AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

14 pasi pentru a renunta la alimentele procesate si a incepe sa mananci hrana adevarata

Schimbarile de dieta pot fi dure. Este de departe unul dintre subiectele cele mai mari pe care le discut cu oamenii cand vine vorba de intrebari despre cum sa faci schimbari sanatoase ale stilului de viata. Una dintre cele mai dure parti?

Suntem dependenti de multe alimente si de felul cum ne fac ele sa ne simtim. Este important sa scapam de alimentele procesate, intrucat ele contin o gramada de ingrediente care sunt foarte rele pentru sanatatea noastra si cauzeaza multe boli cronice. Lucruri precum colorantii artificiali, indulcitorii, conservantii si ingredientele de slaba calitate sunt o reteta pentru o sanatate subreda.

Anumite alimente precum zaharul sau cafeaua, de exemplu, vin cu anumite "calitati" ce
creaza dependenta, asa ca incercarea de a renunta la ele sau la alte alimente poate fi dificila. In alte cazuri, s-ar putea aceste substante  sa nu fie responsabile de dependenta, ci mai degraba modul in care respectivul aliment te face sa te simti, sau rutina si obiceiul format de a-l manca. In timp, asociem acest sentiment cu “ok, sunt plin, este timpul sa nu mai mananc”.

Iar atunci cand mananci alte alimente care furnizeaza toti nutrientii si energia de care ai nevoie, dar nu te fac sa te simti la fel de plin, incepi sa te simti de parca esti inca flamand sau poftesti la senzatia de “plin”. Asta poate fi una dintre partile cele mai dure atunci cand faci schimbari de dieta alimentara.

Fiecare dintre noi raspundem in mod diferit la schimbarile de alimentatie, intrucat toti avem nivelealimente sanatoase diferite de motivare si de vointa. Pentru unii dintre noi, o schimbare brusca, insotita de senzatii neplacute, este o optiune, in timp ce altii o iau mai lent si lasa corpul sa se adapteze intre timp.
In oricare dintre variante, este important sa faci pasi spre imbunatatirea a ceea ce introducem in corpurile noastre, intrucat acestea sunt elemente cheie in determinarea starii noastre de sanatate. Emotiile si gandurile sunt si ele importante, dar vom lasa deoparte asta pentru acest articol.

Deci, cum putem sa ne lasam de alimente procesate printr-un mod facil? Aici este un plan simplu pe care il poti pune in practica in cate o saptamana la rand. Dupa circa un anotimp, ar trebui sa fii gata sa continui sa mananci sanatos si curat. Desigur, poti accelera acest proces pe cat de mult doresti, pentru a parcurge si mai rapid traseul schimbarii.

In aceasta metoda se incepe saptamana de saptamana si in fiecare saptamana te concentrezi asupra a ceva nou. Pe masura ce pui in practica ceea ce ai nevoie sa ajustezi in respectiva saptamana, treci la saptamana urmatoare, dar continui cu si mai multa renuntare la ce ai inceput sa renunti saptamana anterioara.

Saptamana 1: Mananca doua fructe si/sau legume la fiecare masa. Pentru ca mananci minimum doua fructe sau legume diferite (preferabil organice) la fiecare mic dejun, pranz si cina, vei aduce aportul de fructe si legume din dieta destul de sus incat sa incepi sa atingi minimul recomandat zilnic. Asta deja te va face sa te simti mai bine. Atentie fructele se consuma singure, intotdeauna inainte cu jumatate de ora de restul alimentelor.

Saptamana 2: Bauturi “adevarate”! Bauturile vor fi limitate la apa, ceai, kombucha sau kefir de apa, lapte de migdale, orez sau nuca de cocos, si suc REAL de fructe si legume. Asta inseamna sucuri din fructe continand doar fructe si apa. Nu zaharuri sau indulcitori artificiali, concentrate, conservanti, etc... Stiu ca ar parea dur la inceput, dar tine-o asa si vei observa o mare diferenta. Daca totusi bei cafea, limiteaza-te la o singura ceasca zilnic.

Saptamana 3: Carne – daca mananci carne, incearca sa consumi doar cea a animalelor crescute local si organic. Consumul de carne va fi de asemenea limitat la 2-4 portii pe saptamana, si nu va deveni “punctul focal” al mesei. Carnea este consumata excesiv in special in cultura noastra. Oamenii nici macar nu au nevoie sa consume carne, si totusi noi o mancam din extrema abundenta, ceea ce duce la boli de inima. Cu cat o limitezi mai mult , cu atat mai bine.

Saptamana 4: Taie pe cat de mult posibil din meniu alimentele de fastfood si cele prajite in baie de ulei. Evitarea acestora este foarte importanta, intrucat mancarea de fastfood contine o gramada de chimicale in . Daca poti sa tai din meniu si alimentele prajite in baie de ulei, va ajuta foarte mult la renuntarea la uleiurile nesanatoase.

Like Share Share Tweet46081 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Dieta

Etichete: alimente, alimentele, hrana, pasi,

Comentarii recente:
Adriana04 August 2014 00:39Raspunde

Este un articol de mare ajutor pentru oricine isi doreste o astfel de schimbare minunata. La mine, trecerea a durat doar doua saptamani: am eliminat, pe rand, carnea de porc, dulciurile si alimentele procesate, apoi cea de pui si peste, iar la final lactatele. Cel mai greu mi-a fost cu branza si cu laptele din cafea. Dar nu m-a preocupat inlocuirea lor ci descoperirea de noi gusturi, ingrediente si combinatii delicioase. Intre timp am renuntat si la cafea. Astfel ca la 42 zile de regim vegan, am cu 8 kg. mai putin, ma simt extraordinar de bine si am renuntat la 29 medicatii alopate, din 31 cate luam zilnic. Mentionez ca nu am nici o afectiune care sa-mi puna viata in pericol ci doar multe "bolicele" care, insumate de-a lungul timpului, m-au facut sa uit ce inseamna starea de bine. Concluzia: este mai usor decat pare la prima vedere, rezultatele sunt imediate iar satisfactiile nepretuite.

03 November 2014 08:04Raspunde

Da este adevarat,calitatea vietii se imbunatateste inca din primele zile.

Anny03 November 2014 03:49Raspunde

Bravo Adriana ! Ma bucur pentru tine. Eu nu am nevoue sa slabesc ci din contra as fi bucuroasa sa iau cateva kilograme in plus (3-5) . Eu am renuntat in primul rand la zaharul din cafea desi nu consum nimic altceva dulce( ciocolata , bomboane prajituri e5c) , dar puneam 3-4 lingurite de zahar la ceasca de cafea. Am inlocuit zaharul cu sirop de artar . Este intradevar mult mai scump , dar este mai gustos si clar mai sanatos . Am redus din carne si incerc sa mananc cat mai multe fructe si legume . Ma simt mai plina de energie , mai optimista si incheieturile parca nu mai scartaie asa rau ;)

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE