Sfaturi practice

Miscarea reduce riscul a cel putin 24 de afectiuni

Conform unei recenzii recente a unui studiu, activitatea fizica regulata este singura si cea mai eficienta cale de a te mentine sanatos pe masura ce imbatranesti, pe langa calitatea de nefumator. Cercetatorul Leslie Alford, autorul recenziei, spune

Conform unei recenzii recente a unui studiu, activitatea fizica regulata este singura si cea mai eficienta cale de a te mentine sanatos pe masura ce imbatranesti, pe langa calitatea de nefumator.

Cercetatorul Leslie Alford, autorul recenziei, spune ca exercitiile regulate – chiar si o plimbare in pas vioi de 30 de minute de 5 ori pe saptamana – poate incetini procesul imbatranirii si reduce riscul a cel putin 24 de afectiuni, printre care bolile de inima, cancerul, dementa, atacul cerebral, depresia si 2 tipuri de diabet. Recenzia, ce cuprinde decoperirile a 40 de lucrari publicate intre 2006 si 2010, apare in numarul din Decembrie al Ziarului International de Practica Clinica.

“Lipsa de miscare genereaza in corpurile noastre vaste schimbari patofiziologice,” a spus Alford intr-un discurs. “Corpurile noastre, in evolutia lor, au ajuns sa aiba nevoie pentru o functionare optima de un anumit nivel de activitate fizica, nivel la care cei mai multi dintre noi nu ajung prin stilul nostru de viata modern si sedentar.”

Desi focusul studiului a fost analiza efectelor miscarii asupra sanatatii umane, Alford spune ca descoperirile lui sunt relevante atat pentru barbatii cat si pentru femeile de toate varstele.

Iata cateva dintre lucrurile la care a descoperit ca o miscare regulata poate contribui:

Tot mai crezi ca nu ai timp sa faci miscare? Mai gandeste-te.

In baza descoperirilor sale, Alford recomanda ca adultii sanatosi sa ajunga la 150 minute pe saptamana (sau 30 minutes de 5 ori pe saptamana) de miscare moderata ca intensitate (cum ar fi o plimbare in pas vioi). Persoanele care fac miscare mai intensa (cum ar fi jogging) ar trebui sa ajunga la 20 minute de 3 ori pe saptamana. A mai recomandat adultilor sanatosi sa incerce sa faca si exercitii pentru intarirea masei musculare de doua ori pe saptamana. Si mai spune ca nu e niciodata prea tarziu ca sa incepi! Indiferent de varsta pe care o ai sau activitatea curenta pe care o desfasori, poti incepe sa profiti de beneficiile miscarii regulate.

“Literatura analizata demonstreaza ca durata de viata a persoanelor sau starea lor de sanatate depinde de un complex divers de factori, inclusiv stilul lor de viata, locul unde traiesc si chiar si norocul pe care-l au”, spune Alford. “Fiecare poate controla intr-o anumita masura unii dintre acesti factori, printre care obezitatea, dieta, fumatul si miscarea fizica.”

Citeste si articolul: Ce se intâmpla in corp atunci când faci miscare

Sursa:

L. Alford. International Journal of Clinical Practice, 2010; 64 (13): 1731 DOI: 10.1111/j.1742-1241.2010.02478.x - miscare

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#activitate fizica #imbatranire #miscare #sanatate

Ce au mai parcus alti cititori...

10 lucruri pe care le poti face pentru a te mentine la o greutate ideala

10 lucruri pe care le poti face pentru a te mentine la o greutate ideala

10 imbunatatiri vitale de tranzitie pentru un corp mai sanatos si o viata mai fericita

10 imbunatatiri vitale de tranzitie pentru un corp mai sanatos si o viata mai fericita

Cu aceasta metoda va intineriti pielea cu 13 ani in doar 9 luni

Cu aceasta metoda va intineriti pielea cu 13 ani in doar 9 luni
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.