AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Laptele de migdale, o gustare delicioasa plina de nutrienti

De zeci de ani ni se spune ca laptele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica. Si, desi furnizeaza o gama larga de nutrienti si minerale necesare corpului, adevarul este ca nu reprezinta mereu cea mai buna optiune, mai ales in cazul persoanelor cu intoleranta la lactoza sau care aleg o alimentatie vegana. 

Vestea buna este ca exista o mare varietate de alternative vegetale sanatoase la lapte, multe bazate pe oleaginoase - iar una dintre ele se remarca in mod deosebit.

In 2013, in occident, laptele de migdale a devenit oficial mai popular decat laptele de soia, dupa cum arata rata vanzarilor, iar azi acesta reprezinta doua treimi din laptele vegetal de pe piata.

Insa rata vanzarilor nu este un argument suficient pentru o modificare alimentara. Laptele de migdale nu este numai o bautura sanatoasa si savuroasa, este si o gustare plina de nutrienti.

CUM SE FACE LAPTELE DE MIGDALE

Laptele de migdale nu este o bautura recent descoperita. Acesta se consuma inca din Evul Mediu, fiind intalnit mai ales in Orientul Mijlociu si in zonele mediteraneene.

Metoda cea mai comuna de a face bautura este prin combinarea migdalelor macinate cu apa. Apoi "pulpa" este strecurata si se pastreaza numai laptele cremos. Se poate indulci cu miere, insa gustul bogat al migdalelor este, in general, suficient de bun pentru ca laptele sa poata fi consumat ca atare.

Laptele de migdale este disponibil in multe supermarketuri, insa este foarte usor de facut si acasa, daca se urmeaza cativa pasi simpli. Sunt necesare cateva migdale crude, apa proaspata si o sita de branza sau o punga de strecurat nuci.

  1. Se hidrateaza migdalele peste noapte (sau chiar mai mult, pentru a fi mai moi). Nu se acopera vasul in care se hidrateaza.
  2. Se strecoara apa si se clatesc bine migdalele.
  3. Se adauga nucile in blender cu doua cani de apa proaspata si curata si se amesteca pana la omogenizare.
  4. Se strecoara amestecul prin sita. Poate fi strecurat de mai multe ori, pana se inlatura complet resturile de migdale.
  5. Dupa gust, se pot adauga indulcitori sau arome ca scortisoara, miere, vanilie sau stevia. Pentru mai multa consistenta se poate adauga pudra proteica.

O mare calitate a laptelui de migdale este ca, spre deosebire de laptele obisnuit, nu trebuie tinut la frigider pentru a nu se strica - ceea ce este un mare avantaj cand calatoresti. Va ramane proaspat aproximativ doua zile, dar este bine sa fie consumat cat mai repede (desi este destul de usor sa faci intotdeauna o portie noua).

Indiferent ca alegi sa cumperi sau sa-l faci acasa, laptele de migdale este o alegere excelenta - atat pentru papilele gustative, cat si pentru sanatate.

CONTINUTUL NUTRITIV AL LAPTELUI DE MIGDALE

Laptele de migdale este bogat in vitamine si minerale, fiind un inlocuitor foarte bun (sau chiar mai bun) al laptelui de vaca obisnuit si al laptelui de soia.

  • Contine mai putine calorii decat laptele de vaca si de soia
  • Este o sursa buna de calciu
  • Are un continut ridicat de potasiu, care ajuta la mentinerea tensiunii arteriale
  • Nu contine grasimi trans sau saturate
  • Are o concentratie suficient de mare de magneziu, care ajuta la functionarea muschilor si a nervilor
  • Tipurile de lapte de migdale neindulcit nu contin zahar

BENEFICIILE LAPTELUI DE MIGDALE PENTRU SANATATE

Pe langa aportul nutritional, iata alte cateva beneficii ale laptelui de migdale pentru sanatate.

Contribuie la pierderea in greutate

Laptele de migdale are mai putine calorii decat laptele obisnuit, aproximativ 30-60 de calorii la o cana, fiind o optiune foarte buna in cadrul unui regim alimentar restrictiv.

Mentine sanatatea inimii

Laptele de migdale este foarte bun pentru inima, datorita lipsei de colesterol si a grasimilor mono nesaturate care desfunda arterele si promoveaza circulatia sangelui. De fapt, sunt cercetari care arata ca includerea oleaginoaselor in alimentatie (si a laptelui vegetal din nuci) poate reduce cu pana la 45% riscul de boala cardiaca.

Sustine oasele

Laptele de migdale contine in jur de 30% din doza recomandata de calciu.

Imbunatateste aspectul tenului

Vitamina E este un alt nutrient prezent in laptele de migdale. Acest antioxidant combate efectele daunatoare ale radicalilor liberi care duc la aparitia liniilor si ridurilor. De aceea consumatorii de lapte de migdale pot observa ca tenul lor devine mai curat si mai luminos.

Este o buna optiune pentru diabetici

Lipsa de carbohidrati si zaharuri din laptele de migdale este o veste buna pentru diabetici.

Poate reduce riscul de cancer

Un studiu din 2011 a descoperit ca laptele de migdale poate impiedica dezvoltarea cancerului de prostata cu pana la 30%. Sunt necesare mai multe studii, insa cercetarile preliminare sunt promitatoare in acest sens.

Pentru a profita din plin de calitatile laptelui de migdale, trebuie evitate varietatile care contin zahar adaugat sau conservanti.

LAPTELE DE MIGDALE PENTRU GATIT

Laptele de migdale nu este numai delicios si sanatos - este si foarte versatil. Pe langa consumul sau ca atare, se poate folosi in multe alimente, ca inlocuitor al laptelui obisnuit:

  • Se poate folosi in cereale
  • Se poate adauga in smoothie
  • Poate inlocui laptele de cafea
  • Se poate folosi in fiertura de ovaz in loc de lapte sau apa
  • Poate inlocui laptele obisnuit in multe retete, in special dulciuri

RETETE CU LAPTE DE MIGDALE

Smoothie cu pere si ciocolata

Ciocolata cu fructe este o combinatie de vis. Poti obtine un smoothie savuros din pudra de cacao, sucul aromat al perelor si cateva curmale pentru indulcire. Foloseste laptele de migdale ca baza a acestei bauturi, adaugand si cateva de seminte chia pentru un plus de energie.

 

Prajituri vegane

Nu toate prajiturile sunt nesanatoase. Cu mici trucuri poti crea prajituri delicioase si nutritive. Nu trebuie decat sa inlocuiesti cateva ingrediente, cu alternative mai sanatoase, cum ar fi unt vegetal, lapte de migdale, sos de mere, zahar de curmale si ulei de cocos.

Sursa utilizata: http://www.care2.com/greenliving/almond-milk-nutrition.html

Like Share Share Tweet30244 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: calciu, colesterol, lapte vegetal, migdale, riboflavina, vitamina D, vitamina e, laptele de migdale,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE