0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Diete

Fructele - cand se recomanda a fi consumate intregi si cand sub forma de suc sau smoothie

Dupa cum era de asteptat, nu este sanatos sa bei apa indulcita. Studiile arata ca daca dai unei persoane sa bea pe stomacul gol un pahar cu apa cu trei linguri de zahar (adica mai mult decat continutul de zahar dintr-o cutie de bautura carbogazoasa

Dupa cum era de asteptat, nu este sanatos sa bei apa indulcita. Studiile arata ca, daca dai unei persoane sa bea pe stomacul gol un pahar cu apa cu trei linguri de zahar (adica mai mult decat continutul de zahar dintr-o bautura carbogazoasa la cutie), glicemia acesteia va atinge rapid un nivel foarte ridicat.

Corpul reactioneaza imediat si elibereaza prea multa insulina. In a doua ora de la consum, corpul intra intr-o stare de hipoglicemie, adica isi reduce glicemia sub nivelul la care se afla inainte de consumul apei cu zahar. Ca raspuns, corpul elibereaza grasimi in sange, ca si cum am fi infometati, doar pentru ca nivelul zaharului din sange a scazut prea mult. Acelasi lucru se intampla chiar si dupa consumul de suc de mere.

La trei ore de la consumul a patru cani si jumatate de felii de mar, glicemia creste si revine in limite normale. Ce se intampla cu aceeasi cantitate de zahar sub forma de suc de mere - aproximativ doua cani? Corpul reactioneaza excesiv, eliberand prea multa insulina si se ajunge la un nivel mai scazut decat cel de la care s-a plecat. Inlaturarea fibrei in procesul de stoarcere a sucului mareste reactia insulinei si duce la "reactia hipoglicemica”.

Ce se intampla, insa, daca punem cele patru cani si jumatate de felii de mar intr-un blender si le amestecam cu apa pentru un smoothie de mar? In ciuda faptului ca fibrele raman in bautura, tot apare caderea hipoglicemica. Caderea glicemiei, care a aparut in a doua si a treia ora de la consumul de suc si de smoothie "a fost in puternic contrast cu nivelul relativ constant care s-a mentinut in timpul consumului de mere intregi.” Acest rezultat arata nu numai importanta prezentei fibrelor, ci si importanta faptului ca acestea sa nu fie maruntite, ca in cazul smoothie-ului.

fructele

Patru cani si jumatate de mere se consuma in aproximativ 17 minute, un smoothie obtinut din aceeasi cantitate de mere se consuma in aproximativ 6 minute, iar doua cani de suc se pot bea in 90 de secunde.

Atunci, poate ca diferentele vin din viteza cu care este fructul asimilat de corp decat de forma sub care este facuta. Daca ar fi vorba de viteza, atunci putem sa bem sucul de mere in 17 minute si rezultatul ar fi la fel, nu? Cercetatorii au testat teoria. Au descoperit ca rezultatele au fost la fel ca atunci cand sucul a fost baut rapid. Deci nu este vorba de viteza de consum, ci de prezenta fibrelor. Dar daca sorbi fibrele amestecate in smoothie la fel de incet ca atunci cand mananci marul intreg? Rezultatele au fost ceva mai bune, dar nu la fel de bune ca atunci cand a fost consumat marul intreg. Concluzia? Consumul merelor intregi este mai bun decat consumul merelor in smoothie.

Cum ramane cu alte ingrediente, mai des folosite in smoothie, cum sunt bananele, fructele de mango si fructele de padure? Ei bine, rezultatele au fost, in mod surprinzator, diferite. Un studiu a comparat efectul consumului bananelor intregi cu cel al bananelor pasate, insa rezultatele nu au fost prea diferite, desi analiza s-a efectuat doar pentru o ora si in timp ce participantii faceau sport.

Insa, bananele, in general, imbunatatesc glicemia in timp. Acelasi lucru este valabil si pentru fructele de mango, dupa cum arata testele efectuate cu pudra de mango, iar fibrele nu pot fi mai maruntite decat atat. Explicatia ar putea fi data de un fitonutrient numit mangiferin, care poate reduce absorbtia zaharului de peretele intestinal.

Fructele de padure tin glicemia sub control atat de bine, incat pot contracara efectele apei cu zahar cand acestea sunt pasate in blender. Prin adaugarea fructelor de padure pasate in apa cu zahar se evita caderea hipoglicemica si nu se ajunge la eliberare de grasimi in sange.

Consumul de fructe in smoothie nu numai ca are efect neutru - dar chiar imbunatateste glicemia. Din nou, acest lucru se pare ca se datoreaza fitonutrientilor care incetinesc absorbtia acestuia in sange. Un consum de sase saptamani de smoothie cu fructe de padure a aratat ca poate imbunatati sensibilitatea la insulina.

Asadar, desi smoothie-ul cu mar ridica semne de intrebare, un smoothie verde cu multe frunze si fructe de padure poate sa aibe avantaje din doua puncte de vedere - pe de o parte, o absorptie a nutrientilor din verdeturi si, pe de alta parte, evitarea absorbtiei zaharului rapid in sange.

Sursa utilizata: http://www.care2.com/greenliving/smoothies-vs-whole-fruit-what-does-the-science-say.html

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#blender #fitonutrienti #mar #smoothie #smoothie verde #suc

Ce au mai parcurs alti cititori...

Smoothie verde: secretul naturii

Smoothie verde: secretul naturii

5 sfaturi pentru o detoxifiere cu smoothie verde

5 sfaturi pentru o detoxifiere cu smoothie verde

Verde pentru viata - oda pentru smoothie-urile verzi

Verde pentru viata - oda pentru smoothie-urile verzi

Ce spun cititorii despre "Fructele - cand se recomanda a fi consumate intregi si cand sub forma de suc sau smoothie"

Filis19 March 2017 21:16Raspunde

Nu mai inteleg nimic. Parca fructele/smoothi-ul din fructe/sucul proaspat stors se absorbeau de catre organism fara eliberare de insulina! (ele nu actioneza precum zaharul). Ce zici Alec?

Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.