AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact

Ghid complet de utilizare a vitaminelor în tratarea endometriozei

Endometrioza este o boala comuna. Statisticile arata ca aproximativ 10-15% dintre femeile aflate la varsta reproducerii, intre 25 si 45 de ani sunt afectate si aproape 30% dintre femeile afectate sunt infertile. De aceea este important sa incepi sa iei vitamine din timp pentru endometrioza.

Endometrioza apare cand endometrul (mucoasa care captuseste interiorul uterului) creste in alte zone decat cele normale, ajungand in ovare, tuburi falopiene, vagin, abdomen, muschiul uterin, intestine, vezica, ligamente utero-sacrate (ligamentele care sustin uterul), peritoneu (mucoasa care captuseste interiorul pelvisului si cavitatea abdominala) sau in alte parti ale corpului. Poate sa creasca intre organe si sa le faca sa se lipeasca, ceea ce poate cauza dureri si disconfort, de aceea vitaminele pot imbunatati starea generala de sanatate.

Cauzele endometriozei nu sunt pe deplin cunoscute. Exista cateva teorii care variaza intre mostenirea genetica si mediile toxice. Sangerarea inversa sau “menstruatia retrograda” (sangerarea care urca spre uter) este, insa, considerata principala cauza. Celulele endometriale sunt receptive la estrogen, iar dominanta estrogenului este o regula in societatea moderna. Multi cercetatori cred ca estrogenii si xeno estrogenii (estrogenii din mediu) joaca un rol important in dezvoltarea acestei boli. Estrogenul in exces este un factor esential in multe boli, inclusiv in cele asociate cu dominanta estrogenului, cum este si cazul endometriozei. Unii au incercat sa asocieze absorbantele care contin urme de poluanti cu endometrioza, insa acest lucru ramane inca de dovedit.

Factori de risc

  • Prezenta bolii in familie, in special la mama sau la sora
  • Sarcina la o varsta inaintata (dupa 30 de ani)
  • Menstruatii lungi cu perioade mai scurte decat normal intre cicluri
  • O structura anormala a uterului
  • O alimentatie bogata in grasimi hidrogenate (grasimi trans) cum ar fi cartofii prajiti sau biscuiti
  • Stresul

Simptome si diagnostic

Celulele endometriale raspund la fel ca celulele uterului si sangereaza in timpul menstruatiei. Cele mai comune simptome sunt durerea si crampele care apar in timpul menstruatiei, ceea ce poate duce la formarea de cicatrici in zonele in care ajunge tesutul endometrial, afectand functionarea organelor. Alte simptome includ sangerari abundente, dureri in timpul actului sexual, dureri abdominale si/sau in zona lombara si diaree in timpul menstruatiei. Sunt si cazuri in care nu exista simptome. Endometrioza mareste riscul de fibroame uterine sau chisturi la san si poate fi insotita de oboseala severa, sindromul oboselii cronice sau fibromialgie, de aceea consumul de vitamine pentru endometrioza poate vindeca si ameliora si alte afectiuni.

Singura metoda prin care se poate preveni endometrioza este laparoscopia, o procedura chirurgicala prin care medicul chirurg introduce un scop minuscul in cavitatea pelviana pentru a depista tesuturi endometriale. Aceasta procedura nu da tot timpul rezultate si pot dura si ani de zile pana la punerea unui diagnostic. 

Tratamentul natural

Interventia chirurgicala are ca scop inlaturarea tesutului endometrial, in timp ce terapia medicamentoasa doreste obtinerea echilibrului hormonal cu ajutorul contraceptionalelor. Niciuna dintre aceste terapii nu are prea mare succes. Peste 500.000 operatii sunt efectuate in fiecare an pentru endometrioza, iar sansele de revenire si de a pastra durerea si dizabilitatea sunt de 40%.  Aceasta boala se amelioreaza deseori odata cu menopauza, cand nivelul de estrogen este redus la maximum. Poate, de asemenea, sa dispara atunci cand ovarele nu sunt functionale. Acest lucru poate fi indus chirurgical prin eliminarea ambelor ovare sau medicamentos prin administrarea temporara de medicamente. Pentru a evita operatia, vitaminele sunt o optiune mult mai buna.

Endometrioza este o boala foarte dificila.

1. Progesteronul natural

Progesteronul natural este foarte indicat pentru endometrioza. Acesta ajuta la reducerea riscului de cancer ovarian, endometrial si la san, avand in vedere ca estradiolul neopus este frecvent asociat cu sanul fibrochistic, endometrioza, sindromul premenstrual, fibroamele si cancerul la san. Dozele pot varia in functie de boala. In cazul endometriozei, se poate folosi crema cu progesteron natural in concentratie de 20 mg incepand cu ziua a 8-a si pana in ziua a 26-a a unui ciclu normal de 28 de zile.

Doza se adapteaza dupa caz, in functie de recomandarile medicului. Uneori efectele pot sa apara si dupa 6 luni, iar daca nu se apare niciun efect dupa 2 luni,  doza se poate mari la 40 de mg pe zi. Cand incep sa apara efectele, atunci doza se poate reduce pana se ajunge la doza minima necesara. Cand se folosesc vitamine pentru endometrioza, acestea trebuie luate pana la menopauza, iar daca apar episoade spontane, se poate mari doza pentru a micsora simptomele.

Este bine sa se faca un test de saliva pentru progesteron si estrogen si sa se consulte un medic de orientare naturista, mai ales in cazul celor pentru care utilizarea vitaminelor pentru endometrioza este o abordare cu totul noua.

2. Adaptarea alimentatiei

Consumul excesiv de grasimi trans este o regula in tarile dezvoltate. Occidentalii isi iau majoritatea caloriilor din grasimi. Tot in Occident exista si o incidenta mai ridicata a simptomelor de menopauza. Studiile arata ca nivelul de estrogen scade la femeile care isi modifica dieta si trec de la un consum marit de carbohidrati si grasimi la unul pe baza de legume, fibre si mai putine grasimi, chiar daca isi mentine aportul caloric.

Plantele contin peste 5000 de steroli cunoscuti pentru efectele lor progestogenice. In culturile in care obiceiurile alimentare includ mai multe produse intregi si mai multa miscare exista si o incidenta mai redusa a simptomelor de menopauza, pentru ca nivelul de estrogen post-menopauza nu scade atat de mult fata de cel anterior menopauzei.

Oamenii de stiinta au descoperit ca legumele din familia cruciferelor – varza, broccoli, conopida, kale, varza bok choy si varza de Bruxelles contin un nivel ridicat de fitoestrogeni care actioneaza la fel ca vitaminele folosite pentru endometrioza. Aceste legume importante actioneaza prin ocuparea receptorilor de estrogen din membrana celulei, impiedicand, astfel, estrogenul sa-si exercite influenta asupra celulei. Desi fitoestrogenul este mai slab decat estrogenul, are, totusi, un caracter estrogenic.

Persoanele care folosesc ca metoda de tratament vitamine pentru endometrioza ar trebui sa mentina consumul acestor alimente la un nivel scazut. Trebuie evitate, mai ales, produsele din soia nefermentata, ca tofu sau laptele de soia, pentru ca sunt asociate cu scaderea functiei tiroidiene. Produsele din soia fermentata ca miso sau tempeh, insa, sunt acceptabile.

Cea mai recomandata dieta este cea bazata pe produse de origine vegetala, neprocesate. Trebuie consumate cel putin 15 grame de fibre pe zi. Trebuie evitate alimentele cu un indice glicemic foarte ridicat, cum ar fi zaharul rafinat. Se vor evita alcoolul sau medicamentele, care pot afecta ficatul, marind cantitatea de toxine in corp.

3. Cafeaua si ceaiul

Conform studiilor, consumul a peste doua cani de cafea pe zi poate mari nivelul de estrogen la femei. Acest lucru poate cauza probleme precum endometrioza si dureri ale sanilor. Cafeaua poate impiedica si capacitatea corpului de a asimila vitamine si nutrienti, de aceea, daca se folosesc vitamine pentru endometrioza, este bine sa se evite consumul de cafea. O ceasca de cafea contine cam 100 g de cafeina, iar o ceasca de ceai contina cam o treime sau chiar o jumatate din continutul de cafeina al cafelei.  

Nivelurile crescute de estrogen in astfel de cazuri sunt daunatoare pentru ca pot favoriza cancerul la san la femei si cancerul la prostata la barbati. Persoanele cu cancer in familie au si un risc marit de cancer si ar trebui sa ia in considerare consumul de vitamine ca tratament pentru endometrioza.

In cadrul unui test clinic au fost studiate aproximativ 500 de femei cu varste intre 36 si 45 de ani. Niciuna dintre femei nu era insarcinata, nu alapta si nu era sub tratament cu hormoni. Au fost intervievate in legatura cu alimentatia, obiceiul de a fuma, greutate, inaltime. Li s-a masurat si nivelul de hormoni din primele cinci zile de ciclu menstrual.

Rezultatele au aratat ca femeile care au consumat mai mult de o ceasca de cafea pe zi prezentau un nivel mult mai ridicat de estrogen in prima faza foliculara a ciclului menstrual. Cele care consumau cel putin 500 mg de cofeina zilnic, adica echivalentul a 4-5 cesti de cafea pe zi, aveau cu 70% mai mult estrogen decat femeile care consumau mai putin de 100 mg de cofeina zilnic.

Cofeina din orice sursa a fost asociata cu un nivel mai ridicat de estrogen, indiferent de varsta femeii, indicele de masa corporala, aportul caloric, fumatul, consumul de alcool si aportul de colesterol. Consumul de cafea mareste nivelul de estradiol. Exista trei forme diferite de estrogen in corp - estron, estradiol si estriol. Estradiolul este forma pro-canceroasa. Femeile ar trebui sa limiteze consumul de cafea la maximum doua cesti pe zi, pentru a diminua riscul unor probleme de sanatate.

Consumul cronic de cofeina poate duce si la epuizare suprarenala si la o productie redusa de progesteron. Balanta dintre progesteron si estrogen este inclinata, astfel, spre estrogen, favorizand dominanta acestuia.

Cafeaua (in special cand este consumata cu zahar) creaza un mediu acid in corp. Corpul va incerca sa neutralizeze acidul extragand minerale importante din oase, printre care magneziu si calciu. pe termen lung, acest lucru duce la dezvoltarea unei deficiente a acestor minerale si, in cele din urma, la osteoporoza. Un mediu acid nu este propice sanatatii si vindecarii si reduce eficienta tratamentului pe baza de vitamine pentru endometrioza.

Pe langa toate acestea, cafeaua este un stimulent care face corpul sa genereze epinefrina pentru a neutraliza raspunsul de lupta-sau-fugi. Ca raspuns la epinefrina, glandele suprarenale secreta cortizol, un hormon antiinflamator, care accelereaza imbatranirea si reduce efectele epinefrinei. Consumul excesiv si constant de cafea poate duce la aparitia oboselii suprarenale in timp. Glandele suprarenale sunt responsabile si de producerea de pregnenolon, un precursor al progesteronului. Deficienta de progesteron afecteaza echilibrul delicat de estrogen/progesteron, ducand la dominanta de estrogen si la o serie intreaga de simptome, printre care oboseala, balonare si depresie, asociate cu simptomul premenstrual si menopauza.

Astfel, consumul de cafea poate duce la o productie marita de estrogen, epuizarea glandelor suprarenale si osteoporoza.

4. Detoxifierea

Estrogenul este metabolizat in ficat. Plantele care intaresc ficatul vor accelera procesul de eliminare a estrogenului din corp. Estrogenul care nu este metabolizat de ficat va continua sa circule liber in corp si sa produca efecte, agravand conditia de endometrioza deja prezenta.

Cele mai bune rezultate in cadrul studiilor stiintifice au fost obtinute cu un extract special din armurariu (Silybum marianum) denumit silimarina, un flavonoid. Acest compus actioneaza la fel ca vitaminele folosite pentru endometrioza, protejand ficatul si marind procesul de detoxifiere.

Silimarina protejeaza ficatul actionand ca un antioxidant. Este mult mai eficient decat vitamina E si vitamina C. Acest lucru a fost demonstrat in cadrul a numeroase studii. Substantele cu potential toxic foarte ridicat, cum sunt tetraclorura de carbon, anatoxina, galactozamina si nitratul de praseodimiu, folosite in experimentele pe animale, afecteaza profund ficatul. Silimarina a dovedit ca poate proteja ficatul impotriva acestor toxine.

