie hidratate cateva ore sau peste noapte, inainte de consum. In functie de scopul propus, cantitatea recomandata pentru consum zilnic ar trebui sa fie in jur de 10-60g migdale (adica cele folosite in studiile mentionate in acest articol), pentru ameliorarea diabetului de tip 2, a bolii cardiovasculare, a problemelor cu vederea si a multor alte probleme de sanatate.

Mancarea trebuie sa aiba gust bun, insa trebuie sa contina si informatii biologice valoroase, care sa ne afecteze pozitiv starea de sanatate. Asa ca migdalele ar trebui sa fie nelipsite din sertarul de la birou, din geanta sau rucsacul de antrenament, pentru o gustare benefica si hranitoare.  

Sursa utilizata: http://www.greenmedinfo.com/blog/what-15-almonds-day-can-do-you?page=2

Like Share Share Tweet122186 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: colesterol, diabet de tip 2, migdale,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

11 beneficii uimitoare ale cardamomului

11 beneficii uimitoare ale cardamomului

13 beneficii surprinzatoare ale cuisoarelor

13 beneficii surprinzatoare ale cuisoarelor

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE