AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Hrisca, o uzina de nutrienti. Cum sa o gatesti si sa o germinezi

  • Contine antioxidanti 

Consumul de hrisca contine compusi protectori fenolici si antioxidanti care combat cancerul si previn bolile de inima, pe langa faptul ca sprijina sanatatea creierului, a ficatului si pe cea digestiva. Antioxidantii care includ flavonoide precum proantocianidine oligomerice se gasesc in semintele si coaja de la hrisca, precum si in faina de hrisca.

Antioxidantii polifenolici din hrisca actioneaza ca agenti terapeutici contra efectelor nocive ale radicalilor liberi, denumiti si specii de oxigen reactivi sau “stres oxidativ.” Antioxidantii sprijina functia celulelor protejand ADN-ul de efecte daunatoare si prevenind inflamatia sau formarea celulelor canceroase.

hrisca cruda

Boabe de hrisca crude

  • Furnizeaza proteine foarte usor de digerat

Consumul de hrisca este o sursa buna de proteine vegetale si contine doisprezece amino acizi —“blocuri de proteine” care furnizeaza energie si participa la cresterea si sinteza musculara. Hrisca are, de fapt, mai multe proteine decat orezul, graul, meiul sau porumbul. Boabele de hrisca contin 11-14 grame de proteine la fiecare 100 grame, ceea ce nu este la fel de mult ca quinoa sau fasolea si leguminoasele, insa este mai mult decat majoritatea cerealelor.

Pentru vegetarieni sau vegani hrisca este un aliment ce nu trebuie sa lipseasca din alimentatie, pentru ca furnizeaza doua tipuri de amino acizi esentiali — tipuri pe care corpul nu le poate produce si trebuie sa le ia din alimente. Hrisca contine lizina si arginina. Acest lucru este important pentru ca acesti amino acizi specifici nu se regasesc in alte cereale, de aceea hrisca este o sursa buna care ofera corpului o gama larga de proteine esentiale necesare.

  • Continutul bogat de fibre ajuta digestia

Hrisca furnizeaza cam sase grame de fibre alimentare la o cana, accelerand senzatia de satietate si tranzitul bolului alimentar prin tractul digestiv (important pentru regularizarea tranzitului intestinal). Hrisca poate proteja organele digestive de cancer, infectie si alte simptome negative prevenind stresul oxidativ din interiorul tractului digestiv.

Cand cercetatorii de la Departamentul de Hrana si Nutritie de la Universitatea Bucheon din Korea au testat efectele pe care le are hrisca pe animale, au observat o activitate antioxidanta mai mare la nivelul ficatului, colonului si rectului la animalele care au consumat hrisca. Antioxidantii protecori glutation peroxidaza si glutation S-transferaza au fost descoperiti in sistemele digestive ale animalelor care au primit hrisca.

Cand hrisca este fermentata pentru bauturi alcoolice sau anumite tipuri de paine din aluat acru, poate furniza probiotice valoroase care hranesc tractul digestiv alimentand flora intestinala cu bacterii sanatoase. Studiile arata ca prin consumul produselor din hrisca fermentate se poate imbunatati nivelul pH-ului, sau echilibrul dintre aciditate si alcalinitate care previne formarea bacteriilor sanatoase si aparitia bolilor.

  • Contribuie la prevenirea diabetului

In comparatie cu alti carbohidrati si cereale integrale, hrisca are un index glicemic redus. Carbohidratii complecsi din hrisca sunt absorbiti lent in sange, contribuind la senzatia de satietate si furnizand energie. Acest lucru combate dezechilibrele de zahar din sange, care duc la inflamatie, oboseala si chiar diabet sau sindromul metabolic.

Studiile arata ca atunci cand bolnavii de diabet au consumat hrisca pe o perioada de o luna, au avut un nivel mai stabil al zaharului in sange si o rezistenta redusa la insulina fara niciun medicament.

Like Share Share Tweet89155 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Dieta

Etichete: gluten, hrisca, proprietati, sanatate,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

Trateaza sciatica cu un plan alimentar personalizat

Trateaza sciatica cu un plan alimentar personalizat

Subconştientul tau vegheaza in permanenta

Subconştientul tau vegheaza in permanenta

Cum să depăşeşti sentimentul de singurătate când trăieşti pe cont propriu

Cum să depăşeşti sentimentul de singurătate când trăieşti pe cont propriu

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE