MinteCorpRelatii si familieParentingHrana vieLeacuri babestiNaturaContact

Miscarea reduce riscul a cel putin 24 de afectiuni

Conform unei recenzii recente a unui studiu, activitatea fizica regulata este singura si cea mai eficienta cale de a te mentine sanatos pe masura ce imbatranesti, pe langa calitatea de nefumator.

Cercetatorul Leslie Alford, autorul recenziei, spune ca exercitiile regulate – chiar si o plimbare in pas vioi de 30 de minute de 5 ori pe saptamana – poate incetini procesul imbatranirii si reduce riscul a cel putin 24 de afectiuni, printre care bolile de inima, cancerul, dementa, atacul cerebral, depresia si 2 tipuri de diabet. Recenzia, ce cuprinde decoperirile a 40 de lucrari publicate intre 2006 si 2010, apare in numarul din Decembrie al Ziarului International de Practica Clinica.

“Lipsa de miscare genereaza in corpurile noastre vaste schimbari patofiziologice,” a spus Alford intr-un discurs. “Corpurile noastre, in evolutia lor, au ajuns sa aiba nevoie pentru o functionare optima de un anumit nivel de activitate fizica, nivel la care cei mai multi dintre noi nu ajung prin stilul nostru de viata modern si sedentar.”

Desi focusul studiului a fost analiza efectelor miscarii asupra sanatatii umane, Alford spune ca descoperirile lui sunt relevante atat pentru barbatii cat si pentru femeile de toate varstele.

Iata cateva dintre lucrurile la care a descoperit ca o miscare regulata poate contribui:

  • Reduce riscul bolilor de inima si atacului de cordmiscare
  • Ajuta la prevenirea obezitatii si a celor 2 tipuri de diabet
  • Reduce riscul cancerului la colon, cancerului la prostata si a altor tipuri de cancer
  • Ajuta la recuperarea in urma cancerului si creste rata supravieturii
  • Reduce riscul de osteoporoza
  • Scade presiunea arteriala din sange
  • Reduce sansele barbatilor de a avea probleme de erectie
  • Imbunatateste simptomele depresiei
  • Scade riscul de dementa la varstnici

Tot mai crezi ca nu ai timp sa faci miscare? Mai gandeste-te.

In baza descoperirilor sale, Alford recomanda ca adultii sanatosi sa ajunga la 150 minute pe saptamana (sau 30 minutes de 5 ori pe saptamana) de miscare moderata ca intensitate (cum ar fi o plimbare in pas vioi). Persoanele care fac miscare mai intensa (cum ar fi jogging) ar trebui sa ajunga la 20 minute de 3 ori pe saptamana. A mai recomandat adultilor sanatosi sa incerce sa faca si exercitii pentru intarirea masei musculare de doua ori pe saptamana. Si mai spune ca nu e niciodata prea tarziu ca sa incepi! Indiferent de varsta pe care o ai sau activitatea curenta pe care o desfasori, poti incepe sa profiti de beneficiile miscarii regulate.

    “Literatura analizata demonstreaza ca durata de viata a persoanelor sau starea lor de sanatate depinde de un complex divers de factori, inclusiv stilul lor de viata, locul unde traiesc si chiar si norocul pe care-l au”, spune Alford. “Fiecare poate controla intr-o anumita masura unii dintre acesti factori, printre care obezitatea, dieta, fumatul si miscarea fizica.”

    Citeste si articolul: Ce se intâmpla in corp atunci când faci miscare

    Sursa:

    L. Alford. International Journal of Clinical Practice, 2010; 64 (13): 1731 DOI: 10.1111/j.1742-1241.2010.02478.x - miscare

    loading...
    loading...

    Postat in categoria Sfaturi practice

    Etichete: activitate fizica, imbatranire, miscare, sanatate,

    Adauga comentariul tau
    Nume*
    Url
    Email
    Comentariu

    Articole Recente

    Ce mananci pentru a fi mai creativ?

    Ce mananci pentru a fi mai creativ?

    Afla cum poti sa iti protejezi ochii cand lucrezi mult la calculator

    Afla cum poti sa iti protejezi ochii cand lucrezi mult la calculator

    Leurda, iarba gustoasa din codrul bunicilor

    Leurda, iarba gustoasa din codrul bunicilor

    8 categorii de alimente care pot provoca sensibilitate digestiva

    8 categorii de alimente care pot provoca sensibilitate digestiva

    5 Retete creative si exotice cu turmeric

    5 Retete creative si exotice cu turmeric

    Evenimente

    Weekend de gatit in cuplu...la mare!

    Weekend de gatit in cuplu...la mare!

    BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

    BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

    Tabara verde viu de detoxifiere de primavara- Plaiul Foii 2019

    Tabara verde viu de detoxifiere de primavara- Plaiul Foii 2019

    Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

    Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

    Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

    Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

    Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

    SUNTEM PE RETELELE SOCIALE