meniu
Diete

Slăbitul sănătos și rapid. Este posibil sau este doar un mit?

Slăbitul sănătos și rapid este astăzi pe buzele tuturor, mai ales în această perioadă. Dar oare este posibil? Află ce ar trebui să faci pentru a slăbi în siguranță.

Bine te-am găsit.

Sunt Iulia Bledea, mămică a două fetițe minunate, tehnician nutriționist, antrenor de fitness și fondator al conceptului NutriFitUp, un mod sănătos, plăcut și eficient de a slăbi și a-ți menține silueta.

Sunt o mare iubitoare a stilului de viață sănătos. Îmi place să mănânc alimente gustoase, să gătesc pentru familia mea și să aduc culoare, aromă și nutrienți esențiali în fiecare farfurie. De asemenea, iubesc să fac sport și să îmi mențin corpul într-o formă optimă. Dar nu am fost dintotdeauna așa. Am trecut și eu prin multe provocări, de la mâncat emoțional de junk food la probleme de sănătate destul de grave, de la multe kilograme în plus în urma celor două sarcini la decizia de a trăi și a mânca sănătos și curat. Toate experiențele prin care am trecut m-au făcut să înțeleg un lucru extrem de important: nu poți avea silueta dorită și nu poți fi sănătos dacă nu ai grijă de corpul tău. 

 

Slăbitul sănătos și rapid este astăzi pe buzele tuturor, mai ales în această perioadă în care stăm acasă, mâncăm mai mult și facem extrem de puțină mișcare. În plus, există persoane care, încercând să treacă la vegetarianism/veganism, consumă mulți carbohidrați, pâine, cartofi, biscuiți, iar acest lucru are ca rezultat acumularea de kilograme în plus.

Așadar, imediat ce realizăm că ne-am cam îngrășat și că nu ne mai încap hainele, căutăm soluții rapide care să ne scape de acel surplus neplăcut de țesut adipos. Deci, ce este de făcut? Poți slăbi sănătos și rapid?

Foarte multe diete de pe internet promit rezultate miraculoase în doar câteva zile sau câteva săptămâni. Există atât de multe diete celebre încât nu știi pe care să o alegi. Un slăbit rapid este visul oricărei persoane care își dorește o siluetă de invidiat. Dar organismul tău va fi oare la fel de fericit de rezultatele obținute? Care este prețul pe care acesta trebuie să îl plătească pentru ca tu să ajungi la kilogramele dorite? Cine a încercat aceste diete minune știe exact unde vreau să ajung.

 

Slăbitul sănătos și rapid - mit sau realitate?

Ideea este că nu există slăbit sănătos și rapid. Dacă îți dorești să slăbești rapid, atunci poți alege una dintre acele diete de pe internet. Vei pierde probabil câteva kilograme, dar îți vei pune sănătatea în pericol și vei acumula într-o perioadă de timp destul de scurtă chiar mai multe kilograme decât ai avut inițial. Dacă, însă, îți dorești să slăbești sănătos, mâncând suficient, echilibrat și variat, să îți remodelezi silueta și să te menții pe termen lung, atunci trebuie să fii pregătită să-ți schimbi definitiv stilul de viață. Slăbitul este de fapt o provocare pentru minte, nu pentru corp. Corpul nu are nici o problemă în a îmbrățișa ceea ce îi face bine, ceea ce îl face să funcționeze optim. Creierul este cel care ne saboteaza atunci când nu suntem suficient de determinați și de organizați.

 

Cum pot slăbi sănătos? Cu ce trebuie să încep?

Așa cum îți spuneam, cheia reușitei în orice acțiune care duce la atingerea unui obiectiv (inclusiv atunci când vorbim de slăbit) este o minte bine organizată. Dacă știi exact ce ai de făcut, îți faci un plan zilnic de la care nu te abați nicicum, nu ai cum să nu reusești. Așadar, organizarea este extrem de importantă în slăbitul sănătos. În continuare, vei găsi câteva recomandări care să te ajute să te organizezi. Le poți nota și pune undeva la vedere, pe frigider sau pe dulap.

Stabilește-ți niște obiective clare

Cântărește-te, ia-ți măsurători la talie, șold, bust, etc. Notează-ți la câte kilograme sau la câți centimetri vrei să ajungi și în cât timp. Să slăbești sănătos înseamnă să pierzi între 0,5 și 1Kg pe săptămână. Așadar, dacă vrei să slăbești 10 kilograme, va dura cel puțin 10-15 săptămâni pentru a atinge obiectivul dorit.

Fă-ți un program al meselor zilnice

Stabilește-ți ore fixe pentru masă, pe care să le respecti în fiecare zi. De exemplu, micul dejun între 7 și 9, prima gustare la ora 10-11, masa de prânz între 12-14, a doua gustare la ora 15-16 și cina între 17-19. Mâncând la ore fixe nu ți se va mai face foame și vei evita astfel să trișezi sau să mănânci foarte mult la o masă.

Și tu te confrunți cu o poftă nebună de mâncare? Citește articolul De ce mănânc așa mult? Mâncatul emoțional și mâncatul în exces

Bea suficientă apă

Apa este extrem de importantă în organism, nu doar pentru slăbit, ci, în general, pentru sănătatea noastră, pentru digestie și pentru transportul nutrienților esențiali către toate celulele noastre. Bea cel puțin 2 litri de apă plată de bună calitate pe zi.

Fă mișcare cel puțin 30 minute/zi

Un slăbit sănătos înseamnă un corp tonifiat, fără piele care atârnă. De aceea, este absolut necesar să faci mișcare în fiecare zi. Poate fi orice tip de activitate fizică, jogging, mers alert în parc, exerciții fizice simple etc.

Dacă vrei să începi să faci mișcare la tine acasă, în cartea mea Antrenamente NutriFitUp pentru Femei și Mămici, vei găsi toate tipurile de exerciții fizice necesare pentru un slăbit sănătos și eficient.

Alege corect alimentele 

 

Atunci când ne dorim să slăbim, alimentația joacă un rol esențial. Dar trebuie să înțelegi că nu este vorba aici doar despre cantitate. A slăbi nu înseamnă să reduci drastic porțiile de mâncare sau să faci foamea, ci este vorba, în principal, de alegerile și combinațiile alimentare pe care trebuie să le faci.

 

În cartea mea, Dieta NutriFitUp pentru slăbit, învăț femeile să mănânce sănătos, variat și gustos, pentru că le ofer rețete și variante de meniuri zilnice. Astfel, este mult mai simplu să urmezi un plan alimentar, care este gata făcut.

În continuare, vreau să îți ofer câteva idei pentru un meniu zilnic complet.

 

Ce trebuie să mănânc ca să slăbesc?

Cu atâtea informații disponibile pe internet, unele chiar contradictorii, este foarte greu să mai înțelegi ce ar trebui să conțină meniul tău zilnic pentru a reuși să dai jos acele kilograme nedorite. Regula principală este aceasta: 15-25% proteine, 50% glucide și 20-30% lipide.

De asemenea, este foarte important modul în care este gătită mâncarea. Trebuie excluse cu desăvârșire produsele prăjite sau cele de tip fast food. 

Te sfătuiesc să ai 5 mese pe zi, 3 mese principale și 2 gustări. Gustările pot fi fructe de sezon sau nuci, migdale, caju,  înmuiate în prealabil.

Iată câteva variante de mese zilnice:

 

Mic dejun

Smoothie: o banană, o lingură de fulgi de ovăz, 150ml lapte de migdale, o lingură de fructe de pădure congelate, 1 lingură de chlorella, toate mixate în blender.

 

Sandwich: 2 felii de pâine integrală, 2 felii de mozzarella fresca, 1 felie de ardei gras.

 

Budincă de chia: 100ml lapte de cocos, 30g semințe de chia, o lingură de fructe de pădure. Amestecă ingredientele de seara și lasă-le la frigider într-un bol acoperit.

 

Descoperă 5 reţete delicioase de Turmeric latte.

Prânz

Paste cu sos de roșii și busuioc: 90g de paste integrale, 100g pastă de tomate naturală, 10 măsline, 2 fire de busuioc, 2 cășei de usturoi, 2 linguri de vin alb (sau apă). 

Quinoa cu legume: 1 morcov, 1 ceapă roșie, 1 ardei, 1 pătrunjel, 50g quinoa și 100g mazăre congelată. Călește legumele în puțină apă, iar la final adaugă quinoa, preparată conform instructiunilor de pe ambalaj, și condimentele.

Tocăniță de năut: 1 ceapă roșie, 2 căței de usturoi, 2 linguri pastă de tomate, 100g lapte de soia, o conservă de năut, 1 vârf de turmeric, pătrunjel verde tocat. Călește legumele,  adaugă pasta de tomate și laptele de soia, fierbe câteva minute, adaugă năutul din conservă, condimentează.

 

Cină

Supă cremă de linte: 70g linte, jumătate de morcov, jumătate păstârnac, sare, piper, boia. Fierbe legumele, mixează-le în blender, condimentează.

 

Salată de crudități: un morcov, o gulie, jumătate de țelină, 30g sfeclă roșie, toate date prin răzătoare, o linguriță ulei de măsline, sare, piper.

 

Frigărui de tofu și legume: 1 ardei, 1 ceapă roșie, 2 ciuperci, 50g brânză tofu, ulei de măsline, condimente.

 

Încearcă și aceste 5 rețete creative și exotice.

Sper ca sfaturile mele să-ți fie de folos și să te ambiționeze să începi chiar de astăzi un plan alimentar care să te ajute să slăbești și să trăiești sănătos.Așadar, meniul tău zilnic trebuie să fie cât mai variat, pentru a oferi corpului tău toți nutrienții de care are nevoie și pentru a avea diversitate în alimentație, masa trebuie să fie o plăcere. Organizându-ți foarte bine mesele și alegând mâncăruri variante și gustoase, nu te vei simți privat de la nimic, iar slăbitul nu va fi ceva neplăcut sau prea greu. În plus, mâncatul sănătos trebuie să fie un obicei pentru toată viața, nu doar pentru o scurtă perioadă de timp în care ți-ai propus să slăbești.

Îți urez mult succes și te aștept și pe blogul meu cu alte sfaturi utile despre slăbit sănătos și antrenamente fizice.

Cu drag,

Iulia

Articol scris de Iulia Bledea - Tehnician Nutriționist și Antrenor de Fitness certificat.

Iulia iubește tot ceea ce este legat de sport și nutriție și este autoarea cărților pentru slăbit și nutriție NutriFitUp. Prin intermediul acestora a ajutat mii de femei din România și nu numai să slăbească și să ducă un stil de viață mai sănătos.

Website | Facebook

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#slabit #slabit sanatos #slabit rapid #dieta slabit

Ce au mai parcurs alti cititori...

Dieta alcalina - secretul longevitatii si aliatul de baza contra bolilor cronice

Dieta alcalina - secretul longevitatii si aliatul de baza contra bolilor cronice

9 alimente pe care sa le consumi daca vrei sa renunti la zahar

9 alimente pe care sa le consumi daca vrei sa renunti la zahar

De ce mănânc așa mult? Mâncatul emoțional și mâncatul în exces

De ce mănânc așa mult? Mâncatul emoțional și mâncatul în exces
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale
acces la tombole și concursuri exclusive...
Copyright 2020 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.