AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Afla cat de sanatoase sunt frunzele de dafin

Stim de la emisiunile de gatit sau din cartile de bucate ca frunzele de dafin trebuie inlaturate la sfarsit din sosul de spaghete sau alte mancaruri gustoase in care le folosim. Dar de ce le mai punem, atunci, daca tot trebuie sa le scoatem? Un bucatar intreprinzator a spus ca, pentru a afla raspunsul, trebuie sa pui la fiert cateva frunze de dafin intr-o oala cu apa, apoi sa le gusti si vei descoperi ca acestea emana o esenta destul de puternica de camfor. Iata cum explica mai departe site-ul culinar Serious Eats:

"Gusta dupa cinci minute si vei simti o aroma destul de intensa de mentol si eucalipt (ceva care aminteste de un unguent mentolat). Este substanta eugenol care se simte si care este cea mai puternica aroma din arsenalul parfumat al frunzei de dafin, care include peste 50 de compusi."

Dupa o ora sau ceva de „infuzare” a unei frunze sau doua de dafin in mancare, notele de mentol, bune pentru subtierea mucusului, se vor transforma in ceva mai difuz si mai complex. Senzatia de profunzime poate sa nu fie simtita la prima degustare, insa frunzele de dafin confera mancarii o caldura si un gust picant subtil, fara de care aceasta ar fi fada.

Nu am vrea sa divulgam toate secretele acestei plante sau arbust mediteranean, insa, ca multe alte ierburi aromatice folosite de mii de ani, calitatile antibacteriene ale frunzelor de dafin ofera unice beneficii gastrointestinale, respiratorii, cardiace, antiinflamatorii, pentru inima si stres, anticancer si profilactice pentru diabet.

Atunci de ce le scotem inainte de a servi mancarea? Daca ai muscat vreodata vreo frunza de dafin, stii ca inlaturarea acesteia din mancare este necesara, pentru ca nu este deloc placut. Simti ca si cum ai fi muscat o bucata dintr-un buchet de flori uscate sau dintr-un pergament. Adica deloc apetisant.

Frunzele de dafin se folosesc intregi din simplul motiv ca, daca se maruntesc, ar fi mult mai dificil sa fie pescuite din oala decat daca se folosesc intregi. Acestea sunt inlaturate pentru a evita neplacerile mentionate, dar si pentru ca inghitirea frunzelor ar putea crea disconfort in drumul lor pe tractul digestiv.

Care sunt cativa dintre cei „50 de compusi” pe care ii contin frunzele de dafin?

Frunzele de dafin sunt o sursa excelenta de vitamine si minerale, printre care se numara vitaminele A si C, minerale precum fier, mangan, cupru si calciu, toti antioxidanti cu abilitati de combatere a radicalilor liberi, cu impact pozitiv asupra vederii, a oaselor si a sangelui.

Chiar daca nimeni nu foloseste 100 grame de frunze de dafin intr-o singura zi, informatiile nutritionale continute de 100 grame ne dau o idee buna despre bogatia pe care o contin doar cateva frunzulite. Iata cei mai importanti nutrienti si procentajul continut de 100 grame:

  • Fier — 537 % — combate anemia
  • Mangan — 355 % — sprijina functionarea tiroidei
  • Vitamina A— 206 % — buna pentru ochi
  • Vitamina C — 77 % —  "probabil agentul cel mai puternic antibacterian si antiviral descoperit vreodata"
  • Calciu — 83 % — intareste oasele si dintii

Contine, de asemenea, un procent impresionant de piroxidina, sau vitamina B6, respectiv 133%, importanta pentru abilitatea de a folosi energia din alimentele consumate, pentru productia de celule rosii si o buna functionarea a nervilor. In plus, continutul bogat de zinc intareste imunitatea.

Dupa cum era de asteptat, frunzele de dafin sunt bogate si in uleiuri esentiale. Unul dintre acestea este eugenolul, care are proprietati analgezice, antiinflamatorii si anticancer, fiind in special fatal pentru cateva tipuri de celule de cancer la colon. Alte uleiuri esentiale pe care le contin frunzele de dafin sunt, dupa cum urmeaza:

Cineolul, principalul component in frunza de dafin, s-a descoperit ca incetineste cresterea celulelor de leucemie;

Geraniol

Neral

Mircen — antiinflamator si analgezic; are efecte sedative usoare si inlatura stresul

Alfa-pinen - deschide caile respiratorii superioare si poate reduce volumul unei tumori ca agent anticancer

Linalool, prezent si in canepa, are efecte sedative usoare si inlatura stresul

Metil cavicol

Limonin actioneaza impotriva celulelor de cancer la creier

Beta pinen: inhiba evolutia endocardului cu potential infectios 

Alfa terpineol

Studii clinice despre beneficiile frunzelor de dafin asupra corpului

Laurosida este un alt compus care, atunci cand este extras din frunzele de dafin, s-a dovedit ca inhiba multiplicarea celulelor cancerului de piele declansand moartea programata a celulelor, sau apoptoza. Studiul care a demonstrat acest lucru arata in mod succint: "Inducerea apoptozei de (laurosida) in liniile celulare ale melanomului agresiv are un mare potential biologic."

Multi au auzit despre efectele fatale, sau cel putin incomode ale Escherichia coli (E. coli), precum si despre infectia cu Salmonella. Un studiu al Universitatii din Carolina de Nord a analizat actiunile antioxidante si antimicrobiene ale mai multor uleiuri esentiale, printre care cel de pelin alb, muscata parfumata si de dafin, care au fost aplicate pe produse proaspete pentru a vedea eficienta lor contra Salmonella si E. coli. Desi toate uleiurile au demonstrat ca au proprietati antioxidante, cea mai semnificativa activitate a fost remarcata la uleiul de dafin. 

Un studiu a aratat ca un consum de frunze de dafin, intre 1 si 3 grame pe zi, timp de 30 de zile "reduce factorii de risc pentru diabet si boli cardiovasculare si sugereaza ca frunzele de dafin pot fi benefice pentru oamenii care sufera de diabet de tip 2," cu efect pozitiv asupra reducerii glicemiei si a imbunatatirii functiei insulinei.

Studiul a implicat 40 de oameni bolnavi de diabet de tip 2; jumatate dintre ei au primit frunze de dafin si ceilalti au primit un placebo timp de 30 de zile. La finalul studiului, grupul care a primit placebo nu a manifestat nicio imbunatatire, in timp ce grupul care a primit frunzele a manifestat o scadere a factorilor de risc pentru diabet si boala cardiaca. O alta analiza, publicata in "Arhivele de biologiei orala", mentioneaza proprietatile antifungice ale frunzelor de dafin si eficienta sa impotriva Candidei:

"In cadrul studiului, dafinul a impiedicat aderenta Candidei de peretii celulei, reducand astfel abilitatea de a-i penetra membrana, dovedind ca este un adaos excelent intr-o alimentatie pentru combaterea Candidei ." 

Alte beneficii oferite de frunzele de dafin

Chiar si medicina traditionala recomanda utilizarea frunzelor de dafin pentru probleme digestive precum durerile de ulcer, arsuri gastrice, gaze si colici, precum si durerile de artrita si alte probleme musculare. Nu doar esenta din frunza de dafin este recomandabila, dar si cataplasma sau alifia care contine uleiuri esentiale din dafin se spune ca are un efect dublu de ameliorare a durerilor.

Beneficiile pentru inima deriva din compusii organici acid cafeic, care elimina colesterolul „rau” si rutin, care intareste peretii capilarelor inimii si ale venelor din intreg corpul. In ceea ce priveste sanatatea digestiva, proprietatile frunzelor de dafin ajuta la inducerea vomei in cazul in care cineva a mancat ceva ce trebuie dat afara. Frunzele de dafin stimuleaza si urinarea, un alt mod prin care se elimina toxinele.

Organic Facts mentioneaza:

"Compusii organici prezenti in frunzele de dafin sunt foarte eficienti pentru problemele de stomac, calmeaza sindromul colonului iritabil sau chiar reduc simptomele bolii celiace. Unele dintre proteinele mai complexe din alimentatia moderna pot fi dificil de digerat, insa enzimele unice prezente in frunzele de dafin pot facilita digestia si asimilarea nutrientilor."

Un alt beneficiu oferit de frunzele de dafin este dat de folatul continut in abundenta:

"Frunzele proaspete si parti ale plantei sunt bogate in acid folic; contin aproximativ 180 mg sau 45 % din doza zilnica recomandata la 100 de grame. Folatul este important in sinteza ADN-ului si, folosit in perioada de preconceptie, poate preveni defectele de tuburi neuronale la nou-nascuti."

Cum se folosesc frunzele de dafin

Este important de stiut ca frunzele autentice de dafin sunt cele care provin de la planta/arbustul Laurus nobilis, pentru a evita achizitionarea unor frunze provenite de la vreo planta decorativa. Frunzele trebuie sa provina de la un arbust de dafin. Desi multe ierburi aromatice isi pierd aroma si devin simple prafuri cand sun uscate, frunzele de dafin nu isi pierd compusii aromatici. Nature Word scrie chiar ca:

"Frunzele proaspete de dafin au o aroma usoara, ierboasa si un gust amarui. Frunzele uscate sunt mai aromate (datorita uleiurilor esentiale care au nevoie de timp pentru a se aseza), insa un gust usor mai dulceag."

Frunzele uscate de dafin pot fi inmuiate in ceai pentru a beneficia de proprietatile mentionate mai sus. Sunt ingrediente clasice in multe sosuri, in special in cele pe baza de rosii, dar si in mancaruri cu fructe de mare, carne si feluri de mancare cu legume. O informatie importanta: datorita concentratiei mari de eugenol, uleiul din frunze de dafin (sau uleiul de dafin) poate irita membrana mucoasa si pielea. Acesta trebuie evitat si in timpul sarcinii.

  • Cand folosesti frunzele de dafin la gatit, senzatia gustului intens este posibil sa nu se simta chiar de la prima inghititura, insa acestea confera mancarii o caldura si un gust picant subtil fara de care aceasta ar fi fada
  • Frunzele de dafin, folosite de obicei intregi, trebuie inlaturate din mancare pentru a evita senzatia neplacuta data de textura acestora si orice accident nedorit cauzat de inghitirea frunzelor ascutite
  • Frunzele de dafin sunt o sursa excelenta de vitamine si minerale, cum ar fi vitaminele A si C si minerale precum fier, mangan, cupru si calciu, toate antioxidanti cu abilitati de combatere a radicalilor liberi
  • O uimitoare cantitate de uleiuri din frunzele de dafin ofera nu numai aroma ci si compusi puternici care pot ameliora probleme de ordin gastrointestinal sau respirator, inhiba cresterea celulelor canceroase, reduc glicemia si combat inflamatia

Pentru o depozitare cat mai indelungata, frunzele de dafin se pot tine in congelator, mai ales daca se cumpara in cantitati mari.

Sursa utilizata: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2017/05/29/bay-leaves.aspx

Like Share Share Tweet7346 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Dieta

Etichete: beneficii, frunze de dafin,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

Trateaza sciatica cu un plan alimentar personalizat

Trateaza sciatica cu un plan alimentar personalizat

Subconştientul tau vegheaza in permanenta

Subconştientul tau vegheaza in permanenta

Cum să depăşeşti sentimentul de singurătate când trăieşti pe cont propriu

Cum să depăşeşti sentimentul de singurătate când trăieşti pe cont propriu

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE