AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Smoothie verde: secretul naturii

Incepand cu anii 1960, smoothie - urile au fost prezentate ca si o alternative sanatoasa la produsele lactate. Ele erau facute cu lapte, iaurt sau inghetata la care se mai adaugau ciocolata sau unt de arahide.  Acestea au devenit un produs gustos si popular care oferea iluzia consumului unui produs sanatos.

Desi erau mai sanatoase decat prajiturile si alte sucuri, acel model demodat de smoothie  nu se poate compara cu smoothie-ul verde din ziua de azi si cu efectele sale benefice asupra sanatatii. Smoothie-ul verde facut acasa necesita doar cateva ingrediente. Apa cat mai buna ca si ingredient lichid de baza, vegetale cu frunze verzi proaspete si organice,( daca e cu putinta) si fructe proaspete si organice ,(in limita posibilitatilor), pentru a crea o bautura cremoasa si plina de nutrienti usor de digerat. green smoothie1

Smoothie-urile verzi sunt mai usor de facut decat sucurile naturale dar nu ar trebui sa le inlocuiasca total pe acestea. Pot fi folosite impreuna completandu-se reciproc. Exista chiar o mica dezbatere in present intre beneficiile aduse de cele doua metode si care este mai sanatoasa. Pentru incepatori insa, sunt de parere ca un blender este si mai ieftin si mai usor de folosit decat un storcator de fructe.

De obicei, smoothie-urile verzi sunt folosite in procesul de trecere la dieta raw vegana. Veganii si vegetarienii, pot incorpora usor in dieta lor smoothie-urile verzi insa, acestea vor imbunatatii starea de sanatatea a oricui, atat vreme cat alimentele procesate si medicamentele sunt reduse in dieta.

Cum facem un smoothie verde

Ai nevoie de un blender decent. Nu vreau sa recomand vreunul pentru a nu face reclama. Insa ceea ce e bine de stiut este ca nu intotdeauna ce este mai scump este si mai bun.

La inceput este bine sa incepeti cu aproximativ 50/50 amestec de frunze verzi cu fructe sau chiar 40/60. Acest lucru va va ajuta sa incepeti cu ceva mai dulce mai bun la gust, mai ales daca nu sunteti obisnuiti cu gustul crud al vegetalelor cu frunze verzi.

Vegetalele cu frunze verzi cuprind o sumedenie de plante minunate care mai ales in acest sezon sunt la indemana  oricui : spanac, telina, kale, patrunjel, castraveti, loboda, salata, untisor, papadie, stevie etc.

De ce sa adaugam fructe? Pe langa elementele nutritive, fructele, mai ales cele dulci dau un gust placut si iau din amareala frunzelor verzi cu care nu suntem obisnuiti. Cele mai bune fructe pentru smoothie verde sunt : bananele, perele, kiwi, mango si fructele de padure de toate felurile. Aveti grija sa scoateti tulpinele dar lasati semintele.

O cana sau doua de apa sunt deajuns pentru a ajuta compozitia de fructe cu verdeturi  sa se transforme intr-o bautura lichida si usor de baut. Majoritatea sunt surprinsi de cat de buna este prima lor bautura de acest fel.

Odata ce ati inceput, fiti liberi sa experimentati cu diferite ingrediente. Cresteti cantitatea de verde din blender treptat, dar tineti totul cat mai simplu in special la inceput, pana cand corpul se adapteaza la noua sursa de nutriente.

Viktoria Boutenko, care a devenit celebra pentru insistenta cu care a sustinut efectele extraordinare ale smoothie-ului verde povesteste despre felul in care a constientizat nevoia corpului de plante cu frunze verzi. In cartea ei “Raw Family”, Viktoria povesteste cum dupa 2 ani de hrana vie, ani in care familia ei a experimentat o crestere miraculoasa a sanatatii si indreptarea unui numar de problem de sanatate, situatia a inceput sa stagneze si chiar sa regreseze. Observand acest lucru, autoarea a pornit un maraton de studiu, incercand sa identifice ce lipsea din dieta lor. A ajuns dupa o perioada sa inteleaga ca erau chiar aceste plante cu frunze verzi care nu erau prezente intr-o cantitate indestulatoare in alimentatia lor.

Smoothie verdeDar descoperirea era numai pe jumatate. Ramanea acum sa inteleaga cum putea sa introduca in alimentatia familiei ei o cantitate mare de astfel de plante. Prima data cand a incercat sa faca un smoothie numai cu plante cu frunze verzi, a fost aproape ametita de mirosul puternic de clorofila, dar sa mai si incerce sa si bea… A observat apoi ca cimpanzeii care au 95 % aceleasi gene ca si oamenii, se hranesc in primul rand cu frunze verzi dar pe care de multe ori le infasoara in jurul fructelor. Astfel i-a venit idea sa adauge fructe la frunzele verzi, rezultatul fiind o mare reusita.

Odata ce a introdus smoothie-ul verde in alimentatia familiei ei, totul s-a schimbat si a mers doar inspre bine.

