AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact

Iata de ce iti mai este foame chiar şi după ce ai mâncat

Ti se intampla sa-ti fie foame chiar dupa ce ai terminat de mancat? Care ar putea fi motivele? Foamea este felul in care corpul ii transmite creierului ca ai nevoie de mai multa mancare. Foamea apare in urma unor interactiuni complexe intre tractul digestiv, hormoni si sistemul nervos.

Din pacate, sunt multe lucruri ce pot interveni pentru a perturba acest sistem complex.

Iata cateva motive care ar putea declansa senzatia de foame.

1. Nu ai luat un mic dejun suficient de consistent

Un studiu efectuat de Universitatea Cambridge a tinut sub observatie 6.764 adulti timp de aproape 4 ani si a observat ca cei care au luat in mod regulat un mic dejun de 300 de calorii sau mai putin au luat in greutate de doua ori mai mult decat cei care au consumat un mic de dejun de 500 calorii sau mai mult. Un mic dejun copios regleaza glicemia pe parcursul intregii zile, ceea ce reduce poftele alimentare si senzatia de foame.

Cercetatorii au recomandat ca micul dejun sa fie cea mai consistenta masa a zilei, pentru a controla foamea si a evita luarea in greutate.

de ce iti mai este foame dupa ce mananci

2. Ti-e sete

Simptomele de deshidratare pot imita senzatia de foame. Printre simptome de numara oboseala, durerea de cap sau dificultatea de concentrare. Poti chiar simti cum iti "canta" stomacul. Si nici nu trebuie sa fii intr-o stare avansata de deshidratare. Aceste simptome apar cand nivelul de lichide din corp scade cu doar 1% sau 2 %.

Asa ca data viitoare cand simti ca-ti este foame dupa ce ai terminat de mancat, bea un pahar de apa si asteapta cateva minute sa vezi daca pofta de mancare dispare.

3. Ai consumat mancare la conserva

Bisfenolul A (BPA) este o substanta chimica prezenta in interiorul conservelor, de unde poate patrunde si in mancare. Printre alte probleme de sanatate pe care le cauzeaza, BPA este responsabila si de obezitate. Cercetatorii de la Harvard sunt de parere ca acest lucru se intampla din cauza ca BPA stimuleaza hormonul leptina, care regleaza senzatia de foame.

BPA se mai gaseste in dozele de racoritoare sau de bere, in sticlele de apa reutilizabile si alte recipiente folosite pentru depozitarea alimentelor.

4. Ai baut prea multe bauturi carbogazoase

Pe langa BPA, si siropul de porumb cu continut ridicat de fructoza poate pune probleme. Fructoza s-a descoperit ca reduce circulatia sangelui si activitatea zonelor creierului care regleaza senzatia de foame. Siropul de porumb cu fructoza impiedica si functionarea hormonilor care transmit corpului ca este satul. Interesant este ca acest lucru nu este valabil si in cazul altor alimente dulci, ca fructe, legume sau chiar zaharul alb.

Toate acestea contin in cantitati echilibrate glucoza si fructoza, iar glucoza se stie ca poate produce senzatia de satietate. Fructoza, pe de alta parte, nu are acelasi efect.

Evita siropul de porumb cu fructoza din produse precum cereale, condimente, batoane de cereale, sosuri de salate si multe alte produse procesate.

5. Ai mancat prea repede

Stomacul ii comunica creierului prin impulsuri hormonale cand apare senzatia de satietate. Dar semnalele au nevoie de aproape 20 de minute pentru a fi inregistrate. Deci, daca termini prea repede de mancat, risti sa te simti flamand si sa mananci si mai mult inainte ca semnalul pentru satietate sa devina activ.

O masa ar trebui sa dureze cam 20-30 de minute pentru a avea suficient timp pentru a savura mancarea. Studiile arata ca obisnuinta de a manca mai incet duce la un consum mai redus de calorii si la o senzatie mai mare de satietate dupa masa.

6. Nu ai consumat suficiente fibre

Senzatia de satietate este influentata de viteza cu care se digera mancarea. Fibrele stau in stomac mai mult decat carbohidratii simpli si zaharurile, ceea ce mareste senzatia de satietate. Fibrele sunt si sarace in calorii, fiind, astfel, preferabile grasimilor si altor alimente care se digera mai greu.

Consuma mai multe alimente bogate in fibre, precum fructe, legume, cereale integrale si leguminoase si mai putine alimente procesate. Bea multa apa pentru a te mentine hidratat si a ajuta fibrele sa tranziteze prin corp, precum si pentru a reduce senzatia de foame.

7. Este posibil sa nu fie vorba de foame

Uneori mancam din motive de ordin psihologic sau social. Senzatia de foame poate fi declansata pe fond de stres sau ne folosim de mancare pentru a face fata unor emotii dificile. Mancam la evenimente sociale sau in urma unei presiuni sociale, de plictiseala sau fara sa ne dam seama.

Daca mananci pe fond emotional sau din motive sociale, incearca sa modifici aceste obiceiuri. Analizeaza momentele in care mananci fara sa-ti fie foame si vezi ce se intampla. Incearca sa rezolvi situatia apeland la alte mijloace decat mancarea.

8. Probleme de ordin medical

Sunt si anumite probleme medicale care pot declansa o stare excesiva de foame, cum ar fi diabetul, sarcina, viermii intestinali, probleme cu tiroida sau chiar si unele medicamente.

Daca senzatia de foame apare frecvent imediat dupa masa, este bine sa consulti un medic pentru a identifica adevarata problema si a lua masurile necesare pentru a o remedia.

Sursa utilizata: https://www.care2.com/greenliving/8-reasons-why-youre-still-hungry-after-eating.html

Like Share Share Tweet1945 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Dieta

Etichete: mancare, flamand, senzatia de foame,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Ghid complet de utilizare a vitaminelor în tratarea endometriozei

Ghid complet de utilizare a vitaminelor în tratarea endometriozei

De ce sa iti educi copilul cu virtuti morale?

De ce sa iti educi copilul cu virtuti morale?

Depresia şi controversa cauzei sale

Depresia şi controversa cauzei sale

Lăptişorul de matcă pur - supliment 100% natural pentru concentrare şi memorie

Lăptişorul de matcă pur - supliment 100% natural pentru concentrare şi memorie

Cum ajutăm creierul să depăşească senzaţia de frică în 3 paşi simpli

Cum ajutăm creierul să depăşească senzaţia de frică în 3 paşi simpli

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere de primavara - Plaiul Foii 2018

Tabara verde viu de detoxifiere de primavara - Plaiul Foii 2018

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE