0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Hrana vie

Puterea ovazului

Ovazul este deseori apreciat ca fiind printre cele mai sanatoase optiuni pentru micul dejun — insa pentru multe persoane inca nu este foarte clar cum este obtinut acesta si prin ce difera de restul cerealelor. Nefiind siguri daca ovazul contine sau n

Exista surse care arata ca ovazul salbatic a aparut la inceput in Cornul Abundentei din Orientul Apropiat sute de ani in urma, desi oamenii nu l-au cultivat decat in Era Bronzului in Europa. Multi ani iarba de ovaz a fost folosita in scopuri medicinale, pentru echilibrarea ciclului menstrual la femei, ca remediu pentru osteoporoza si pentru infectiile urinare.

½ cana de ovaz uscat sau fulgi de ovaz (echivalentul a unei cani de ovaz gatit) contine aproximativ:

Desigur, chiar daca ovazul are beneficii incontestabile pentru sanatate si este considerat cereala neprocesata integrala, este totusi recomandat consumul sau cu moderatie. Este o sursa buna de nutrienti importanti, nu contine gluten, insa este cereala si poate cauza probleme digestive, crestere in greutate si dezechilibre ale zaharului in sange cand este consumat in cantitati mari.

In comparatie cu alte alimente de genul legumelor, fructelor sau a unor surse sanatoase de grasimi, cerealele integrale nu sunt la fel de dense nutritive, de aceea este bine sa fie consumate cu moderatie, alaturi de alimente proaspete, proteine si grasimi esentiale.

ovazul

Beneficii pentru sanatate furnizate de ovaz

1. Contribuie la scaderea colesterolului

Ovazul este unul dintre cele mai apreciate produse pentru continutul sau bogat in fibre. Ovazul contine fibre solubile, in special un anumit tip denumite beta-glucane, care reduc in mod natural colesterolul daca se consuma de cateva ori pe saptamana. B-glucan este o fibra alimentara solubila prezenta in endosperma ovazului, apreciata pentru capacitatea de a scadea colesterolul si de a regla insulina. De fapt, datorita continutului sau mai bogat in fibre decat al altor cereale, ovazul este cereala cea mai recomandata pentru reducerea colesterolului LDL (“rau”), colesterolului total si al riscului de boala de inima.

O alimentatie bogata in fibre (un consum zilnic de 3 g de fibre solubile provenite din cereale integrale) este apreciata ca reduce riscul bolilor de inima. Studiile arata ca persoanele care consuma cereale integrale asa cum este ovazul si fibre din alte surse au mai multe sanse sa-si mentina sanatatea cardiovasculara, precum si greutatea corporala la niveluri optime.

Si un motiv pentru care ovazul intra in aceasta categorie este ca, pe langa fibre, mai contine si oligo minerale si compusi fenolici care contribuie la mentinerea sanatatii cardiace si care reduce gradul de inflamatie din corp, hipertensiunea si dezvoltarea altor boli. Fibrele din ovaz ajung in tractul digestiv, unde absorb apa, precum si particulele reziduale si excesul de colesterol.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#acid fulvic #bolile cardiace #colesterol #fibre #gluten #glutenul

Ce au mai parcurs alti cititori...

5 motive intemeiate pentru a consuma ovaz

5 motive intemeiate pentru a consuma ovaz

Glutenul, un pericol nebanuit

Glutenul, un pericol nebanuit

Hrisca, o alternativa mult mai sanatoasa la cerealele clasice

Hrisca, o alternativa mult mai sanatoasa la cerealele clasice

Ce spun cititorii despre "Puterea ovazului"

lavinia17 July 2015 11:24Raspunde

Toate comentariile pe care le-a? fi putut face la citirea articolelor venite din partea Dvs de pân? acum (?i sunt multe!!!), pot fi rezumate într-un cuvânt: ”mul?umesc”. Ast?zi, cu iertare v? rog s?-mi permite?i s? spun mul?umesc ?i pentru acest articol, profesionalismul ?i informa?ia sunt evidente ?i s?-mi permit, cu îng?duin??, a spune despre acest? fraz? c? poate fi pu?in discutabil?... ”Statisticile arata ca “mai putin de 1 % dintre bolnavii de boala celiaca prezinta reactii la o alimentatie bogata in ovaz.” Statistici pot fi, ne lu?m dup? ele, îns? mare aten?ie la cei cu boala celiac? sau la cei cu intoleran?? la gluten, în general, reac?iile nu sunt conform statiscticilor. F?r? cereale, din p?cate, dar f?r? cereale ei vor fi mult mai bine, din punct de vedere fizic ?i psihic. Mul?umiri ?i s?n?tate tuturor!

Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.