AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Te simti stresat chiar si cand nu ai probleme ? Iata care ar putea fi motivul

Ti s-a intamplat sa te simti agitat fara sa stii din ce cauza? 

Desi facem tot ce putem pentru a atenua efectele stresului, nu este un lucru pe care il putem controla mereu.

A absorbi stresul altcuiva este un proces foarte similar cu fumatul pasiv. Nu este nevoie sa fumezi pentru a fi afectat de efectele nocive ale acestui viciu – si acelasi lucru se intampla si cu stresul.

Cand cei din jurul tau emana anxietate, este ca si cum ai fi inchis intr-un avion cu un fumator. Cu diferenta ca, in acest caz, otrava ingerata este de natura emotionala.

Dar, de indata ce devenim constienti de stresul “de mana a doua” - sau stresul contagios - este usor sa-l identificam in toate aspectele vietii noastre.

Cum identificam stresul contagios de la locul de munca

Este de asteptat sa avem stres la locul de munca, mai ales cand avem termene de respectat sau vanzari importante de finalizat.

Dar ai observat ca devii tot mai nelinistit si atunci cand ai colegi de munca stresati de proiecte sau situatii in care nu esti implicat in niciun fel?

Si ca simti cum te molipsesti de tensiunea crescanda a altora chiar si atunci cand viata ta profesionala este perfect echilibrata?

Acesta este stresul contagios.

Cum identificam stresul contagios de acasa

Pentru cei mai multi dintre noi, casa este zona nostra de confort si siguranta. Este oaza noastra de calm in care ne putem relaxa, refugia si reincarca bateriile. Acest paradis, insa, poate fi tulburat pentru intreaga familie cand unul dintre membrii ei este sub influenta stresului.

Ti s-a intamplat sa ajungi acasa dupa o zi reusita si sa simti ca ti se schimba brusc dispozitia, pentru ca ai senzatia ca ceva nu este in regula? Sau sa stai la masa cu familia si sa incepi sa te simti tot mai agitat, din motive pe care nu le poti intelege?

Acesta este tot stresul contagios.

Cum identificam stresul contagios in lumea inconjuratoare

Gandeste-te cand ai stat ultima oara la un rand care se misca foarte incet. Poate ca erai la coada la alimentara asteptand cu rabdare si visand cu ochii deschisi, bucuros ca ai timp sa astepti si ca nu te grabesti sa ajungi nicaieri. Acum imagineaza-ti ca persoana din spatele tau nu are aceeasi rabdare ca si tine si ca ofteaza din toti rarunchii stapanindu-si cu greu furia.

Ce senzatii iti creaza in corp?

Cu cat ofteaza mai mult, bate mai tare din picior si mormaie mai plina de manie, cu atat stresul ei iti penetreaza calmul exterior si incepi si tu sa te simti agitat.

Este tot stresul contagios.

4 metode prin care poti combate stresul contagios

Da, indiferent de situatia in care te afli si care favorizeaza preluarea stresului altei persoane, sunt patru feluri in care te poti proteja de "ingestia otravii".

1. Detaseaza-te fizic si/sau emotional.

Cand esti in jurul unei persoane care emana stres, este crucial sa te indepartezi fizic de persoana respectiva. Studiile arata ca daca esti in apropierea unei persoane care manifesta un nivel maxim de stres, sansele ca stresul sa ti se transmita si tie sunt destul de mari.

Iar cand persoana respectiva este o persoana iubita sau un prieten apropiat, este necesara si o distantare emotionala. Poate fi dificil, insa este o protectie importanta impotriva sentimentelor care sunt declansate de stresul contagios.

2. Reaminteste-ti ca stresul nu are legatura cu tine.

Uneori, indiferent cat de stapani pe noi insine ne simtim, nu ne putem opri sa ne intrebam daca nu am declansat noi in vreun fel stresul respectiv.

Cand vine vorba de preluarea stresului de la o alta persoana, este important sa intelegi ca nu tu esti sursa acestui stres (de exemplu, nu e vina ta ca randul de la magazin inainteaza incet) si ca nu are nicio legatura cu tine. Daca te concentrezi asupra acestui aspect – poti folosi mantra (afirmatia) “Nu are legatura cu tine” – acest lucru te va ajuta sa-ti maresti imunitatea la stresul contagios.

3. Incearca sa implici persoana stresata intr-o conversatie.

Acest sfat pare ciudat, insa deseori sursa stresului contagios nu isi da seama ca emite energii negative. Initierea unei conversatii (despre orice) difuzeaza stresul persoanei si, astfel, te va ajuta si pe tine sa te calmezi.

Este important sa retinem ca incercarea de a-i ajuta pe altii sa se relaxeze nu va avea mereu succesul scontat. Daca se intampla acest lucru, tine cont de faptul ca nu iti poti controla decat propriile reactii si incearca sa tii cont de sfatul de la punctul 2.

4. Controleaza-ti reactia la stres.

Nu vei putea controla niciodata stresul oamenilor din jur. Ceea ce poti face, insa, este sa-ti adaptezi propria reactie la stres. Modificand felul in care reactionezi fizic si emotional la stresul contagios este un instrument puternic cu care il poti combate.

O modalitate prin care se poate obtine aceste lucru este vizualizarea. Cand simti stresul contagios, vizualizeaza-te inconjurat de un perete impenetrabil la stres.

Un alt posibil remediu este “sa il ucizi cu blandete” sau zambeste amabil persoanei stresate, ca o forma de aparare. Zambetul elibereaza endorfine si este contagios – la fel ca si cascatul.

TU ce crezi?

Acum ca esti familiarizat cu termenul, crezi ca ai suferit si tu de efectele stresului contagios? Unde? Cum s-a intamplat? Ti-ai dat seama ce s-a intamplat? Cum ai reusit sa treci peste situatie?

Sursa utilizata: http://www.livestrong.com/article/1012313-stressed-even-though-life-good/

Like Share Share Tweet9613 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Invatam impreuna

Etichete: stresat, gestionarea stresului, stresul contagios,

Articole similare

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Cum ameliorezi simptomele  herpesului tinand cont de cateva sfaturi simple

Cum ameliorezi simptomele herpesului tinand cont de cateva sfaturi simple

Vrei să te laşi de fumat? Iată 6 alimente care te vor ajuta să scapi de dependeţa de nicotină

Vrei să te laşi de fumat? Iată 6 alimente care te vor ajuta să scapi de dependeţa de nicotină

Inima deschisa, minte deschisa

Inima deschisa, minte deschisa

Dependenta digitala: cum poate sa modifice structura chimica a creierului folosirea excesiva a internetului

Dependenta digitala: cum poate sa modifice structura chimica a creierului folosirea excesiva a internetului

8 beneficii pentru sanatate ale cimbrului

8 beneficii pentru sanatate ale cimbrului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE