REDUCERI ÎN COȘ LA FINALIZAREA COMENZII | 24-26 MAI

Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
  1. Viata Verde Viu
  2. Blog
  3. Hrana vie
  4. Sănătatea creierului și prevenirea afecțiunilor neurologice și neurodegenerative

Sănătatea creierului și prevenirea afecțiunilor neurologice și neurodegenerative

Despre sănătatea creierului s-a vorbit, se vorbește și se va mai vorbi foarte mult. Creierul este încă intens studiat și se știu foarte puține lucruri despre el.

Ce înseamnă sănătatea creierului?

Totuși, chiar dacă nu le știm pe toate, cu toții știm că este organul care dă semnalul de comandă. Creierul este implicit coordonatorul propriei vieți, el ne ajută să gândim, să ne mișcăm, să avem emoții, să avem amintiri, să fim creativi, să construim etc.
Însă totuși, ce înseamnă sănătatea creierului? Potrivit CDC (Centers for Disease Control and Prevention), sănătatea creierului ține de capacitatea de a efectua toate procesele mentale, inclusiv capacitatea de a învăța și de a judeca, de a ne folosi limbajul și de a ne aminti.

 

Care sunt afecțiunile neurologice și neurodegenerative?


Afecțiunile neurologice și neurodegenerative afectează creierul pe termen lung și se pot manifesta prin reacții lente, lipsa puterii de concentrare, pierderea memoriei, viteză de procesare redusă, imposibilitatea de a memora, de a gândi, de a analiza, afectarea zonei de percepție, moartea celulară neuronală, degenerarea celulelor nervoase, etc. Printre cele mai discutate afecțiuni neurodegenerative se numără: Alzheimer, Boala Parkinson, scleroza multiplă.


Ce superalimente putem folosi pentru sănătatea creierului nostru?


Ei bine, aflați că există o multitudine de alimente, superalimente și plante care pot contribui la sănătatea și buna funcționare a creierului nostru. Iar să alegem suplimentele potrivite poate fi o adevărată provocare. Există o varietate mare de combinații de ingrediente în suplimentele pentru creier: vitamine, minerale, ierburi, aminoacizi, fitonutrienti omega etc. Astăzi vom trecem prin cele mai apreciate deoarece sănătatea creierului nostru este strâns legată de alimentație și de obiceiurile noastre:

  • Turmericul Latte Mix - cel mai puternic antiinflamator natural care are beneficii și asupra creierului. Turmericul este un exemplu de compus remielinizant, adică o substanță care a dovedit că are efecte de regenerare. Compușii remielinizanti repară teaca protectoare din jurul axonilor neuronilor, numită mielină.
  • Ghimbirul apare și el pe lista de alimente recomandate deoarece asemenea turmericului are proprietăți antiinflamatorii. Iar bolile neurodegenerative, precum Alzheimer si Parkinson, au fost asociate cu stresul oxidativ și inflamația cronică
  • Matcha se află și ea pe lista de superalimente benefice pentru sănătatea creierului. De ce? Deoarece are un efect energizant este bogată în antioxidanţi şi fitonutrienţi, având o cantitate de cafeină mai mică decât cafeaua, aşadar îţi oferă energie, dar fără efecte secundare.
  • Oleaginoasele sunt, în general, bogate în acizi grași cu omega 3 și pot stimula sănătatea creierului. Un studiu arată că un consum de câteva nuci pe zi poate îmbunătăți sănătatea cognitivă. Oleaginoasele au, în general, niveluri ridicate de antioxidanți, vitamine și minerale, asociate cu agerimea mentală. Alte studii arată că nivelul ridicat de vitamina E din unele oleaginoase poate încetini progresia bolii Alzheimer.
 

 

Ce rol are alimentația în sănătatea creierului?

 

 

Alimentație joacă un rol important pentru sănătatea întregului organism nu doar pentru cea a creierului. Așa că noi, cei de la Viața Verde Viu îți recomandăm să dai importanță în alegerea alimentației și să ții cont și de alimentația în funcție de sezon:

 

 

Verdețurile ce apar în primăvara ar trebui să reprezinte o abundență pe farfuria ta. Ce includem aici? Salata, urzica, loboda, rucolă, măcrișul, sfecla, salata, mărarul, pătrunjelul proaspăt și busuiocul. Alte alimente binefăcătoare de primăvara ce purifică trupul și îl pregătesc pentru lunile mai calde de vară includ asparagus, citrice precum lămâia și grapefruit, prazul, anghinarea, fasolea mung și brocoli. Cereale integrale sănătoase precum amarantul, quinoa, grâul și meiul ar trebui și ele incluse în dieta. Alimentele încolțite – de la cereale la fasole, bob, linte și până la nuci – sunt deosebit de benefice.

 

În căldură verii, utilizați medicina tradițională chinezeasca (MTC) ca un model și aderați la alimentele ușoare, răcoritoare, în special la abundența de fructe proaspete care acum sunt disponibile. Acestea includ fructe că de exemplu toate fructele sălbatice și comestibile de pădure, pepenii, cireșele, căpșunile; legume precum dovleceii, roșiile, castraveții, ardeii și porumbul;
Mâncatul a mai multe alimente crude în acest timp menține corpurile noastre răcorite și previne supraîncălzirea. Evitați alimentele grele precum proteinele animale și alegeți tofu, fructele de mare și tempeh(pasta de soia fermentata, specialitate indoneziana). Evitați în general supraîncălzirea și stați departe de alimentele dense, grele și greu de digerat precum ciocolata, cafeaua și dulciurile.

Toamna este un timp al tranziției, introspecției și abundentei. În aceste zile mai răcoroase, corpurile noastre încep stocarea nutrienților suplimentare pentru zilele reci de iarna. În mod normal în acest anotimp simțim nevoia intuitiva de a ne bucura de alimentele bogate și dense ale toamnei.
Concentrați-vă meniul în jurul alimentelor din recolta de toamna, ce încălzesc corpul, inclusiv morcovii, usturoiul, ceapa, ciupercile sălbatice, dovlecei, cartofii și verdețurile de un verde întunecat. Fructe precum strugurii, smochinele proaspete, curmalele, merele, gutuile, perele, prunele și dudele sunt binefăcătoare. De asemenea accentuați aromele mai fierbinți și condimentele precum ghimbirul, scorțișoară și piperul. Alimentele mai consistente sunt acum mai acceptabile pentru a fi consumate regulat, inclusiv cereale precum orezul brun, ovăzul și orzul.

În iarnă, orientați-vă și mai mult către alimentele mai grele, consistente și care încălzesc corpul. Țineți minte că alimentele care iau mai mult timp să crească sunt în general mai capabile să încălzească trupul decât cele care cresc repede. Rădăcinoasele încălzesc corpul, inclusiv morcovul, cartoful, păstărnacul, Indicate mai sunt și ceapa și usturoiul dar și cerealele precum hrișca sau nucile și semințele.

Potrivit MTC, rinichii și prostată sunt organe asociate iernii, și aceste organe beneficiază de pe urma leguminoaselor precum fasolea și fasolea pestriță. Și veștile bune – iarna este un bun anotimp pentru a vă satisface pasiunea pentru ciocolata neagră, căci cacaoa este o aromă ce încălzește.

 

#alimentatie sanatoasa #boli degenerative #creier #neurologie #sanatatea creierului #alimente pentru creier

Ce au mai parcurs alti cititori...

Axa creier-intestin este esentiala in vindecarea unei serii importante de afectiuni
Cum ajutăm creierul să depăşească senzaţia de frică în 3 paşi simpli
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimerANPC
Copyright 2024 Viata Verde Viu | Ghidul tău de sănătate holistică și magazin online cu alimente, suplimente și produse bio.. Toate drepturile rezervate.
VVV Health Company SRL, Nr. Reg. Com.: J24/1813/2022, CIF: RO46758101