Nici o zi fara smoothie verde

Adevarul este ca in alimentatia noastra ar trebui sa aiba ca baza aceste plante cu frunze verzi, plante care cuprind o proportie exacta de proteine, minerale, vitamine si alte elemente nutritive importante , multe pe care nici nu le cunoastem. Valoarea acestora este cu atat mai mare cu cat sursa lor este una organica, bio poate chiar salbatica.

In experienta mea personala incerc sa nu treaca o zi fara aceasta miraculoasa bautura. Pe langa plantele cu frunze verzi, fructe si apa, mai adaug si o sursa nu prea mare de grasimi esentiale de genul seminte de in sau nuci. Cateodata o lingura de miere sau putina scortisoara isi fac treaba foarte bine. Chiar sunt zile cand folosesc seminte de mac, foarte bune pentru a stimula inspiratia, imaginatia.

Pentru cei mai avansati si nu numai, smoothie-ul verde este preferabil sa fie consumat dimineata, eventual dupa putina miscare si poate fi modul ideal de a consuma anumite superalimente precum : spirulina, goji, boabe de cacao crude, polen, chlorella, seminte de in, seminte de canepa etc.

Bucurati-va de acest minunat complex nutritiv, care inlocuieste cu mare succes micul dejun si aduce in corp o fuziune de elemente necesare functionarii cat mai bune a organismului. Nu uitati ca desi smothie-ul este lichid, conform formulei “mesteca-ti lichidele si bea-ti solidele”, in momentul cand il bem, este recomdandat sa nu se bea ca un suc ci mai degraba fiecare gura trebuie mestecata usor , amestecata cu saliva, pentru a crea predigestia necesara functionarii optime a absorbtiei de nutrient.

Pofta buna!

Surse:

http://www.naturalnews.com/035427_green_smoothies_recipes_health.html

http://greensmoothiesblog.com/health-benefits-green-smoothie/

http://greensmoothiesblog.com/how-to-make-a-green-smoothie-tips/

http://healthmaven.blogspot.com/2012/02/green-smoothie-original.html

http://gabriellebrick.com/2011/08/blue-green-smoothie/

http://healthmaven.blogspot.com/2012/02/reversing-irreversible.html

http://healthmaven.blogspot.com/2012/02/reversing-irreversible.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Smoothie verde

Like Share Share Tweet35124 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: hrana vie, nutritie, sfaturi, smoothie, smoothie verde, verde,

Comentarii recente:
A11 April 2012 09:45Raspunde

"vreunul" se scrie intr-un cuvant

Alec Blenche11 April 2012 13:52Raspunde

faux pas :)

maria diaconescu12 April 2012 17:26Raspunde

cred ca voi deveni dependenta de smoothie verde. nu e dimineata fara verde. asta da adictie, asa sa arate toate adictiile mele, hi hi hi

Alec Blenche12 April 2012 18:44Raspunde

Foarte bine Maria ...la smoothie inainte :)

LG13 May 2012 22:56Raspunde

in ce cantitate este bine de folosit?

Alec Blenche14 May 2012 22:52Raspunde

Este bine sa incepeti cu 20 mililitri (o cana) si sa cresteti cantitatea in timp. eu consum cam 500 ml dimineata!

Alec Blenche14 May 2012 22:52Raspunde

Este bine sa incepeti cu 250 mililitri (o cana) si sa cresteti cantitatea in timp. eu consum cam 500 ml dimineata!

hanti03 February 2013 19:38Raspunde

la telina eu folosesc atit frunzele cit si radacina merge de minune cu mar sau banane

Dana04 March 2014 11:36Raspunde

Este bine s? combinam fructe cu legume?

Ana Blenche04 March 2014 17:35Raspunde

In articol se mentioneaza verdeturi si fructe. Ca o paranteza, tot ce are samburi este fruct, inclusiv rosiile, dovleceii, castravetii, ardeii,etc. Legume sunt cartofii, morcovii, pastarnacul, s.a. Combinarea fructelor si a legumelor nu e indicata pentru ca digestia nu se realizeaza optim , fiecare are un timp de digerare si fermentare diferit - de aceea unii oameni pot avea dureri de stomac sau gaze.

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Uleiul esenţial pur de dafin, un ulei polivalent adjuvant in menţinerea sănătăţii

Uleiul esenţial pur de dafin, un ulei polivalent adjuvant in menţinerea sănătăţii

Cele 7 emotii principale si impactul lor asupra sanatatii

Cele 7 emotii principale si impactul lor asupra sanatatii

Tratarea naturala a mastitei, cea mai frecventa infectie a alaptatului

Tratarea naturala a mastitei, cea mai frecventa infectie a alaptatului

Cum ameliorezi simptomele  herpesului tinand cont de cateva sfaturi simple

Cum ameliorezi simptomele herpesului tinand cont de cateva sfaturi simple

Nu mai arunca cojile de banane! Iata 5 feluri inedite de a le refolosi

Nu mai arunca cojile de banane! Iata 5 feluri inedite de a le refolosi

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE