AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Iata cum pot bacteriile controla tot ceea ce facem

Organizatia Mondiala a Sanatatii defineste probioticele ca fiind "microorganisme vii care, cand sunt administrate in cantitati adecvate, sunt benefice pentru sanatatea gazdei". Pe scurt, toate tulpinile de probiotice actioneaza in corp pentru promovarea unei stari de sanatate, insa nu toate actioneaza in acelasi fel.

Unele bacterii sunt experte in producerea de substante antimicrobiene care protejeaza intestinele de microbii daunatori, altele previn problemele digestive, in timp ce altele regleaza sistemul imunitar. Cand intelegem modul in care aceste bacterii diferite comunica cu corpul nostru, putem lua masuri mai bune pentru a le face sa actioneze in avantajul nostru.  

Cine domina universul? Microbii

Desi greu de crezut, corpul uman este intr-un dialog constant cu microbii din intestine. Chiar si cand dormim, corpul nostru este ocupat sa testeze, sa asculte si sa primeasca informatii de la trilioanele de rezidenti minusculi din intestinele noastre. Si, dupa cum arata stiinta, microbii (sau flora intestinala) au multe de zis. Si ceea ce au de spus conteaza enorm pentru bunastarea noastra.

De fapt, studii curente au confirmat ca flora intestinala este implicata in multe procese asociate cu sanatatea, cum ar fi absorbtia nutrientilor, protectia contra agentilor patogeni, productia de neurotransmitatori, imuno modularea si functia de protectie prin bariera intestinala. Chiar si formarea oaselor, modificarile dispozitiei si somnul pot fi influentate de microbiomul intestinal.

Daca vrei sa-ti schimbi starea de sanatate, analizeaza-ti microbii.

Flora intestinala este atat de importanta pentru corp, incat unii experti o considera un organ distinct si de sine statator. Insa, spre deosebire de alte organe ca ficatul si creierul, care sunt programate sa functioneze conform unor coduri genetice predefinite, compozitia si functionarea microbiomului intestinal este influentata in mare masura de stimulii din mediu - in special de alimentatie. Cu alte cuvinte, flora intestinala poate fi influentata de alegerile de stil de viata. Iar aceasta este o veste buna! Acest lucru inseamna ca detinem puterea de a controla felul in care microbii lucreaza in propriul nostru interes.

Avem acum suficiente informatii, confirmate de stiinta, care sa permita fiecaruia dintre noi sa ia masuri in vederea optimizarii sanatatii intestinale. In primul rand si inainte de orice, este important sa avem o alimentatie sanatoasa, bogata in fructe si legume cu fibre, care ajuta microbii sa prospere. Consumul de alimente fermentate si de suplimente cu probiotice ajuta, de asemenea, la mentinerea sanatatii intestinale.

4 moduri in care probioticele te ajuta sa fii mai sanatos

Tulpinile probiotice din comert sunt bine echipate pentru a strabate mediul aspru al stomacului si al intestinului subtire si a se stabili in intestinul gros. Aici, microbii stiu foarte bine sa comunice cu corpul. Ca multi alti membri ai populatiei microbiomului, care au impact asupra sanatatii, si tulpinile probiotice din comert functioneaza in multe feluri:

1. Intaresc sistemul imunitar

Tractul gastrointestinal este dotat cu celule specializate (celule dendritice) care testeaza continutul intestinului pentru a mari sau a reduce inflamatia. Probioticele sunt echipate sa comunice cu celulele imunitare de testare pentru a le informa daca sunt prietenoase sau nocive (adica toxine sau agenti patogeni). Aceasta interactiune are un efect de calmare asupra sistemului imunitar si este esentiala pentru efectele benefice ale probioticelor, pentru ca inflamatia are consecinte sistemice si cu consecinte pe termen lung asupra sanatatii.

2. Stimuleaza productia de nutrienti care promoveaza sanatatea

Probioticele descompun surse de carbon complexe (ca fibrele polizaharide ale plantelor) pentru a produce metaboliti benefici, ca vitamine si acizi grasi de lant scurt (AGLS). AGLS ca butiratul sunt cunoscuti pentru abilitatea lor de a inhiba cresterea agentilor patogeni. Acestia servesc si ca surse importante de energie pentru colonocite (celule epiteliale ale colonului) si se crede ca regleaza expresia genelor umane pentru a reduce riscul de tulburari gastrointestinale, unele forme de cancer si boala cardiovasculara. Un consum marit de alimente bogate in fibre este o sursa importanta de acizi grasi de lant scurt.

3. Formeaza o bariera intestinala de protectie

Probioticele intaresc bariera epiteliala intestinala astfel incat continutul stomacului, care poate dauna organismului, sa nu fie eliberat din intestine. Acest lucru este posibil prin interactiunea cu sistemele celulare, care fortifica stratul de mucus epitelial intestinal care blocheaza adeziunea patogenilor si prin sudarea legaturilor dintre celulele epiteliale.

4. Inhiba atasarea patogenilor de suprafetele intestinale

Probioticele si alti microbi benefici sunt experti in manipularea mediului in care traiesc, astfel incat sa tina la distanta patogenii competitivi si bacteriile nocive. Probioticele s-a dovedit ca regleaza expresia produselor antimicrobiene, cum ar fi defensinele si catelicidinele, pe care corpul uman le produce in mod natural. Probioticele pot spune corpului uman si sa mareasca productia de anticorpi specifici pentru patogeni. Probioticele poseda un intreg arsenal, dar pot produce si alte substante antimicrobiene, bacteriocine si microcine. Chiar si acizii grasi de lant scurt, care sunt produsi prin fermentarea probiotica a polizaharidelor din plante, pot inhiba patogenii.

Bacteriile detin conducerea, de aceea este important sa le intelegem.

Intr-un articol anterior s-a aratat ca fiecare persoana are o flora intestinala unica si ca specificul acesteia poate influenta si eficacitatea suplimentelor cu probiotice pe care le folosim.

Probioticele sunt importante pentru sanatate, insa cea mai buna strategie pentru optimizarea acestora este o dieta echilibrata si diversificata, care sa contina fibre prebiotice, pe de o parte, si care sa excluda carbohidratii rafinati si adaosul de zahar, pe de alta parte.

Sursa utilizata: http://www.mindbodygreen.com/0-28543/how-bacteria-control-everything-we-do-a-clinical-microbiologist-explains.html

Like Share Share Tweet9190 vizualizari

Postat in categoria Corp

Etichete: antimicrobiene, bacterii benefice, imunitate, probiotice, bariera intestinala, celule epiteliale, agenti patogeni,

Comentarii recente:
nik25 June 2017 15:05Raspunde

Microbiomul uman, este produsul propriului organism. https://vindecatorul.wordpress.com/2013/04/08/despre-pleomorfism/

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Curajul de a fi tu insuţi

Curajul de a fi tu insuţi

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE