AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

5 motive surprinzatoare pentru care e bine sa faci genuflexiuni in fiecare zi

Genuflexiunile sunt un exercitiu de baza in orice program pentru antrenori si sportivi. Exercitiul are multe beneficii pentru corp, indiferent de nivelul de performanta. Puterea, rezistenta, flexibilitatea si echilibrul ce pot fi dobandite cu ajutorul acestui exercitiu fac din el un exercitiu care nu trebuie sa lipseasca din niciun antrenament.

Genuflexiunile sunt foarte variate, asa ca acest exercitiu poate fi practicat zilnic, permitand o recuperare adecvata intre sesiunile de antrenament si fara sa duca la epuizare. Exercitiul te ajuta sa-ti atingi orice scop doresti, fie ca vrei muschi puternici pentru un sprint mai rapid sau doar picioare mai slabe!

Iata cateva motive pentru care ar trebui sa facem genuflexiuni in fiecare zi:

  1. Maresc rezistenta si forta musculara.

Genuflexiunile intaresc si fortifica muschii fesieri, tendoanele si cvadricepsul, care au rol esential in mentinerea stabilitatii in timpul miscarii. Exercitiul mareste si puterea de extensie a soldurilor, esentiala pentru sarituri. Genuflexiunile stimuleaza hormonii care contribuie la cladirea muschilor si intaresc intreg organismul. Genuflexiunile cu greutati fortifica intreg corpul si ofera acestuia beneficii anabolice.

  1. Definesc muschii picioarelor si ai posteriorului.

Genuflexiunile pun in miscare cvadricepsul, tendoanele si muschii fesieri. Exercitiul clasic este o modalitate rapida de a construi muschi si coapse ferme, tonifiate. Faptul ca te "deformezi" daca ridici greutati este un mit, asa ca nu te feri sa faci genuflexiuni cu greutati.

  1. Maresc mobilitatea soldurilor si a gleznelor.

Genuflexiunile simple sunt o modalitate foarte buna de a mari mobilitatea soldurilor si a gleznelor, contribuind la reducerea durerilor lombare si a durerilor de genunchi. Atata timp cat sunt facute corect, genuflexiunile reprezinta o modalitate sigura si eficienta de a mari mobilitatea fara efecte secundare asupra articulatiilor.

  1. Intaresc si tonifica centrul de greutate.

Genuflexiunile cu greutati forteaza centrul de greutate sa stabilizeze corpul pe parcursul exercitiului. Muschii abdominali transversali si inferiori sunt intens implicati in aceasta miscare, ducand la un abdomen mai plat si mai puternic! Un centru de greutate puternic si solid te ajuta sa previi riscul unei accidentari.

  1. Imbunatatesc postura corpului.

Indiferent ca practici genuflexiuni cu greutati sau clasice, te vei baza pe muschii superiori ai spatelui (romboidul si trapezul superior/inferior) pentru stabilizarea corpului pe parcursul exercitiului. Intaresti astfel muschii care raspund de o pozitie adecvata a corpului.

Te-am convins? Iata patru tipuri de genuflexiuni care te pot ajuta sa-ti intaresti muschii in cel mai scurt timp!

Genuflexiuni cu greutati

Tine o minge medicinala, o greutate kettle bell sau o gantera la nivelul pieptului, umerii drepti si pieptul scos in fata. Cu picioarele la nivelul umerilor, indoaie bine genunchii, pana cand coapsele ajung paralel cu solul. Revino la pozitia initiala, mentinand centrul de greutate stabil. Repeta trei seturi de cate 10 genuflexiuni cu pauze de 30 de secunde intre ele.

Genuflexiuni intr-un singur piciorgenuflexiuni

Lasa-ti toata greutatea pe piciorul drept, ridica piciorul stang de la pamant si indoaie genunchiul drept. Intinde ambele brate in dreptul pieptului, la nivelul umerilor. Indoaie bine genunchiul drept, pana cand genunchiul drept ajunge paralele cu solul. Pieptul este in fata in tot acest timp. Apoi revino la pozitia initiala impingand in talpa piciorului drept. Repeta controland miscarea. Repeta trei seturi de cate 15 genuflexiuni fiecare cu 30 de secunde pauza intre acestea.

Genuflexiuni din picioare

Stai in picioare cu talpile la nivelul umerilor si ridica bratele pe langa urechi. Coboara umerii si mentine pieptul in fata. Indoaie ambii genunchi pana cand coapsele ajung paralel cu solul, ducand bratele in spate. Mentine pozitia un minut.

Genuflexiuni cu balansare

Apropie talpile si genunchii. Bratele pe langa corp, pieptul in fata. Indoaie bine genunchii pana cand coapsele sunt aproape sau paralel cu solul. Din aceasta pozitie, ridica-te cativa cm in sus si coboara, mentinand muschii incordati. Balanseaza cam un minut inainte de a reveni la pozitia initiala.

Sursa utilizata:

http://www.mindbodygreen.com/0-18017/5-reasons-to-do-squats-every-day.html - genuflexiuni

Like Share Share Tweet249932 vizualizari

Postat in categoria Corp

Etichete: genuflexiuni, miscare, sanatate,

Comentarii recente:
rosita oros27 March 2016 21:28Raspunde

Super

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE