AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Gustari sanatoase pentru adolescenti

Intrucat programul scolar se termina de obicei mai devreme decat programul de lucru al parintilor, adolescentii probabil petrec singuri o oarecare adolescentiperioada acasa dupa orele de scoala. Vestea buna este ca ei sunt destul de mari pentru a merge la bucatarie si a manca singuri. Nu mai este nevoie sa le mai pregatiti voi gustarile.

Vestea proasta este de asemenea ca sunt destul de mari ca sa faca asa. Cand ei vin de la scoala cu stomacul protestand de foame, s-ar putea ca sa nu fie interesati de cele mai sanatoase alegeri. O punga mare de cipsuri de cartofi unsurosi, un sos si o bautura carbogazoasa si dulceaga va fi alegerea pentru o gustare dupa orele de scoala fiindca este usor de luat si are gust bun, nu pentru ca este buna pentru ei.

Gustari bune precum fructele proaspete ii realimenteaza pe adolescenti si le ofera substante nutritive importante. Gustari sarace in nutrienti adauga corpului de adolescent zahar, grasimi saturate si sodiu. Si daca portiile nu sunt controlate, aceste gustari le-ar putea strica gustul pentru cina sanatoasa a intregii familii de mai tarziu.

Binenteles ca toti parintii isi doresc pentru copii lor o dieta cat mai sanatoasa. Tinerii vor accepta cu greu tranzitia directa catre o alimentatie sanatoasa mai ales daca alimentatia lor prezenta este cea normala in randurile lor in ziua de azi (junk – fast food). Asa ca pana sa ajunga ei insisi sa inteleaga importanta unei diete echilibrate si sanatoase, ii puteti ajuta prin oferirea de gustari sanatoase, usor de pregatit pentru a fi luate dupa orele de scoala:

Struguri congelati

Cumparati o jumatate de kilogram de struguri fara seminte si separati boabele de pe ciorchine. Spalati-le si pune-ti cate o mana de boabe in cateva pungi de plastic pentru congelator si asezati-le acolo. Odata ce strugurii au inghetat, ei dezvolta o textura de inghetata pe bat si un gust delicios de dulce fara a mai fi nevoie de zahar.

Legume taiate si sosul aferent gen chips and dip

Adolescentilor le place foarte mult sa manance cips-uri inmuiate in sos, dar ei nu au nevoie de grasimi si sare in exces. Inlocuiti cipsurile cu legume crude taiate. Incercati batoane sau felii de morcov, brocoli, conopida, mazare si telina. Copiii pot sa inmoaie legumele crude in sos vegetal, natural si foarte sanatos, facut pe placul adolescentilor.

Paine integrala si unt de alune

Schimbati painea alba cu paine integrala si orice sandvis este instantaneu mai sanatos. Untul de alune adauga proteine si grasimi sanatoase. Daca adolescentul are o inclinatie pentru dulciuri, aduceti acasa un borcan cu gem de fructe dulci fara zahar,  mai degraba decat un borcan de jeleu care are zahar in exces sau sirop de porumb cu inalt continut de fructoza. Puteti sa il faceti sa se bucure si de alte tipuri de unt precum cel de nuci, de caju sau de migdale.

Popcorn

Ce ar putea fi mai usor decat sa arunci o punga de popcorn in cuptorul cu microunde? Popcornul este bogat in fibre, deci constituie o buna gustare daca nu il inneci in unt sau margarina. Puteti alege branduri care sunt sarace in grasimi si sare, dar cel mai sanatos este sa cumparati un aparat de facut popcorn pe baza de aer cald. Lasatii pe adolescenti sa experimenteze cu diferite asezonari pentru a adauga aroma si condimente.

Pretzel(covrigei) din faina integrala

Faina integrala este importanta fiindca adauga fibre in dieta adolescentilor. Fibrele sunt importante pentru un sistem digestiv sanatos, si cei mai multi adolescenti nu le capata indeajuns. Pretzelii obisnuiti sunt facuti din faina supraprocesata din care s-au inlaturat taratele si majoritatea fibrelor. Pretzelii din faina integrala retin toate lucrurile bune ale fibrelor si totusi au gust bun cu mustar.

Produceti-va singuri propriul baton concentrat

Adolescentului dumneavoastra ii place sa serveasca un baton ca gustare rapida? Batoanele cu cereale par sa fie bune, dar multe contin grasimi nedorite, zahar si extra calorii. Puteti face o alternativa mai sanatoase prin producerea propriului baton. Doar amestecati cate o cana din doua feluri diferite de cereale integrale. Adaugati o cana de diferite nuci si o jumatate de cana de stafide sau alte fructe uscate. Puteti adauga jumatate de cana de fulgi de ciocolata cruda. Mai puteti adauga si seminte decojite de floarea soarelui, de dovleac sau boabe de soia crocante.

Smoothies

Smothi-urile(fructe pasate in blender si transformate in nectar) sunt mult mai bune pentru adolescenti decat milk shake-ul sau bauturile pe baza de malt, si sunt amuzante de facut. Bananele inghetate constituie o buna baza pentru smoothies. Asa ca atunci cand bananele voastre sunt un pic prea coapte, taiati-le in bucati de cca. 2 cm si tineti-le la congelator. Pentru a face un smoothie, aruncati patru-cinci bucatele de banane inghetate intr-un blender bun impreuna cu o mana de capsuni sau afine, o lingurita de praf de vanilie si un pahar cu apa. Amestecati pana se face cremos si turnati amestecul intr-un pahar inalt.

Hummus cu lipie sau saratele

Ca alternativa la legume in sos, puteti sa tineti la indemana hummus pentru a-l servi pe lipie din faina integrala sau saratele/grisine. Hummus-ul este facut din naut, ceea ce constituie o nemaipomenita sursa de proteini si grasimi sanatoase.

Bauturi sanatoase

Adolescentii adesea au o inclinatie pentru bauturi cu mult zahar si cofeina cum ar fi cola, bauturile cu cafea si energizantele. Nu este o idee prea buna, in special mai tarziu in cursul zilei. Cafeina poate aduce nopti nedormite si zaharul in exces inseamna doar calorii suplimentare. Asigurati-va ca aveti bauturi mai sanatoase care totusi au gust bun, cum ar fi sucuri 100% din fructe si legume, apa gazoasa si apa simpla racita. Pastrati felii de lamaie la indemana pentru a da un pic de aroma apei simple.

Cum sa-i faceti pe adolescenti sa scape de obiceiurile alimentare nesanatoase

S-ar putea ca sa nu fie de ajuns sa oferiti gustari sanatoase, s-ar putea sa fie nevoie ca adolescentii dumneavoastra sa si scape de gusturile pentru mancaruri nesanatoase, asta depinzand de comportamentul alimentar al copiilor dumneavoastra. Un adolescent poate ignora cutia cu inghetata din frigider, in timp ce altul nu ar putea rezista tentatiei de a o devora. Daca aveti un adolescent(sau adult, sau copil) in casa care are dificultati in a rezista mancarurilor cu multe calorii, pastrati astfel de mancaruri in afara casei.

Asta nu inseamna ca ar trebui sa va privati familia de mancaruri amuzante(fiecare copil are nevoie de ceva bun din cand in cand), doar stabiliti reguli privitoare la acest lucru. Cand decideti ca o inghetata e acceptabila, pregatiti ceva in casa, facut din ingrediente naturale si sanatoase. Nu uitati ca cei tineri adesea imprumuta obiceiurile alimentare ale adultilor asa ca fiti un model pentru ei.

 http://naturalnews.com - adolescenti

Like Share Share Tweet2808 vizualizari

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: adolescenti, gustari, nutritie,

Comentarii recente:
Tania19 February 2016 11:50Raspunde

Gustările mele preferate pe blog: http://slabestecorect.blogspot.ro/2015/12/gustari-satioase-pentru-persoanele.html.

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Herpesul genital nu se vindecă permanent, dar remediile naturale îi pot ameliora simptomele

Herpesul genital nu se vindecă permanent, dar remediile naturale îi pot ameliora simptomele

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE