Sfaturi practice

Deshidratarea creste riscul aparitiei unui atac de cord

Mai mult de 20.000 de adulti cu varsta cuprinsa intre 38 – 100 de ani au facut parte dintr-un studiu timp de 6 ani, care a încercat sa stabileasca o legatura între apa si atacurile de cord. Cei care au baut intre cinci si opt pahare de apa pe zi au f

Mai mult de 20.000 de adulti cu varsta cuprinsa intre 38 – 100 de ani au facut parte dintr-un studiu timp de 6 ani, care a încercat sa stabileasca o legatura între apa si atacurile de cord.

Cei care au baut intre cinci si opt pahare de apa pe zi au fost mai putin predispusi sa moara de la un atac de cord decat cei care au baut cam doua pahare pe zi. Mai mult, barbatii care au baut cel putin cinci pahare pe zi, au avut un risc redus cu 54% fata de boli de inima fatale. La femei riscul a fost cu 41% mai mic.

Ar putea fi într-adevar atat de simplu?

Apa reprezinta mai mult de 80% din corp, iar fara suficienta apa nu se pot metaboliza nutrientii în mod corespunzator. Un aport redus de apa înseamna ca deseurile toxice se acumuleaza în corp. Daca avem un aport suficient de apa in corp suntem în masura de a absorbi în mod eficient substantele nutritive esentiale.

Lipsa de hidratare adecvata face sangele vâscos, iar asta nu este un lucru bun. O statistica spune: cele mai multe atacuri de cord  se întampla în primele ore ale diminetii, cand sângele este mai gros, pentru ca pierdem apa în timpul somnului.

Mai mult: lipsa de apa din organism poate ridica nivelul hormonilor de stres. Numeroase studii au demonstrat ca stresul este strâns corelat cu un risc ridicat de atac de cord. Ceea ce nu stiam era ca, cortizol-ul la randul sau, participa la descompunerea proteinelor si inmagazinarea grasimii, ceea ce inseamna ca : iei in  greutate si esti expus riscului producerii unui atac de cord.

Si toate astea din cauza ca nu bem suficienta apa?

De câta apa avem nevoie? Depinde de factori climatici, imbracaminte, tipul de activitate fizica desfasurata si nu in ultimul rand, de vârsta.
Persoanele care sufera de pe urma transpiratiei excesive trebuie sa consume mai multa apa pentru a contracara pierderea acesteia. De asemenea, persoanele care sufera de diabet sau boli cardiace trebuie sa se asigure ca se hidrateaza corespunzator. In acelasi sens, persoanele ce sufera de fibroza cistica tind sa piarda mult sodiu prin transpiratie si de aceea hidratarea corecta este esentiala si in cazul acestora.

Nu in ultimul rand, sa nu uitam de anumite medicamente sau bauturi diuretice (cafea / cola) al caror consum are ca efect pierderea rapida a apei din organism.

Senzatia de sete este un semnal de alarma pe care ni-l da corpul atunci cand deja s-a instalat deshidratarea, spun specialistii. De asemenea, culoarea urinei indica nivelul de hidratare al corpului. Cu cat culoarea este mai deschisa si clara, cu atat este mai bine pentru corp, insemnand ca este hidratat optim. 

Surse pentru acest articol:

http://www.heart.org/HEARTORG/HealthyLiving/PhysicalActivity/FitnessBasics/Staying-Hydrated---Staying-Healthy_UCM_441180_Article.jsp

https://academic.oup.com/aje/article/155/9/827/58224/Water-Other-Fluids-and-Fatal-Coronary-Heart

http://www.care2.com/greenliving/drinking-more-water-could-save-you-from-a-heart-attack.html - apa

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#apa #atac de cord #hidratare

Ce au mai parcus alti cititori...

7 moduri de a bea apa mai curata, mai multa si mai des

7 moduri de a bea apa mai curata, mai multa si mai des

5 dintre cele mai hidratante alimente pe care sa le consumi vara

5 dintre cele mai hidratante alimente pe care sa le consumi vara

E timpul pentru detoxifiere

E timpul pentru detoxifiere
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.