Silimarina previne si epuizarea de glutation. Cu cat nivelul de glutation este mai mare, cu atat creste si capacitatea ficatului de detoxifiere. In plus, silimarina mareste nivelul de glutation cu pana la 35 %. In studiile pe oameni, silimarina a avut efecte pozitive in tratarea unor boli ale ficatului, ca ciroza, hepatita cronica, infiltratia grasimilor in ficat si inflamatia ductului biliar. Doza recomandata de silimarina este intre 70 si 200 de mg, administrata de 1-3 ori pe zi.

In plus, trebuie evitat consumul de cafeina, alcool si medicamente, care poate impiedica mecanismul de detoxifiere si poate reduce efectul vitaminelor asupra endometriozei.

5. Mentinerea unei greutati sanatoase

Jumatate dintre adultii din Europa si 61 % dintre adultii din America sunt supraponderali. Greutatea in exces mareste productia de estrogen. Cu cat nivelul de estrogen este mai mare, cu atat cresc si sansele de endometrioza. Cancerul este mai frecvent printre supraponderali, mai ales cancerul la san postmenopauzal, cancerul endometrial, cancerul la vezica biliara si cancerul renal.

Consumul excesiv de calorii duce la o activitate metabolica marita in corp. Acest lucru favorizeaza formarea radicalilor liberi. Radicalii liberi afecteaza celulele, duc la mutatii genetice, si, in cele din urma, la aparitia cancerului.

Obezitatea este definita, in general, de indicele de masa corporala (IMC), calculat ca raport intre greutate (kg) si inaltime (exprimata in metri, la patrat). Valoarea indicelui intre 18.5 si 25 indica o greutate sanatoasa, intre 25-29 indica un nivel supraponderal, iar valorile care depasesc 29 intra in categoria obezitate.

6. Sportul

Exercitiile fizice desfasurate corespunzator ajuta la echilibrarea hormonilor. Chiar si o activitate fizica moderata poate mari productia naturala de endorfine a corpului, substante care atenueaza in mod natural durerea. Cei care fac sport in mod regulat sunt mai fericiti, mai putin deprimati si au o perspectiva optimista asupra vietii. Aceste lucruri maresc si speranta de viata. Statisticile arata ca speranta de viata creste cu doua ore pentru fiecare ora de sport efectuata.

Exercitiile care impiedica procesul de imbatranire includ exercitii de flexibilitate, cardio si de forta. Este nevoie de doar 5 minute de exercitii de flexibilitate pe zi, 20-30 de minute de antrenament cardio de 3 ori pe saptamana si 15-20 de minute de exercitii de forta de 2 ori pe saptamana. Un program bine alcatuit poate include in medie 30 de minute pe zi, ceea ce inseamna mai putin de 2% dintr-o zi intreaga.

7. Vitaminele pentru endometrioza

Dezechilibrele hormonale pot fi corectate cu vitamine pentru endometrioza. Iata un rezumat al aportului vitaminic zilnic necesar pentru persoanele peste 45 de ani:

Vitamina A (Antioxidant) – 15.000 UI (300% DZR), dintre care maximum 5,000 UI de vitamina A palmitat si restul sub forma de beta caroten natural. La aceste cantitati nu exista riscul de supradoza sau riscul unor efecte toxice. Peste 100 de studii au demonstrat ca oamenii cu un nivel ridicat de beta caroten in alimentatie au un risc redus la jumatate de a dezvolta cancer si atac de cord.

Vitamina C (Antioxidant) – 1.000 mg (2.000% DZR) sub forma de acid ascorbic (nu este nevoie de o alta forma de vitamina C decat in cazul unui stomac sensibil sau daca doza recomandata de medic peste 2.000-3.000 mg pe zi). Un studiu american a aratat ca o doza de 300 mg de vitamina C pe zi prelungeste viata unui barbat cu 6 ani si pe a unei femei cu 2 ani. De asemenea, reduce bolile cardiovasculare cu 40%. Doza zilnica trebuie luata in mai multe reprize pe zi, pentru ca este eliminata in cateva ore. Nu s-a raportat niciun caz de toxicitate la administrarea pe termen lung a unor doze de pana la 20.000 mg pe zi. Este important sa se includa si ascorbil palmitat (forma solubila in grasimi a vitaminei C), L-prolina si L-lizina. Cele trei actioneaza sinergetic pentru refacerea vaselor de sange afectate si pentru prevenirea arteriosclerozei.

Vitamina E (Antioxidant) – 400 UI (1,333% DZR) sub forma de d-alfa tocoferol (forma naturala) dizolvabila in apa. Aceasta cantitate s-a dovedit in studii repetate ca este doza optima pentru a preveni imbatranirea si riscul de cancer. Riscul lipsei de vitamina E este echivalent din punct de vedere statistic cu riscul de a fuma. Un studiu pe scara larga desfasurat de Harvard pe 87.000 de asistenti medicali a aratat ca o doza de peste 250 UI pe zi timp de 2 ani a scazut cu 41% incidenta unei boli cardiace grave. Echivalentul a 400 Ui din mancare ar insemna aproape 2 litri de ulei de porumb sau 28 cani de alune pe zi. Multi din cercetatorii care activeaza in domeniul  studiilor care previn imbatranirea recomanda 800 UI pe zi, mai ales in cazul femeilor aflate la peri menopauza sau postmenopauzale.

Magneziu (Antioxidant) – 500-1.000 mg (125-250 % DZR). Magneziul este critic pentru functionarea inimii, pentru normalizarea aritmiilor si scaderea presiunii arteriale. Necesarul zilnic este mai mare daca alimentatia zilnica este una bogata in zahar si grasimi. Raportul dintre magneziu si calciu ar trebui sa fie de 1:1 sau 1:2.

Vitamina B9 (acid folic) – 800 mcg (200 % DZR) – un nutrient nontoxic ce protejeaza cromozomii de deteriorarea ADN-ului si de cancer. Un studiu efectuat de Harvard pe 16.000 de femei si 9.500 de barbati a aratat ca cei care au consumat acid folic au prezentat cea mai redusa incidenta de polipi precancerosi la colon. Acidul folic reduce si depresia. Nu apar efecte secundare la doze de maximum 10.000 mcg.

Vitamina B12 – 100 mcg- 1.000 mcg (1,666 % – 16,666 % DZR) – peste 24% dintre persoanele peste 60 de ani si peste 40% dintre cele peste 80 de ani sufera de un deficit al acestei vitamine din cauza ca asimilarea scade odata cu inaintarea in varsta. Deficienta de vitamina B12 poate duce si la aparitia unor simptome similare cu Alzheimer. Administrarea vitaminei B12 este recomandabila dupa 50 de ani. Vitamina B12 poate fi luata in doze care nu depasesc 1.000 mcg zilnic, pe termen lung, sau poate fi luata intr-o singura doza de 100.000 mcg fara efecte.

Crom – 200 mcg (166 % DZR) in forma chelata pentru o mai buna absorbtie – cromul este foarte putin prezent in mancare, de aceea 90% dintre occidentali nu reusesc sa isi ia necesarul de crom zilnic, un element esential pentru normalizarea nivelului de zahar din sange. Un studiu din Israel arata ca un consum zilnic de 200 mcg de crom imbunatateste rezistenta la insulina din diabetul de tip 2 cu pana la 50% in cateva saptamani.

Zinc – 30 mg (200 % DZR) in forma chelata pentru o mai buna absorbtie - 33% dintre occidentalii peste 50 de ani sufera de deficit de zinc, fara sa stie acest lucru. Procentul creste cu 90% pentru cei mai varstnici. Pentru a asimila necesarul zilnic din dieta, aportul caloric trebuie sa fie de 2400 kcal. Zincul este esential pentru functionarea timusului si a sistemului imunitar. Studiile arata ca un consum zilnic de 30 mg de zinc reactiv imbunatateste sistemul imunitar in mod dramatic dupa 6 luni.

Calciu – 500 mg (50 % DZR) sub forma de carbonat de calciu. Pe langa mentinerea oaselor sanatoase, calciul combate si cancerul. Carbonatul de calciu contine 40 % calciu, comparativ cu alte forme de calciu, ca gluconatul de calciu, care contine 9% calciu. Pentru o buna asimilare nu trebuie luat mai mult de 500 mg o data. Citratul de calciu este mai bine absorbit, insa contine 11 % calciu. Calciul trebuie echilibrat cu magneziu in raport de 1:1 sau 1:2.

Bioflavonoizi citrici – 100 mg – antioxidanti puternici derivati din plante, cu proprietati puternice de chelare (se leaga de metale). Sunt prezenti in semintele de struguri.

Acizi grasi cu omega-3 – Doza recomandata este de 1.000 mg de ulei de peste, care contine 360 mg EPA si 240 mg DHA. Peste 60 de studii au aratat ca o gama larga de boli de la artrita pana la boala cardiaca pot beneficia de uleiul de peste (dar nu uleiul din cod, care contine doze mari de vitamina A si D, toxice in cantitati mari). Trebuie luate si 400 UI de vitamina E in acelasi timp, pentru a mari eficienta uleiului de peste.

Ulei de primula sau de limba-mielului – 500 mg -1,000 mg (standardizat la 9 % GLA) – acizi grasi esentiali. Aceste uleiuri au proprietati puternic antiinflamatorii si sunt utile in artrita, sindromul premenstrual si diverse afectiuni ale pielii. Cei mai multi oameni de stiinta folosesc 3.000-6.000 mg pe zi. Uleiul de limba-mielului este superior celui de primula datorita continutului mai mare de GLA.

Enzime digestive printre care lipaza, celulaza, proteaza si amilaza. 2-3 tablete de doua ori pe zi intre mese.

DIM (diindolimetan) 60-120 mg pe zi. Acesta este un element metabolizat din indol-3-carbinol. Imbunatateste proportia de estrogen din corp.

Trebuie evitat fierul si cuprul, cu exceptia cazurilor de anemie.

8. Limitarea expunerii la xeno estrogeni

Este important sa limitam expunerea la estrogenii din mediu (xeno estrogenii), care au o structura moleculara similara cu cea a estrogenului cand patrund in corp.

  • Renunta la toate pesticidele, ierbicide si fungicide.
  • Renunta la toate cosmeticele care contin ingrediente toxice si opteaza pentru cosmetice ”curate” si organice
  • Renunta la oja de unghii si la acetona.
  • Foloseste sapun si pasta de dinti organice.
  • Evita balsamul pentru ca acesta intra in contact direct cu pielea si contine petrol
  • Foloseste numai parfum natural. Majoritatea parfumurilor sunt pe baza de petrol.
  • Foloseste un filtru de apa de calitate.
  • Renunta la produsele din plastic, pentru ca acesta polueaza mediul.
  • Consuma numai produse organice.
  • Evita surfactantii prezenti in prezervative si gelurile pentru diafragme.
  • Covoarele noi emana aburi toxici.
  • Evita gazele toxice emanate de copiatoare si imprimante, covoare, placi de rumegus si monitoare care emit un nivel ridicat de forta electromagnetica.
  • Evita razele X pe cat pe posibil.
  • Nu incalzi mancarea in recipiente din plastic si, mai ales, nu acoperi mancarea cu folie de plastic in timpul incalzirii acesteia la microunde.
  • Spala bine mancarea pentru a elimina orice urma de pesticide. Inmoaie alimentele spalate in apa ozonata 20 de minute inainte de a fi gatita.

Sursa utilizata: https://www.drlam.com/blog/vitamins-for-endometriosis/20078/

Like Share Share Tweet1401 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Corp

Etichete: estrogen, progesteron, vitamine, endometrioza,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

8 probleme ale pielii pe care le poți trata cu miere de Manuka

8 probleme ale pielii pe care le poți trata cu miere de Manuka

Uleiul esential de geranium (muscata) - beneficii si proprietati

Uleiul esential de geranium (muscata) - beneficii si proprietati

O plimbare prin padure - psihotest ce dezvaluie relatia dintre subconstientul si constientul tau

O plimbare prin padure - psihotest ce dezvaluie relatia dintre subconstientul si constientul tau

Lăsaţi copiii să se plictisească

Lăsaţi copiii să se plictisească

Cum deosebim mierea crudă de mierea contrafăcută. Infografic

Cum deosebim mierea crudă de mierea contrafăcută. Infografic

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere de primavara - Plaiul Foii 2018

Tabara verde viu de detoxifiere de primavara - Plaiul Foii 2018

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE