meniu
Diete

Ciresele si visinile, somnifere naturale cu puternic potential antiinflamator

Multe studii au confirmat ca ciresele nu sunt doar foarte bune datorita efectelor de imbunatatire a calitatii somnului, dar sunt si antiinflamatorii. Cel mai recent studiu vine de la cercetatorii de la Universitatea Extremadura din Spania. Acestia au

Multe studii au confirmat ca ciresele nu sunt bune doar pentru imbunatatirea calitatii somnului, dar sunt si antiinflamatorii.

Cel mai recent studiu le apartine cercetatorilor de la Universitatea Extremadura din Spania. Acestia au testat 30 de oameni cu varste diferite – zece intre 20 si 30 de ani, zece intre 35 si 55 ani si zece intre 65 si 85 ani, pe care i-au impartit aleatoriu in doua grupuri. Un grup a primit un suc din visine si al doilea un placebo cu aroma de cirese, de doua ori pe zi.

Cei care au baut sucul de visine au avut un somn mult mai bun - cu privire la eficienta, frecventa trezirilor si durata totala de somn.

In plus, cercetatorii au descoperit ca cei mai in varsta au dormit mult mai bine decat cei mai tineri.

Un alt studiu a intrunit savanti din SUA (Institutul de Medicina Sportiva Nicholas), Marea Britanie (Universitatea din Northumbria si Universitatea din Surrey) si Africa de Sud (Universitatea din Johannesburg). Studiul a tinut sub observatie 20 de barbati si femei sanatoase cu o varsta medie de 27 de ani.

Jumatate din grup a primit suc din concentrat de visine, in timp ce cealalta jumatate a primit placebo timp de sapte zile. Concentratul folosit pentru suc a fost facut din visine Montmorency (Prunus cerasus).

Rezultatele au aratat ca grupul care a consumat suc de visine a dormit in medie cu 34 de minute mai mult pe noapte si a manifestat o crestere a eficientei somnului cu 5-6%. Eficienta somnului reprezinta durata somnului ca proportie a timpului petrecut in pat.

Totodata rezultatele au aratat ca nivelul intern de melatonina la grupul care a consumat visine a crescut semnificativ, in timp ce grupul cu placebo nu a prezentat nicio crestere a melatoninei. In decurs de 48 ore de la consumul de visine, in urina celor care au consumat visine s-au depistat niveluri ridicate de 6-sulfatoximelatonina – principalul metabolit al melatoninei. Cercetatorii au masurat nivelul de melatonina studiind si ritmul circadian al participantilor.

Concluzia a fost urmatoarea:

"aceste date arata ca un consum de suc din concentrat de visine mareste melatonina exogena, benefica pentru imbunatatirea duratei si calitatii somnului la barbati si femei si poate ajuta in ameliorarea tulburarilor de somn."

Ciresele contin melatonina naturala

Studii anterioare au confirmat ca ciresele Montmorency contin melatonina. Cercetarile conduse de dr. Russel Reiter de la Centrul Stiintific de Sanatate San Antonio al Universitatii din Texas, au determinat ca visinele pot contine pana la 13.5 nanograme (ng) de melatonina pe gramul de fructe, ceea ce este chiar mai mult decat nivelul prezent in sange.

Un alt studiu, efectuat la Universitatea Extremadura din Spania, a aratat ca durata si calitatea somnului au crescut la adultii varstnici care au consumat visine Jerte Valley.

Desi ciresele si visinele maresc semnificativ productia de melatonina si imbunatatesc si calitatea somnului, cercetarile legate de suplimentele cu melatonina sintetica sau melatonina extrasa din glandele pineale ale vacilor au fost contradictorii. Aceste forme exogene au aratat ca imbunatatesc tulburarile fazelor de somn, insa rezultatele privind calitatea somnului au fost neclare.

Diferenta consta probabil in continutul fitochimic al cireselor. Cercetatorii celui mai recent studiu au declarat:

"...sucul de cirese/visine a aratat ca reduce stresul oxidativ si inflamatia ce apar in urma activitatilor fizice intense, fiind posibil ca aceste proprietati antioxidante si/sau antiinflamatorii sa moduleze indecsii pentru somn folositi in cadrul acestui studiu..."

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#antiinflamatorii #antocianine #cirese #inflamatia #melatonina #somn #visine

Ce au mai parcurs alti cititori...

11 beneficii pentru sanatate ale cireselor si visinelor

11 beneficii pentru sanatate ale cireselor si visinelor

Beneficiile pentru sanatate ale visinelor

Beneficiile pentru sanatate ale visinelor
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.