AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Mic indreptar pentru stres

Incearca sa limitezi stresul din viata ta in cativa pasi simpli.Vei avea nevoie de un pix si o hartie de-a lungul parcursului.Asa ca, sa incepem!

Pasul 1. Identifica sursele de stres 

Cu totii suntem stresati, intr-un fel sau altul insa prea multi dintre noi se multumesc a trai o viata alaturi de stres, fie incercand sa-l dea la o parte, sa-l ascunda sub pres si eventual in final ajungand o victima a consecintelor lui. Bineinteles,nu toate formele sub care se prezinta stresul sunt daunatoare - ne poate mentine activi si cu dorinta de a accede mai sus, ne face viata mai palpitanta. Dar atunci cand emotiile si sanatatea sunt compromise e timpul sa te mobilizezi si sa incepi lupta cu stresul.

Fixeaza-ti un parcurs

In prima faza trebuie sa inveti sa identifici partile din tine care necesita mai multa atentie. Poate sursele de stres iti sunt deja clare - sau pot fi cu usurinta reperate la o analiza superficiala. In Pasii 2 si 3 vei invata cum sa-ti fixezi telurile si cum sa te folosesti de calitatile tale pentru a le concretiza. In pasul 4 vei afla cum sa faci schimbarile pe termen lung in scopul prevenirii stresului si nu doar a actionarii asupra lui.

Gandeste-te la sanatatea ta

Pune-ti urmatoarea intrebare: Ce efecte ale stresului am resimtit in viata mea? Daca pana acum nu ai luat in considerare care ar putea fi raspunsul la aceasta intrebare sau pur si simplu l-ai ignorat, afla ca neglijezi un aspect deosebit de important pentru starea ta de bine. Analiza profunda a potentialelor consecinte ale anxietatii ne poate ajuta sa facem schimbarile inainte de a fi prea tarziu.

Fa-ti un jurnal

Cea mai eficienta cale pentru a tine evidenta eventualelor surse de stres este sa tii un jurnal.Asigura-te ca reflectezi macar o data pe zi timp de 10 minute  asupra a tot ceea ce a declansat o reactie negativa sau una de stres - locul si perioada din zi, ce a declansat efectiv stresul, cat si reactia in sine. De asemenea, rezerva-ti 10 minute pentru a nota si aspectele pozitive petrecute in decursul zilei: cand si unde te-ai simtit cel mai bine, relaxat si implinit cu tine insuti? Mediteaza asupra acestor idei.

Defineste-ti cei mai mari factori de stres        

Cu siguranta se incadreaza intr-una din categoriile generale:bani,relatii,echilibrul munca-viata particulara,sanatate (a ta sau a persoanelor apropiate tie) sau probleme legate de managementul timpului.De cele mai multe ori, acesti declansatori sunt extrem de evidenti pentru toti. In alte situatii, se pot ascunde in spatele scuzelor si refuzurilor, in timp ce dam vina pe ceilalti pentru ceea ce ni se intampla.

Afla in ce categorie de stres te incadrezi

stresStresul in cele mai fericite cazuri este doar un factor ce te tine pe loc. In cele mai nefericite cazuri, in schimb, inhiba gandurile si sperantele, ne secatuieste de energie si chiar ne poate imbolnavi."Stresul ar trebui sa fie privit ca un fel de spirala a gandurilor negative" afirma psihoterapeutul Stephen Cope. Factorul declansator in spatele stresului si a grijilor este frica - insa frica de ce anume? Conform specialistilor, exista mai multe tipologii de stres, fiecare avand un fel de manifestare cat si metode de ameliorare.

Invata sa fii imperfect

Nu poti dormi la gandul ca maine ai o groaza de treaba de facut sau nu te poti bucura de o carte buna gandindu-te la facturile pe care trebuie sa le platesti? Simplul gand ca ai putea gresi intr-o anumita situatie iti da palpitatii?Atunci iti uram "Bun venit" in clubul celor stresati. Iti dam totusi un pont: desi o doza moderata de perfectionism e benefica pentru satisfactia si ego-ul tau, o doza prea mare poate fi "letala". Este o mare diferenta intre a avea un standard ridicat si a tinti catre imposibil.

Cazi la pace cu sinele tau perfectionist: cariera perfecta, familia perfecta si gandul unei vieti perfecte iti pot da aripi,dar de cele mai multe ori, doar pe termen scurt. Vei fi vreodata cu adevarat fericit(a)? In situatia asta,te intrebi ce ar fi de facut...sa cobori standardele? Nu chiar. Scopul este de a-ti sustine deciziile pentru a te putea descotorosi de perfectionism si sa iti permiti sa traiesti viata pas cu pas.

Reflecteaza si mergi mai departe 

Gandeste-te la ce ai facut si ai invatat pana acum. Ai identificat sursele care iti provoaca stres? Lucrurile pentru care te ingrijorezi? Acele parti din viata ta pentru care te straduiesti prea mult sa fii perfect? O data ce ai facut lista cu toate acestea, le-ai constientizat si esti dispus sa le imbunatatesti, tot ce trebuie sa faci este sa mergi in continuare la pasul 2 si sa incepi sa-ti fixezi obiectivele in ordine si cu pasi cat mai mici.

Pasul 2: Planul de actiune

Rezerva-ti timp macar 30 de minute in fiecare zi si pune pe hartie sau pe blog obiectivele spre care tintesti si pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru a ajunge acolo unde iti doresti.Cand iti fixezi obiectivele ia in considerare ceea ce poti face tu si nu ezita sa apelezi la oricine te-ar putea ajuta sa te tii de plan, indiferent ca este din partea familiei, prieteni sau colegi. Intr-o societate in care cu totii suntem la un telefon sau un e-mail distanta, e important ca toti cei din jurul tau sa inteleaga noile tale reguli si sacrificiile pe care esti dispus sa le faci.

Manageriaza stresul financiar

Gandeste-te la relatia ta cu banii. De cele mai multe ori stresul vine din zona financiara - griji legate de datorii, de faptul ca nu poti economisi cat ai avea nevoie sau pentru ca nu poti tine  in frau cheltuielile. Deseori problemele legate de bani vin din faptul ca nu stim cum sa ne mentinem controlul. rezervand o ora pe saptamana pentru a analiza situatia financiara te poate ajuta sa faci schimbarile necesare si sa-ti mai limpezesti gandurile. Un aspect important de mentionat este ca oamenii ar trebui sa fie fericiti cu ceea ce au in prezent.Sa fim sinceri, pentru majoritatea dintre noi, suficient nu este niciodata destul. Cu cat avem mai mult, cu atat ne dorim mai mult. Numiti-o cum doriti - upgrade sau pur si simplu strategie de marketing - dorinta noastra de a achizitiona ne pot consuma pe de-antregul. Si atunci, cum sa devenim multumiti fara sa dam faliment intre timp? Secretul consta in a gasi un echilibru intre 'insuficient' si 'exagerat de mult ' - sa cauti sa obtii ce-ti doresti in viata fiind fericit cu ceea ce ai deja.

Fa ordine in viata

Daca simti ca viata ta nu merge in directia in care ai dori, poate ar trebui sa faci putina ordine si sa inlaturi orice obstacol iti sta in cale. Si vorbim atat la propriu, cat si la figurat - ai nevoie de oridine atat la biroul tau, cat si in gandurile si emotiile tale. Ce surse de stres - atat fizice cat si emotionale - te trag in jos?

Pune planul in actiune

Acum ca ai toate obiectivele notate, fa totul public: spune-le prietenilor, fa-ti un blog sau pune-ti o notita pe birou - daca vizualizezi in fiecare zi ceea ce ai de facut si unde vrei sa ajungi iti va fi mult mai usor sa pui in aplicare si sa reusesti. La pasul urmator vom vedea ce strategii poti adopta pentru a face fata stresului. Continua sa tii jurnalul si sa revii asupra pasilor parcursi ori de cate ori simti ca trebuie.

Pasul 3:  Gaseste solutii "organice"

De aici inainte vei incepe sa inlocuiesti treptat strategiile neproductive de pana acum cu altele care sa imbunatateasca situatia si sa faca diferenta. Arunca o privire inapoi peste ultimele insemnari din jurnal sau amintirile legate de modalitatile de a reactiona la stres. Cand te simteai stresat, te ducei acasa imbufnat si iti varsai nervii pe prima persoana nevinovata care iti iesea in cale? Ignorai pe cei ce vroiau sa-ti dea o mana de ajutor? Ai inceput sa consumi produse fast - food sau sa bei cafea ori sa fumezi? De acum inainte propune-ti sa nu mai procedezi asa cum obisnuiai, ci sa abordezi noi metode de de-stresare.

Calmeaza-te

Cateodata cel mai mic amanunt iti poate da planurile peste cap - te trezesti tarziu, esti blocat in trafic, computer-ul clacheaza chiar inaintea unei intalniri importante. Aceste incidente pot declansa o reactie in lant, generand si mai multe neplaceri intr-o zi in care oricum lucrurile nu merg asa cum ar trebui. In loc sa lasi aceste mici neplaceri sa te tulbure, salveaza ziua cu un artificiu pe care il poti face oriunde,oricand. Citeste aici cateva sfaturi practice pentru micile incidente de fiecare zi. Si nu uita : tot ce se intampla in viata noastra este 90% efectul actiunii noastre si doar 10% evenimente ce nu tin de noi.

Practica yoga sau fa stretching de cel putin 3 ori pe saptamana

Fie lucrezi la birou de la 9 la 5 sau alergi dintr-un loc in altul este foarte probabil ca (exceptand cazul in care esti un atlet profesionist) sa nu-i oferi corpului tau miscarea echilibrata de care are nevoie pentru a detensiona muschii si a destinde articulatiile. Rezultatul? Dureri cronice si un nivel scazut de energie. Practicata de 3 ori pe saptamana, o rutina simpla de stretching poate face miracole pentru corpul tau si pentru starea ta de spirit. Vezi aici cateva exercitii usoare de yoga.

Scapa de tensiune cu ajutorul meditatiei

Atunci cand simti nevoia sa evadezi din tensiunea cotidiana, meditatia te poate ajuta sa blochezi orice sursa de stres din exterior si sa-ti recapeti echilibrul interior. Si nu trebuie sa faci scheme complicate sau sa ai certificare in a practica meditatia..o sedinta de meditiatie se poate rezuma la cateva minute de respiratie profunda la birou, acasa sau in parc. De asemenea, activitati precum yoga, TaiChi sau mersul pe jos prin parc se pot dovedi un prilej bun pentru a ramane doar tu cu tine insuti.

Gaseste remedii naturale

Prin remediu natural intelegem orice activitate care te decupleaza de la probleme - chiar si temporar - si in plus aduce beneficii atat corpului, cat si mintii. Studiile arata ca exercitiile cardio pot fi un adevarat remediu impotriva stresului dar si activitatile practicate ca si hobby: lectura, muzica, pictura. Experimenteaza cat mai multe astfel de activitati pentru a descoperi ce te relaxeaza cel mai mult si ce te ajuta sa fii inapoi tu.

Permite-le celorlalti sa te ajute

Aceasta este probabil partea cea mai dificila pentru multe persoane: a cere ajutor. Acum ca esti constient de ce anume iti creeaza starea de stres si vrei sa imbunatatesti lucrurile, cel mai probabil va trebui sa implici si alte persoane in planul tau - fie persoane dragi din familie, prieteni sau colegi. Descopera unde poti face modificari in relatia cu cei din jur si care dintre acestia poate sa te ajute sa treci peste momentele mai dificile.

Dormi mai mult

Chiar daca te simti odihnita si dupa cinci ore de somn pe noapte, pe termen lung lipsa somnului iti poate afecta sanatatea. Intr-un studiu efectuat pe 6500 de adulti, cercetatorii au descoperit  ca cei care dorm cinci ore sau mai putin pe noapte au de doua ori mai multe sanse sa  dezvolte probleme cardiace decat cei ce dorm minim sapte ore in fiecare noapte. Pentru a avea un somn mai sanatos si odihnitor, stabileste-ti un program de somn -  preferabil de la ora zece pana la ora 6 - fa exercitii regulat - preferabil dupa-amiaza tarziu - si evita bauturile ce contin cantitati mari de cofeina. Daca ai probleme cu somnul, incearca tehnici de relaxare, sau  de respiratie profunda.

Pasul 4: Scapa de anxietate pentru totdeauna

Esti pe calea cea buna catre un psihic mai calm si mai optimist insa provocarea consta in a mentine obiceiurile dobandite de-a lungul parcursului. Iata deci ultimele sfaturi pentru o viata fara stres (sau macar cu mai putin stres decat pana acum):alege in dieta ta numai alimente integrale - surse de amino acizi esentiali care sa mentina starea interioara de echilibru . Carbohidratii rafinati gasiti in alimentele tip fastfood cresc brusc nivelul de cortisol (un hormon de stres !) in timp ce alimentele bogate in acizi grasi Omega-3 mentin nivelulrile hormonilor de stres la cote normale; redu consumul de produse bogate in cafeina - stimularea constanta a organismului nu face decat sa scada nivelul general de energie din organism.Schimbati cafeaua cu ceaiul verde sau negru - veti obtine o crestere pe termen scurt a energiei, insa veti culege si beneficii pentru sanatate.

Ai grija de TINE

Linistea, exercitiul fizic, dragostea si hrana - expertul in domeniul stresului,Katleen Hall afirma ca acestea sunt cele patru elemente de care ai nevoie pentru a mentine echilibrul intern. Aceasta convingere a ajutat-o sa descopere faptul ca in esenta, cheia pentru a elimina stresul nu este o cariera de succes, nici libertatea financiara, ci a avea grija de acesti patru piloni ai fericirii. Un exercitiu recomandat este notarea zilnica a emotiilor resimtite de-a lungul zilei, dar si sa nu uitam sa multumim pentru ceea ce avem si intotdeauna sa pretuim dragostea si prietenia.

Topeste stresul prin yoga

Stiti probabil ca a face exercitii fizice este o cale sigura pentru a va mentine sanatatea corpului si a mintii. Dar probabil ca  nu in fiecare zi aveti timp sau dispozitie pentru o sesiune de exercitii cardio. Asta nu inseamna ca trebuie sa leneviti pe canapea toata ziua. Chiar si miscarile simple de yoga - pe care le puteti face in cateva minute acasa - pot conferi mintii si corpului un pulseu de energie si optimism.

Bazeaza-te pe rezultate mici si dese

Ramai conectat la ceea ce conteaza - comunitatea, credinta, sanatatea si pasiunile - prin stabilirea unor obiceiuri zilnice. Gandeste-te la momentele importante din saptamana, fie in cadrul exercitiilor de dimineata, fie seara, la cina cu familia si fa un angajament in ale prioritiza. Scapa de stres!

Like Share Share Tweet11134 vizualizari

Postat in categoria Invatam impreuna

Etichete: indreptar, relaxare, stres,

Comentarii recente:
maria diaconescu04 November 2011 14:40Raspunde

excelent. ce surse ai folosit, unde putem gasi pe net mai multe informatii pe aceasta tema? de exemplu, despre exercitiile simple de yoga

Mihail Piloiu11 April 2016 02:29Raspunde

Fara comentarii, fantastice informatii, sfaturi, foarte utile pentru sanatatea noastra, numai ca in general oamenii nu-si fac timp nici macar sa le citeasca, majoritatea lor, I-si amplifica stresul prin "MANDRIE, LACOMIE, INVIDIE " si multe altele. Din pacate NU se trezesc nici cand au cazut victime acestui factor si nu numai...au devenit pacienti pentru restul vietii. Multumim pentru deschiderea ochilor, cine are urechi de auzit si ochi de citit sa profite din plin, cine NU...?

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Atenuează gastrita in câţiva pasi

Atenuează gastrita in câţiva pasi

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE