AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Hrisca, o uzina de nutrienti. Cum sa o gatesti si sa o germinezi

  • Nu contine gluten si este non alergenic

Hrisca este foarte similara la gust, aspect, dimensiune si textura cu orzul insa consumul de hrisca are avantajul ca nu contine deloc gluten. Hrisca nu prezinta riscuri pentru cei ce sufera de boala celiaca sau au sensibilitate la gluten si poate fi folosita in locul cerealelor cu gluten, precum graul, arpacasul, orzul, secara si ovazul care este contaminat cu gluten, alacul si graul dur.

Nu uitati, hrisca nu este o cereala, este o samanta! Hrisca si graul apartin unor familii foarte distincte botanice insa pot fi folosite in acelasi fel. Evitarea cerealelor care contin gluten si inlocuirea acestora cu hrisca poate contribui la prevenirea unor tulburari digestive precum balonarea, constipatia, diareea si chiar si sindromul intestinelor permeabile.

  • Furnizeaza vitamine si minerale importante

Hrisca si faina din hrisca sunt ambele surse foarte bune de vitamine B revigoratoare, precum si minerale ca mangan, magneziu, zinc, fier si folat. Continutul de magneziu din hrisca poate contribui la imbunatatirea digestiei, ajuta la dezvoltarea si refacerea musculaturii si protejeaza contra impactului negativ pe care stresul il are asupra corpului. Vitaminele B, manganul, fosforul si zincul toate ajuta la o mai buna circulatie si la functionarea vaselor de sange, in plus acestea sunt necesare pentru neurotransmitatorii catre creier care combat depresia, anxietatea si durerile de cap.

Cum se gateste hrisca

Hrisca este versatila si se foloseste in diferite tipuri de produse alimentare - orice de la musli la taitei japonezi. In Franta, din hrisca de fac clatite; in Asia, se foloseste pentru taitei, adaugati in supa sau in feluri de mancare trase la tigaie; in SUA faina de hrisca se foloseste in briose, prajituri, paine si alte gustari bogate in proteine si fibre, insa lipsite de gluten.

Cum gatesti si germinezi hrisca

Pentru a gati hrisca trebuie sa o clatesti bine si apoi sa o combini cu apa in proportie de 2:1, astfel incat sa fie doua cani de apa la fiecare cana de hrisca. Gateste-le la abur la foc mediu timp de 20 de minute, verificand sa vezi cand ating dimensiunea si consistenta dorita. Daca nu absorb toata apa si raman apoase, incearca sa scurgi apa in exces (pentru a evita acest lucru se poate folosi doar 1.5 cana de apa la o cana de hrisca).

Una dintre metodele cele mai bune pentru a imbunatati capacitatea de absorbtie a nutrientilor din hrisca, plus digerabilitatea lor, este germinarea boabelor. Astfel se reduce din “antinutrientii” care blocheaza o parte din vitaminele si mineralele din hrisca. Germinarea reduce si enzimele care fac hrisca mai dificil de digerat pentru unele persoane.

Pentru a inmuia si germina hrisca, urmeaza acesti pasi:

  1. Inmoaie intai boabele de hrisca crude intr-un castron mare cu apa intre 30 de minute pana la sase ore. Apoi spala-le si strecoara hrisca uscata. Lasa-le intr-un castron mai larg pe masa din bucatarie sau un alt loc unde sa fie expuse la aer.
  2. Mentine umezeala adaugand putina apa in castron, dar fara sa fie acoperite complet cu apa. Se pot pune cam 1–2 linguri.
  3. Se lasa cam 2–3 zile, verificand daca au aparut germenii. Acestia pot fi intre 0.30 - 5 cm. Cand au germinat, se clatesc bine, se scurg de apa si se pun intr-un borcan.
  4. Se tin la frigider pana la sapte zile, insa trebuie spalati in fiecare zi ca sa nu prinda mucegai sau bacterii.

Surse:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11170616
http://www.sciencedaily.com/releases/2003/11/031118072746.htm
http://wholegrainscouncil.org/whole-grains-101/buckwheat-health-benefits

Like Share Share Tweet83547 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: gluten, hrisca, proprietati, sanatate,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE