0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Invatam impreuna

10 alimente cu cel mai mare continut de polifenoli si motivele pentru care sa le consumi

"Consuma alimente, nu prea multe, si mai ales de origine vegetala." Simplitatea si acuratetea acestor cuvinte, folosite de Michael Pollan in capodopera sa In apararea hranei, sunt de neegalat. Dar de ce sunt alimentele de origine vegetala atat de pu

"Consuma alimente, nu prea multe, si mai ales de origine vegetala." Simplitatea si acuratetea acestor cuvinte, folosite de Michael Pollan in capodopera sa In apararea hranei, sunt de neegalat.

Dar de ce sunt alimentele de origine vegetala atat de puternice? De ce nutritionistii le tot repeta pacientilor bolnavi de inima sa consume zilnic intre 7 si 10 portii de legume si fructe colorate? Recent un reportaj la un canal de stiri prezenta o relatare despre capacitatea afinelor de a imbunatati presiunea arteriala si flexibilitatea arterelor, redandu-le vigoarea.

Secretul afinelor, precum si al altor alimente specifice consta in continutul lor bogat in polifenoli. Sa aruncam o privire mai atenta asupra acestor substante.

Va fi ca o scurta lectie de chimie. Polifenolii sunt un grup de substante chimice din compozitia plantelor care contin cel putin un grup de fenoli (nu intrebati de ce nu exista si termenul de monofenoli). Un prim mare grup de polifenoli sunt acizii fenolici care includ fructele rosii, ridichile negre, ceapa, boabele de cafea, cerealele si condimentele.

Al doilea mare grup sunt flavonoidele, ce contin isoflavonele prezente in soia, antocianidinele prezente in fructele de padure si must, flavonele prezente in ierburi, flavonolele din broccoli, rosii si ceai, flavanonele gasite in citrice si sucuri si flavan-3-olii din cacao, ceai si must.

Si, in cele din urma, unele dintre cele mai renumite si care nu intra in niciuna dintre categorii sunt resveratrolul si stilbenele din strugurisi nuci, curcumina din turmeric si lignanele din semintele de canepa si in.

Polifenolii imbunatatesc sanatatea in sase moduri:

  1. Reduc colesterolul
  2. Reduc presiunea arteriala
  3. Imbunatatesc functia arterelor (endotelial)
  4. Previn agregarea trombocitelor
  5. Imbunatatesc flexibilitatea arteriala
  6. Prelungesc speranta de viata

Beneficiile alimentelor bogate in polifenoli pentru sanatatea inimii sunt confirmate de sute de studii. Un astfel de exemplu il constituie un studiu vast efectuat in Europa care arata ca aportul de polifenoli, in special stilbenele din struguri si nuci si lignanele din canepa, a fost asociat cu o speranta de viata mai lunga.

In alt studiu recent, efectuat pe 500 de subiecti europeni, s-a aratat ca persoanele cu o dieta cruda si care evita lactatele cu procent mare de grasimi au artere mai sanatoase. Consumul de fructe proaspete, must si evitarea lactatelor cu procent mare de grasimi sunt asociate, de asemenea, cu inflamatii mai reduse la aceiasi subiecti.

Mai vreti si alte exemple? La peste 34,000 de femei trecute de varsta menopauzei, consumul de alimente bogate in flavonoide, respectiv tarate, mere, pere, grapefruit, capsuni, vin rosu si ciocolata este asociat cu un risc mai redus de boli cardiace si de orice alta boala cauzatoare de moarte.

Mai vreti sa stiti cateva secrete? S-a facut o lista cu 100 alimente cu continutul cel mai bogat in polifenoli, dar iata-le pe primele 10:

  1. Cuisoare
  2. Anason
  3. Pudra de cacao
  4. Oregano mexican, uscat
  5. Seminte de telina
  6. Scorus negru (Aronia)
  7. Ciocolata neagra
  8. Seminte de canepa
  9. Boabe de soc negru
  10. Castane

Sunt demne de enumerat si salvia, rozmarinul, cimbrul, caperele, busuiocul, turmericul, capsunile si cafeaua.

anason polifenoli

Anason stelat, sursa foto : http://goo.gl/7BYwYN

Nu exista nicio indoiala ca hrana este informatie. Alimentele pot avea efectul unui medicament natural, cina iti poate hotari destinul, iar furculita soarta. Alimentele bogate in polifenoli sub forma fructelor, legumelor, a oleaginoaselor si semintelor sunt o adevarata farmacie care ne completeaza "setul chimic" al corpului, tinandu-ne departe de inflamatii si boli si aproape de sanatate si vitalitate. Drumul catre sanatate, energie si o viata lunga fara boli incepe acolo unde alegi sa-ti infigi in mod inteligent furculita.

Sursa utilizata:

http://www.mindbodygreen.com/0-17145/10-best-polyphenol-rich-superfoods-why-you-should-be-eating-them.html - polifenoli

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#alimentele #cousens #dieta #fructe #legume #plantele hrana spirituala

Ce au mai parcurs alti cititori...

Alimente, ierburi si alte substante naturale care omoara cancerul - mai sigure si mai eficiente decat orice medicament

Alimente, ierburi si alte substante naturale care omoara cancerul - mai sigure si mai eficiente decat orice medicament

Care este cea mai buna dieta?

Care este cea mai buna dieta?

Sfaturi practice pentru pastrarea optima a fructelor, legumelor, verdeturilor

Sfaturi practice pentru pastrarea optima a fructelor, legumelor, verdeturilor

Ce spun cititorii despre "10 alimente cu cel mai mare continut de polifenoli si motivele pentru care sa le consumi"

antonio08 August 2015 16:58Raspunde

aduce în c?utarea pentru mai mult de o lun? a ambalajului in polifenoli capusule ad'oggi dar le-am g?sit pe pia?? m? poate ajuta s?-mi dea informa?ii în ceea ce prive?te riguardo.in a?teptarea de r?spuns. antonio Lioce mi trovo in romania

Risnoveanu Petre09 March 2015 10:52Raspunde

nu pot citi despre ce este vorba

Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.