Diete

Regulile de alimentatie care au trecut testul timpului

Nutritia este un domeniu in permanenta schimbare fiind o stiinta relativ noua si abia incepem sa intelegem cu adevarat interactiunile complexe dintre nutrientii din alimente si corpul uman .

Cu toate acestea, sunt cateva informatii care au ramas neschimbate de-a lungul timpului:

Nu trebuie sa-ti placa tot ce mananci si nici nu trebuie sa manânci tot ce-ti place.

Aici vorbim despre doua aspecte la fel de importante.

Pe de o parte, sunt alimente pe care e bine sa inveti sa-ti placa, asa cum sunt broccoli si sfecla rosie. Pe de alta parte, alegerea de a mânca mai sanatos inseamna uneori si sa alegi sa NU consumi anumite alimente - in special cele ultra-procesate -  care e posibil sa-ti placa. Trebuie sa te obisnuiesti cu aceasta idee daca vrei sa faci schimbari semnificative in stilul tau de viata.

Invata sa folosesti mâncarea ca medicament.

Avem trei sau cinci ocazii pe zi, zilnic, de a ne influenta sanatatea fizica si emotionala.

Putem imparti alimentele in trei categorii: cele care ne consumaneutre si hranitoare.

Cele care ne consuma sunt produsele alimentare care mai mult epuizeaza corpul de resurse decat sa-l hraneasca. Daca mananci un aliment ce contine ingrediente pe care nici nu le poti pronunta, atunci nici corpul nu va sti cum sa le foloseasca. Evita ingredientele pentru care se folosesc cuvinte precum hidrogenat, hidrolizat, artificial si autolizat.

Cei mai multi dintre noi, chiar si cei orientati spre alimentatia sanatoasa, consuma produse neutre. Acestea sunt cele care nu dauneaza sanatatii, dar nici nu au un profil nutritional exceptional.

Alimentele hranitoare sunt cele care constituie o sursa buna de nutrienti ca fitochimicale si antioxidanti si maresc vitalitatea si energia. Afinele, broccoli, turmericul, ghimbirul si scortisoara sunt toate hranitoare. Iar pentru cei ce vor sa mearga si mai departe, radacina de maca si spirulina sunt adaosuri proteice excelente.

Respecta-ti corpul.

Ai grija de corpul tau pentru ca este singurul loc unde va trebui sa traiesti intreaga viata!

Jim Rohn

Trebuie sa avem grija de el, sa facem miscare zilnic si sa fim atenti la ce mancam.

Odihneste-te, digera bine mâncarea si streseaza-te mai putin.

Foloseste-te de ora mesei pentru a avea un moment de liniste si reflectie intr-o zi aglomerata. Fa o pauza inainte de a manca. Incearca sa te linistesti si sa iesi din starea de lupta sau fugi, pentru a intra in starea de relaxeaza-te-si-digera.

Dezvoltarea acestui obicei va ajuta sistemul digestiv sa se ocupe mai bine de digerarea alimentelor consumate si intregul organism va avea de castigat.

Umple-ti farfuria cu culori.

Incearca sa consumi zilnic un "curcubeu" de cinci culori. In orice anotimp gasesti fructe si legume de sezon, plus verdeturi.

 reguli alimentatie nutritie

Invata cum sa-ti alegi dulciurile.

Oricine simte nevoia sa se rasfete cu ceva dulce din când in când. Consuma dulciuri care iti pot da energie si nutrienti de calitate, de genul fructelor uscate precum curmalele si smochinele sau bunatati create din combinatii de fructe uscate, fructe proaspete cu fulgi de cocos, cacao si miere , lapte de nuci proaspat (cu sau fara turmeric ) facut in casa cu ciocolata sau scortisoara sau o bautura energizanta facuta in casa.

Fa pauze mai lungi intre mese.

Incearca sa mananci pe parcursul a 9-12 ore, la intervale de 3-4 ore, in loc sa mananci tot timpul, pentru un impact pozitiv asupra metabolismului.

Respecta regula de 80/20.

Mentine o proportie de 80 % alimente crude si pastreaza 20 % pentru preparatele preferate gatite. Ideea de a mânca sanatos se poate transforma in obsesie pentru unele persoane. 

Alege mancare adevarata, in sezon.

Ambalajele pot fi tentante, insa alimentele adevarate nu vin la cutie sau la punga. Incearca sa mananci alimente adevarate concentrandu-te pe produse care sunt cat mai aproape de starea lor naturala. De asemenea, este recomandat sa consumi alimente de sezon. Parca nu merge pepenele verde pe timp de iarna, nu-i asa?

Trebuie sa inveti sa cunosti efectul alimentelor asupra corpului.

Si nu este vorba doar de "esti ceea ce mananci." Este important sa intelegem modul in care nutrientii din alimente comunica cu corpul si ne influenteaza sanatatea si dispozitia. La fel este si in ceea ce priveste poftele alimentare. In spatele lor se ascund deseori carente sau nevoi pe care corpul ni le comunica, dar trebuie sa invatam sa-l ascultam. Sunt informatii puternice pe care le putem folosi pentru sanatatea si energia noastra.

Fa din ora mesei un moment de relaxare.

Ultimul, dar nu cel mai putin important sfat: mesele sunt momente in care in mod normal luam o pauza. Putem profita de aceste momente de repaus pentru a aprecia si a fi recunoscatori pentru viata nostra si pentru alimentele de care dispunem. Sa fii prezent in timpul mesei nu cere timp, ci doar practica.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#alimente #alimente crude #nutrienti #reguli

Ce au mai parcus alti cititori...

41 de fructe si legume care si-au castigat calificativul de “uzina de nutrienti” din partea expertilor

41 de fructe si legume care si-au castigat calificativul de “uzina de nutrienti” din partea expertilor

Top alimente ce reduc riscul dezvoltarii cancerului mamar

Top alimente ce reduc riscul dezvoltarii cancerului mamar

6 surse alimentare pentru nutrientii care probabil iti lipsesc

6 surse alimentare pentru nutrientii care probabil iti lipsesc
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.