AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Puterea ovazului

2. Este o sursa buna de fibre

Ovazul si alte cereale integrale contin mai multe fibre care dau senzatia de satietate, precum si mai multe vitamine si minerale, in comparatie cu cerealele si carbohidratii procesati. Fibrele solubile din ovaz se gasesc in invelisul exterior al acestuia. Ovazul contine aprozimativ 55 % fibre solubile si 45 % fibre nesolubile. Pe langa rolul lor in stabilizarea digestiei, alimentele bogate in fibre ocupa mult spatiu in stomac prin absorbtia apei, astfel incat creaza o senzatie durabila de satietate cu un aport redus de calorii.

Ovazul ajuta la pierderea in greutate prin senzatia de satietate creata de continutul sau bogat in fibre, reducand poftele alimentare care apar in urma fluctuatiilor de zahar in sange. Fulgii de ovaz sunt o modalitate foarte buna de a-ti astampara pofta de ceva bun, fara multe calorii, exces de zahar sau carbohidrati rafinati care fac nivelul de zahar din sange sa urce ametitor.

3. Ajuta la imbunatatirea digestiei

Ovazul este o sursa zilnica buna de fibre care te poate ajuta sa ai o digestie buna si sa-ti detoxifici corpul. Avand in vedere ca nu putem digera fibrele alimentare, acestea trec prin tractul digestiv impingand totodata si toxinele si reziduurile, unul dintre motivele pentru care studiile arata ca o alimentatie bogata in fibre contribuie la o mai buna sanatate a colonului si intestinelor, trateaza constipatia si alte simptome ale sindromului de colon iritabil. Pentru a beneficia din plin de efectul fibrelor, trebuie consumata si multa apa.

4. Mareste imunitatea

Beta-glucanii si polizaharide prezente in mod natural in ovaz si in alte alimente cum ar fi ciupercile, sunt substante binecunoscute pentru stimularea functiei imunitare prin combaterea infectiilor cauzate de bacterii si reducerea inflamatiei care se afla la radacina majoritatii bolilor. Acest lucru este posibil prin activarea unor reactii imunitare, in special a celulelor albe numite macrofage, care omoara ciupercile, bacteriile si toxinele.

Consumul unor alimente bogate in beta-glucani este chiar asociat cu abilitatea de a combate in mod natural celulele canceroase. Beta-glucanii au activitate anticarcinogenica si pot reduce cresterea tumorilor canceroase.

5. Au un nivel glicemic mai redus in comparatie cu cerealele rafinate

Daca te simti mereu obosit din cauza fluctuatiilor zaharului in sange, ar fi o idee buna sa treci pe cereale integrale. Ovazul sfaramat sau fulgii de ovaz (neindulciti si fara adaosuri de arome) au un indice glicemic redus, mai ales in comparatie cu carbohidratii rafinati sau imbogatiti, ceea ce inseamna ca previn fluctuatiile de zahar si, implicit, de energie. Ovazul elibereaza lent carbohidratii mentinand la nivel optim zaharul din sange si energia, motiv pentru care se consuma in special la micul dejun sau inainte de un antrenament.

Ovazul integral contribuie si la imbunatatirea sensibilitatii la insulina, de aceea este asociat cu un risc redus de diabet si alte boli cronice. Desi ovazul contine din belsug carbohidrati, continutul bogat de fibre reduce ritmul de digerare a glucozei, astfel incat zaharul din sange este mai stabil. Ovazul instant poate mari nivelul de zahar din sange intr-o masura mai mare decat ovazul mai putin procesat, de aceea e bine sa optezi pentru ovazul sfaramat sau fulgii de ovaz care au un impact mai redus asupra insulinei si a nivelului de zahar din sange.

Like Share Share Tweet75883 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Blog

Etichete: acid fulvic, bolile cardiace, colesterol, fibre, gluten, glutenul,

Comentarii recente:
lavinia17 July 2015 11:24Raspunde

Toate comentariile pe care le-a? fi putut face la citirea articolelor venite din partea Dvs de pân? acum (?i sunt multe!!!), pot fi rezumate într-un cuvânt: ”mul?umesc”. Ast?zi, cu iertare v? rog s?-mi permite?i s? spun mul?umesc ?i pentru acest articol, profesionalismul ?i informa?ia sunt evidente ?i s?-mi permit, cu îng?duin??, a spune despre acest? fraz? c? poate fi pu?in discutabil?... ”Statisticile arata ca “mai putin de 1 % dintre bolnavii de boala celiaca prezinta reactii la o alimentatie bogata in ovaz.” Statistici pot fi, ne lu?m dup? ele, îns? mare aten?ie la cei cu boala celiac? sau la cei cu intoleran?? la gluten, în general, reac?iile nu sunt conform statiscticilor. F?r? cereale, din p?cate, dar f?r? cereale ei vor fi mult mai bine, din punct de vedere fizic ?i psihic. Mul?umiri ?i s?n?tate tuturor!

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE