AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

13 alimente inflamatorii pe care e bine sa le eviti

5. Lactatele

Aproape 60% din populatia lumii nu poate digera laptele. De fapt, multi cercetatori considera abilitatea oamenilor de a digera laptele odata trecuti de primul an de viata mai degraba anormala decat normala. Laptele este un alergen comun care declanseaza diverse reactii inflamatorii, probleme cu stomacul, constipatie, diaree, iritarea pielii si dificultati de respiratie la persoanele sensibile.

In plus, hormonii, pesticidele si antibioticele cu care sunt hranite vacile, ajung si ele in lapte, complicand si mai mult situatia.

Unde se gasesc: In afara de produsele care contin lapte in mod evident, cum ar fi untul si branza, altele care contin lapte intr-un mod mai putin evident sunt painea, biscuitii, biscuitii sarati, prajiturile, sosurile de smantana, pudra proteica si cerealele. Laptele este un alergen si, de regula, este mentionat pe etichetele produselor.

Alternative: Laptele de cocos sau laptele din fructe oleaginoase. Untul poate fi inlocuit de uleiul de cocos, iar branza cu crema de caju.

6. Carnea 

Carnea din comert provine de la animale hranite cu soia si porumb, o alimentatie bogata in acizi grasi inflamatorii omega-6, dar saraca in acizi grasi omega-3. Carnea din comert este, de asemenea, bogata in antibiotice si hormoni pentru a preveni infectiile si a grabi reproducerea. Recent, studiile au dovedit ca si carnea de pui poate cauza cancer.

Unde se gaseste: Carnea din comert provine de la ferme industriale, in cazul in care nu este mentionat altceva pe ambalaj.

Alternative: Desi toata carnea este inflamatorie, daca iti doresti sa consumi in continuare carne , cauta carne organica, de la animale hranite cu iarba si legume.

7. Produsele de carmangerie

Produsele de carmangerie contin toate produsele din carne sarata, afumata sau conservata intr-un alt fel. Acestea contin nitrati, produse din porumb, soia, conservanti si agenti de colorare. Aceste ingrediente fac mancarea atat de toxica, incat devine carcinogena, cauzand cancer la stomac.

Unde se gaseste: Sunca, crenvursti, carnati, carne la conserva, bacon, salam, mezeluri.

Alternative: Carne proaspata, pui si peste sau alternative organice ca somonul afumat sau pastrama de vita.

8. Alcoolul

Consumul regulat de alcool cauzeaza iritatia si inflamatia esofagului, laringelui si a ficatului. Cu timpul, inflamatia cronica duce la aparitia tumorilor si, in cele din urma, a cancerului.

Unde se gaseste: Bere, cidru, lichioruri si vinuri.

Alternative: Bauturi racoritoare si hidratante, ca apa, ceaiul si sucul proaspat stors.

9. Cerealele rafinate

Multe dintre cerealele consumate in ziua de azi sunt modificate genetic, procesate si contaminate cu ierbicide si pesticide. Unele cereale, cum este graul, sunt atat de rafinate, incat cauzeaza simptome grave de alergii la majoritatea populatiei. In plus, graul este tratat cu clor si nu mai are niciun nutrient natural, fiind imbogatit ulterior cu vitamine si minerale sintetice. Din acest motiv multe tipuri de faina alba contin pe ambalaj mentiunea "imbogatita".

De asemenea, fiind zaharuri rafinate, cerealele rafinate au un indice glicemic mai ridicat decat cerealele neprocesate, care pot accelera declansarea unor boli cum sunt cancerul, boala coronariana si diabetul.

Unde se gaseste: Faina alba, painea alba, taiteii, pastele, biscuitii si produsele de patiserie.

Alternative: Opteaza pentru cerealele stravechi sanatoase precum amarant, quinoa, alac, secara, mei, hrisca si chia. Aceste sunt disponibile sub forma de cereale integrale sau faina in magazinele naturiste.

10. MGS

MGS (monoglutamatul de sodiu) este un conservant si un aditiv alimentar care imbogateste aroma din alimentele procesate. Acesta contine amidon fermentat, zahar de porumb, melasa, zahar.

In corp, MGS este folosit ca un neurotransmitator. Fiind un produs sintetic, substanta duce la inflamarea citoplasmei, deteriorarea nucleului si pierderea neuronului la copiii nenascuti. La adulti, poate cauza inflamarea creierului, dureri de cap si simptome similare cu cele ale alergiilor. Printre efectele MSG se numara durerile de stomac, transpiratia excesiva, dificultati de somn si multe altele.

La soarecii tineri, MGS cauzeaza boala ficatului gras nealcoolic si steato hepatita nealcoolica. 

Unde se gaseste: MSG este un ingredient frecvent folosit in mancarurile asiatice, atat cele din comert cat si cele de la restaurante.

Alternative: Asezoneaza mancarea cu sare si piper sau alte condimente mai adecvate. Iar daca ai dubii in privinta restaurantelor chinezesti, gateste mancare asiatica acasa.

11. Porumbul

Porumbul stravechi este o cereala nutritiva, sanatoasa, dar nu si cel pe care il gasim in magazine sau in alimentele procesate, din pacate. Porumbul este unul dintre cele mai modificate produse si unul care pastreaza mari cantitati de reziduuri de pesticide. Pentru culturile de porumb se foloseste glifosat, care omoara bacteriile benefice din intestine. In consecinta, bacteriile nocive pot prospera, cauzand o reactie inflamatorie care duce la dureri articulare. Ierbicidul mai poate cauza si probleme digestive ca boala intestinelor inflamatorii si boala celiaca.

Legumele si cerealele nu afecteaza numai oamenii: porcii hraniti cu porumb si soia modificate genetic au dezvoltat o inflamatie intestinala care este posibil sa se fi datorat expunerii la glifosat,” a scris un studiu.

Unde se gaseste: Produse coapte din comert, cereale, batoane de cereale, produse de carmangerie si dulciuri (sub forma de sirop de porumb).

Alternative: Cumpara porumb organic sau inlocuieste porumbul cu alte legume mici, cum ar fi mazarea sau fasolea.

12. Sarea rafinata

Sodiul este esential pentru functionarea muschilor si a nervilor, reglarea tensiunii, printre altele. Insa sarea in exces duce la o tensiune prea mare, probleme cu rinichii, densitate osoasa redusa, inflamatie si retentie de lichide. Sarea in exces este de regula eliminata prin urina si transpiratie.

Un studiu publicat in "Revista europeana de nutritie clinica" a descoperit ca "un consum excesiv de sare este asociat cu inflamatie marita si cu deteriorarea anumitor organe-tinta.” Spre deosebire de sarea procesata, sarea "de masa" este incalzita la temperaturi extreme si are multi aditivi indoielnici.

Unde se gasesc: Alimente procesate, fast food si aproape orice se serveste intr-un restaurant

Alternative: alege sare de mina, sare naturala de mare sau sare de Himalaia. In loc de a folosi sare in exces, foloseste condimente mai diverse sau ierburi aromatice pentru a da aroma mancarurilor.

13. De completat

De ce de completat? Pentru ca aici trebuie incluse alimentele la care esti tu sensibil. Multi oameni au sensibilitate la anumite alimente, fara sa fie pe deplin constienti de acest lucru. Spre deosebire de alergiile alimentare, unde simptomele sunt vizibile si chiar agresive, simptomele intolerantelor alimentare au nevoie de mai mult timp pentru a se manifesta.

Prin urmare, cand acestea apar, pot fi confundate cu unele neplaceri trecatoare, ca durerile de cap sau starile de oboseala. Insa expunerea pe termen lung la alimentul respectiv poate duce la inflamatie sau, in cele din urma, la o boala cronica.

Unde se gasesc: Alergenii alimentari cei mai frecventi sunt glutenul, laptele, nucile, ouale si legumele din familia Solanaceelor. Contrar parerii generale, poti dezvolta o alergie la alimentele pe care le consumi frecvent.

Alternative: Daca ai impresia ca un anumit aliment ar putea sa declanseze o reactie de intoleranta, incearca sa il eviti complet pentru aproximativ doua saptamani si urmareste reactia. La sfarsitul perioadei de abstinenta, reintrodu alimentul in dieta. Daca esti intr-adevar incompatibil cu acesta, vei simti efectele imediat.

Cum tratezi inflamatia cronica

Pentru a tine inflamatia sub control, trebuie sa tratezi problema de la radacina. Primul pas este sa elimini alimentele inflamatorii si sa incluzi alimente care combat inflamatia. Inlocuieste uleiul de palmier cu ulei de cocos si condimenteaza mancarea cu putin turmeric si ierburi antiinflamatorii. Consuma in principal alimente neprocesate, produse proaspete si multa apa.

Si, nu in ultimul rand, fa sport, invata sa-ti gestionezi stresul si asigura-te ca dormi 7-9 ore zilnic, pentru a ajuta corpul sa se refaca si sa-si reduca inflamatia.

Sursa utilizata: https://dailyhealthpost.com/inflammatory-foods/

Like Share Share Tweet56865 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: bacterii benefice, inflamatia, monoglutamatul de sodiu, turmeric, ulei de avocado, ulei de cocos, uleiuri hidrogenate, zaharul, citokine, alimente inflamatorii, ulei de macademia, ierburi aromatice,

Comentarii recente:
Ioana01 October 2017 05:38Raspunde

Nici macar pe ultimul loc nu ati pus glutenul??

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE