meniu
Lateral 1 - iulie
Lateral 2 - iulie
Boli si remedii

Tot ce trebuie să știi despre Sindromul Premenstrual: Cauze, Simptome, Tratament și Suplimente Naturale

Vindecarea sistemului feminin are loc în cea mai mare parte prin restaurarea echilibrului hormonal. Află tot ce trebuie să știi despre sindromul premenstrual și strategiile naturale care ajută la ameliorarea simptomelor.

Ca nutriționist, m-am întâlnit frecvent cu acest tip de probleme la pacientele mele. Nutriția potrivită împreună cu suplimente naturiste mă ajută să ofer o soluție completă pentru restaurarea echilibrului hormonal cu rapiditate și blândețe în majoritatea cazurilor.

O abordare holistică a problemelor hormonale prin intermediul apifitoterapiei, nutriţiei şi a altor terapii integrative, reprezintă cheia în revendicarea sănătății femeii per ansamblu.

Sindromul premenstrual este des întâlnit, dar nu este normal. Femeile care au menstruaţie nu trebuie să sufere înainte, iar soluţia nu este pastila antiinflamatoare. Deși poate părea că ajută, aceasta doar maschează simptomele, în timp ce cauzele principale ale sindromului premenstrual continuă să se simtă şi să se manifeste. 

Deci, ce cauzează sindromul premenstrual? Ce ajută la ameliorarea sau chiar tratarea simptomelor? Iată tot ce trebuie să știi despre acest sindrom și strategiile naturale pentru ameliorarea simptomelor premenstruale:

 

Ce este sindromul premenstrual (SPM)?

SPM reprezintă sindromul premenstrual, care poate lovi oricând, chiar și după ovulație, care apare la mijlocul ciclului tău de 28 de zile, cunoscut și sub denumirea de ritmul circadian. Timpul dintre ovulație și începutul menstruației este cunoscut sub numele de fază luteală.

SPM se referă la un grup de simptome fizice, psihologice și emoționale pe care le manifestă femeile în timpul fazei luteale. Iată care sunt principalele simptome ale sindromului premenstrual:

  • Acnee
  • Balonare 
  • Retenție de apă
  • Sensibilitatea sânilor
  • Pofte alimentare și / sau apetit crescut
  • Modificări ale dispoziției
  • Senzație de iritabilitate, nervozitate și / sau deprimare
  • Oboseală
  • Dureri de cap și / sau migrene
  • Dificultate de concentrare
  • Dureri lombare
  • Crampe
  • Scaune diareice

Care sunt cauzele sindromului premenstrual?

Experții cred că SPM este declanșat (parțial) de modificările ciclice ale hormonilor sexuali în fiecare lună. Și, deși este adevărat că hormonii noștri sexuali se schimbă în mod natural într-un mod ciclic în fiecare lună, problemele se acumulează numai atunci când hormonii noștri sunt în afara echilibrului - când, de exemplu, avem prea mult estrogen în corpul nostru în raport cu progesteronul (afecțiune cunoscută ca exces de estrogen) sau când în general avem prea puțin progesteron. 

Cu alte cuvinte, schimbările lunare de hormoni sunt normale și așteptate. Se întâmplă! Dar nu sunt cauza principală a problemei. Cauza principală a problemei este atunci când avem mai mult sau mai puțin estrogen și progesteron decât avem nevoie.

Dacă abordezi dezechilibrul hormonal de la bază, cu alimentele și stilul de viață, poți șterge simptomele SPM. Vei mai întâmpina greutăți în cele patru faze ale ciclului menstrual, dar fără toate simptomele pe care le-ai experimentat înainte. 

Cercetările au arătat o legătură între nivelurile scăzute de vitamina D, calciu și magneziu și SPM. De asemenea, studiile sugerează că suplimentarea cu magneziu organic și complexul de vitamina B organic, poate face o diferență semnificativă în severitatea SPM.

 

Factorii stilului de viață care înrăutățesc sindromul premenstrual

Viața modernă reunește o furtună perfectă de factori care subminează echilibrul hormonal și înrăutățește SPM. Iată câteva dintre obiceiurile și factorii de viață care conspiră împotriva sănătății hormonale.

1. Stresul

Cercetarile arată că, cu cât nivelul stresului nostru este mai mare, cu atât simptomelele SPM sunt mai grave și că tehnicile de reducere a stresului ar putea fi intervenții eficiente non-farmaceutice pentru ușurarea sindromului premenstrual. Așadar, fă-ți mai mult timp pentru activitățile care te relaxează. Poți încerca, de asemenea, anumite tehnici de meditație și suplimente nutritive care ajută la eliberarea stresului.

2. Inflamațiile

Inflamația este un răspuns la nivelul întregului sistem la stres și poate fi instalată de un număr mare de factori de mediu, de la consumul de alimente nesănătoase și sedentarism, până la utilizarea de produse toxice de îngrijire corporală. Prostaglandinele sunt substanțe asemănătoare hormonilor care controlează răspunsul inflamator al organismului, iar acestea pot declanșa multe dintre simptomele SPM. (Supraproducția de prostaglandină este motivul pentru care unele femei se simt mai bine luând ibuprofen, acesta blochează sinteza prostaglandinelor.). Un antiinflamator natural foarte eficient este turmericul.

3. Excesul de zahăr

Zahărul este unul dintre cele mai inflamatoare produse pe care le poți mânca, iar și mai multă inflamație înseamnă simptome mai accentuate ale sindromului premenstrual. Reducerea zahărului este o necesitate atunci când încerci să îmblânzești acest sindrom. Ai putea înlocui zahărul alb rafinat cu zahăr de cocos.

4. Fumatul

Fumatul este nociv în general pentru sănătate, inclusiv pentru echilibrul hormonal. Femeile care fumează au de două ori mai multe șanse să dezvolte SPM. Așadar, spune nu țigărilor. 

5. Cafeaua 

Cafeaua alimentează secreția de prostaglandină și crește riscul de chisturi, fibroame și dureri menstruale. Cafeaua epuizează corpul de substanțe cheie care echilibrează hormonii, cum ar fi magneziul. Ai putea înlocui cafeaua de dimineață cu mixuri de superalimente organice, care îți dau energie și îți furnizează un aport optim de nutrienți.

6. Greutatea corporală

Când spun asta, vorbesc despre excesul de greutate și obezitatea în sine. A fi supraponderal este asociat cu un risc mai mare de SPM.

7. Nu trăiești în sincronizare cu ciclul tău

Probabil ai citit despre importanța ciclului circadian de 24 de ore - cât de important este să ai ore de somn de bună calitate, consecutive, și să obții o expunere sigură la soare în timpul zilei etc. Dar probabil că nu ai auzit despre importanța de a trăi în sincronizare cu ciclul tău de 28 de zile - și, pentru femei, ciclul respectiv este la fel de important precum ciclul circadian. Cercetările arată că ciclul menstrual de 28 de zile ne afectează funcția creierului, emoțiile, starea de spirit, procesarea senzorială, pofta de mâncare și chiar percepția noastră asupra durerii. Dacă nu susții  nevoile hormonale unice ale corpului tău în fiecare dintre cele patru faze ale ciclului de 28 de zile, nu vei avea perioade sănătoase, fără durere.

 

Cum poți elimina simptomele premenstruale. Strategii de stil de viață 

Poți adopta o abordare multifuncțională pentru a ușura simptomele. Iată câteva dintre strategiile mele de top, suplimente nutritive și stil de viață. 

1. Stopează inflamația 

Mănâncă alimente cu beneficii antiinflamatoare, cum ar fi legumele crucifere, peștele, nucile și semințele. Redu cantitatea de zahăr sau elimin-o cu totul. O dietă bogată în zahăr stimulează inflamația.  Două alimente care s-au dovedit că ajută în mod specific la reducerea prostaglandinei sunt rodiile și peștii mici, care conțin niveluri ridicate de acizi grași omega-3 care combat inflamația.

2. Organic - partea principală a vieții tale

Toxinele și pesticidele din alimente și produse intră în contact direct cu organismul și modifică funcția endocrină, înrăutățind problemele premenstruale. Mănâncă organic și curat ori de câte ori este posibil. 

3. Renunță la cafea 

Acest sfat este cel mai important, iar după prima săptămână de renunțare, nu este atât de greu precum ai crede. În decurs de o lună nici nu îți va mai lipsi.

4.  Fă-ți timp cât mai des pentru lucrurile care te relaxează

Nivelurile ridicate de stres sunt asociate cu SPM mai sever. Timpul de reducere a stresului este acum, nu atunci când termini un proiect sau o prezentare importantă. Pentru că ghici ce? Când vei termina acele lucruri, vor fi doar mai multe de făcut. Acum este timpul. Sănătatea ta depinde de asta.

5. Pornește sincronizarea ciclului

Sincronizarea ciclului tău nu va soluționa doar problemele de sindrom premenstrual, ci te va ajuta să găsești mai multă fericire, energie și succes în viață. Mai simplu spus, tendința către ciclul tău de 28 de zile este la fel de importantă ca și tendința către ciclul circadian de 24 de ore. Dacă ideea de a te sincroniza cu ciclul tău este nouă pentru tine, folosește o aplicație. 

Citește și articolul 6 modalitati holistice de a-ti echilibra hormonii si a alina sindromul premenstrual

 

Cele mai bune suplimente naturale pentru prevenirea sindromului premenstrual

Pentru tratamentul SPM, trebuie să abordezi cauzele principale pentru a scăpa de simptome. Pentru ca organismul să poată produce cantități adecvate de hormoni potriviți la momentul potrivit, ai nevoie de mai mulți micronutrienți cheie:

Magneziu

Cercetările sugerează că magneziul ajută la ameliorarea simptomelor premenstruale, inclusiv scăderea în greutate, sensibilitatea sânilor și balonarea. Magneziul este, de asemenea, excelent pentru promovarea relaxării, reducerea anxietății și stresului și susținerea unui somn bun. 

Vitamina B6

Suplimentarea cu până la 100 mg / zi de vitamina B6 ajută la tratarea simptomelor premenstruale și a depresiei premenstruale. Exista și suplimente care conțin Magneziu + Vitamina B6.

Acizii grași Omega 3 și vitamina D3

Ambii nutrienți ajută la promovarea echilibrului hormonal. Deficitul de vitamina D3 este asociat cu dezechilibrele hormonilor de reproducere atât la bărbați, cât și la femei. Omega-3 ajută la protecția împotriva anxietății și a despresiei și poate ajuta la reducerea crampelor.  

Vitamina E

Vitamina E ajută la reducerea sensibilității premenstruale a sânului. La fel și vitamina B6.

Acid alfa lipoic (ALA)

Acidul alfa lipoic oferă un puternic sprijin antioxidant pentru ficat, deoarece acționează în  metabolizarea excesului de estrogen. Amintește-ți că prea mult estrogen în raport cu progesteronul poate declanșa simptome SPM. De asemenea, ALA susține o glicemie stabilă. 

Calciu

Suplimentele de calciu s-au dovedit a ajuta la schimbările de dispoziție în faza luteală. Dacă iei suplimente țintite, de înaltă calitate, acestea pot ajuta la vindecarea hormonală. 

Turmeric (Curcumin) 

Anumite condimente, cum ar fi turmericul, îmbunătățesc circulația către toate organele, inclusiv uter și ovare. Cu cât sângele curge mai bine către organele tale, cu atât este prezent mai mult oxigen și cu atât sănătatea lor este mai bună, conform medicinii tradiționale chineze.  Mai mult flux de sânge către organele reproducătoare susține un ciclu regulat și crește fertilitatea. 

Curcuminul este ingredientul activ din turmeric și este un puternic antiinflamator, care poate ajuta la crampe și dureri de cap. Curcuminul ajută la menținerea unei glicemii stabile, ceea ce este important pentru toate femeile sensibile la hormoni, și s-a demonstrat că încetinește creșterea fibromului uterin. Studiile sugerează, de asemenea, că acest condiment poate proteja împotriva dezvoltării cancerului de sân și a celui ovarian și poate ajuta femeile care suferă de endometrioză.

Poți găti cu turmeric, îl poți adăuga în băuturi calde, precum turmeric latte, sau îl poți lua ca supliment. 

Ashwagandha

S-a demonstrat că această plantă îndelung cercetată reduce stresul oxidativ (cunoscut ca procesul intern care contribuie la deteriorarea celulelor și la îmbătrânirea accelerată) și susține un răspuns sănătos la stres. Ashwagandha îmbunătățește rezistența la stres și calitatea vieții. Când vine vorba de hormoni, s-a dovedit că ashwagandha îmbunătățește funcția sexuală și libidoul scăzut pentru unele femei (poate pentru că susține producția sănătoasă de testosteron). Îți recomand să utilizezi ashwagandha dacă lupți cu anxietatea și stresul. 

 

Vitex

Vitex susține producerea de progesteron și hormon luteinizant - ambele necesare pentru ovulație, pentru ciclurile menstruale obișnuite și pentru a evita simptomele dezechilibrului hormonal, precum SPM. Vitex este bine cercetat și este un tratament natural eficient și adesea de succes pentru problemele legate de ciclu. Dar cred că acesta ar trebui folosit ca soluție pe termen scurt, nu pe termen lung. 

Dong Quai

Această plantă are efecte relaxante musculare și ajută la ameliorarea crampelor și durerilor anterioare perioadei. Notă importantă! Acest supliment puternic nu trebuie utilizat în timpul sarcinii, alăptării sau dacă ai antecedente familiale de cancer la persoanele de sex feminin.

Uleiul de evening primrose

Uleiul evening primrose (luminița nopții) poate ajuta în crampe și dureri de cap în faza luteală.

Amintește-ți întotdeauna că, odată ce ai informațiile corecte despre modul în care corpul tău funcționează cu adevărat, poți începe să faci alegeri sănătoase care în sfârșit încep să funcționeze.

Poți face acest lucru - știința corpului tău este de partea ta.

Articol scris de Teodora Necula - Comunitatea VVV

Tehnician nutritionist, Specialist în terapie naturistă, Consilier echilibru hormonal

Website | Facebook | Instagram

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#sindrom premenstrual #sindrom premenstrual simptome #sindrom premenstrual remedii

Ce au mai parcurs alti cititori...

Ce sa mananci pentru echilibrarea hormonilor

Ce sa mananci pentru echilibrarea hormonilor

6 modalitati holistice de a-ti echilibra hormonii si a alina sindromul premenstrual

6 modalitati holistice de a-ti echilibra hormonii si a alina sindromul premenstrual

5 feluri in care hormonii iti pot afecta aspectul fizic

5 feluri in care hormonii iti pot afecta aspectul fizic
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...