0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Retete

4 reţete de preparate sănătoase şi inedite cu conopidă

Conopida este o legumă din familia cruciferelor, deosebit de hrănitoare, săţioasă, şi cu numeroase beneficii pentru sănătatea noastră. Se găteşte în multe feluri, putând fi consumată în stare crudă, fiartă sau coaptă. Iată 4 reţete cu conopidă, simple, sănătoase şi foarte gustoase.

Înrudită cu varza, broccoli şi ridichea, conopida este o legumă foarte bine tolerată atât de copii, cât şi de bătrâni. Aceasta conține, printre altele, vitaminele B1, B2, B3, B6 și B9, vitamina K, vitamina C, acizi Omega 3, fosfor, potasiu și mangan, dar și mulți fitonutrienți. Este cunoscută și ca un puternic antioxidant, fiind foarte utilă în curele de detoxifiere, pentru curăţarea sistemului digestiv. Eliminând factorii nocivi care pot deregla digestia, conopida te scapă de constipație, diaree, indigestie sau arsuri gastrice.

Conopida are proprietăţi antiinflamatoare importante, ce se observă, în special, în cazul bolilor cardiovasculare. Substanțele active din conopidă mențin sănătatea arterelor, împiedicând îngroșarea sau rigidizarea acestora şi formarea cheagurilor de sânge. Conopida susține circulația sanguină către creier și celelalte organe din corp, însă are și capacitatea de a regla tensiunea arterială și nivelul colesterolului.

O altă calitate majoră a conopidei este aceea că ne oferă din plin fibre, proteine și colină. O cană de conopidă îți asigură aproximativ 30% din necesarul de fibre și proteine pentru o zi întreagă.

Colina, una dintre vitaminele din complexul B, este importantă pentru dezvoltarea neuronală și pentru menținerea sănătății creierului. Aportul de colină este important pe tot parcursul vieții, fiindcă susține oxigenarea creierului, buna funcționare a atenției și memoriei. La vârste inaintate, colina împiedică dezvoltarea unor afecțiuni neurologice degenerative și acționează ca un tonic pentru activitatea cerebrală.

Acum, că am văzut care sunt principalele beneficii de care te poţi bucura consumând conopidă, haide să vedem cum o putem prepara sau cu ce mâncăruri o putem combina.

Iată 4 reţete de preparate delicioase şi sănătoase cu conopidă:

Cuprins

 

Mâncare indiană de quinoa cu bucheţele de conopidă coaptă

reteta mancare indiana de quinoa cu turmeric si conopida coapta

Te-ai săturat de preparatele tradiţionale, de salate sau de legumele de sezon gătite în fel şi chip? încearcă această reţeta indiană, este gustoasă, simplu de pregătit, iar ingredientele sunt uşor de procurat.

Timp de pregătire: 10 minute

Timp de gătire: 30 minute

Timp total: 40 minute

Numar porţii: 4

Vezi reţeta completă de Mancare indiana de quinoa cu buchetele de conopida coapta

 

Conopidă la cuptor cu smântână şi mozzarella

Aceasta este o reţetă simplă, gata în doar 45 de minute şi necesită foarte puţine ingrediente. Este o alegere bună pentru cină sau atunci când nu ai timp să găteşti. Poţi folosi şi conopidă congelată. Vei avea nevoie de o formă termorezistentă sau o tavă neaderentă. În cazul în care nu deţii nici una dintre acestea două, poţi tapeta tava ta cu folie de copt.

Timp de preparare: 15 minute

Timp de gătire: 30 minute

Timp total: 45 minute

Număr porţii 4

Vezi reţeta completă de Conopidă la cuptor cu smântână şi mozzarella

 

Supă cremă de cartofi dulci cu conopidă

supa crema de cartofi dulci cu conopida si turmeric

Această supă este săţioasă, sănătoasă, plină de nutrienţi, având proprietăţi antioxidante şi antiinflamatoare.

Cartofii dulci au cantităţi uriase de vitamina A şi sunt, de asemenea, foarte bogaţi în vitamina C, mangan, cupru, vitamine B, potasiu, fibre etc.

Timp de pregătire: 10 minute

Timp de gătire: 40 minute

Timp total: 50 minute

Numar porţii: 4

Vezi reţeta completă de Supa crema de cartofi dulci cu conopida

 

Salată Taboulé de conopidă

Taboulé (Tabouleh sau Tabbouleh) este o salată din bucătăria arabă, ce conţine bulgur fin, mult pătrunjel, roşii, ceapă verde şi ulei de măsline. Se poate servi ca aperitiv, ca gustare între mese sau sub formă de garnitură, pentru felul principal.

În reţeta noastră vom înlocui bulgurul cu conopidă mărunţită. Astfel, vom obţine o salată fără gluten, cu 100% legume, bogată în antioxidanţi şi vitamine.

Timp de preparare: 15-20 minute

Număr de porţii: 4

Vezi reţeta completă de Salată Taboulé de conopidă

Poftă bună. Scrie-ne în comentarii dacă ţi-au plăcut aceste reţete!

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#retete vegane #retete cu conopida #retete simple

Ce au mai parcurs alti cititori...

Conopidă la cuptor cu smântână şi mozzarella

Conopidă la cuptor cu smântână şi mozzarella

Salată Taboulé cu conopidă

Salată Taboulé cu conopidă

Frigarui de tofu si legume in sos sriracha

Frigarui de tofu si legume in sos sriracha
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.