AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Foamea adevarata vs foamea falsa

Unul dintre motivele pentru care multi dintre noi nu suntem la o greutate sanatoasa, este pentru ca undeva pe drum, nu ne-am mai ascultat corpul. Nu am mai ascultat semnalele naturale ale acestuia, care sa ne spuna clar cand ne este cu adevarat foame si cand nu.

Semnalele sunt inca acolo, dar noi ne-am pierdut obisnuinta de a le asculta, sau poate nu am stiut niciodata. Ati vazut vreodata parinti care se roaga de copii lor sa manance? Parinti care chiar ii forteaza pe copii sa manance sau ii pacalesc cu tot felul de trucuri (uite mami cum vine avionul...)? E, acesti copii, inca de mici isi pierd abilitatea de a face diferenta intre satietate si foame. Ei nu mai stiu cand le este foame si cand nu. Unul dintre acesti copii este posibil sa fi fost chiar tu!

A invata sa recunoastem semnalele din nou, ne poate ajuta sa avem o greutate sanatoasa si sa ramanem acolo, ne poate ajuta sa ne economisim energia necesara digestiei suplimentare, sa fim mai sanatosi si mai constienti.

Dieta cronica, poate rezulta in amortirea semnalelor de foame si in imposibilitatea de a le recunoaste pe cele de satietate. Daca nu raspundem la foame cand “bate la acea usa din interior”, pana la urma nu o sa mai bata, sau nu o sa mai auzim. Atunci imboldul de a manca nu va mai surveni in urma foamei, ci a altor stimuli si aici este punctul de unde incep problemele, pentru ca incepem sa mancam dintr-o multitudine de motivele altele decat foamea sau nevoia de a ne hrani. (emotional, social, gust, traditie, disponibilitate etc)

Vestea buna este ca, cu putina atentie si antrenare, ne putem redescoperi si putem raspunde asa cum trebuie la foame sau satietate. Foamea ar trebui imbratisata si tratata ca pe o comunicare deosebita intre noi si corpurile noastre, nu ca ceva de care trebuie sa ne fie frica. Sa ne ascultam corpurile si sa ne acordam timp pentru a avea grija de nevoile sale sunt pasi esentiali in a invata sa ne iubim si sa avem grija de noi.

Primul pas in recunoasterea semnalelor foamei si sa mancam intuitiv este sa fim prezenti in moment. Acest lucru este destul de dificil de facut in societatea noastra unde ne gandim la urmatorul lucru de facut inainte sa-l terminam pe cel pe care il facem in momentul acela. Oricum, daca incetinim putin ritmul si ne concentram in a ne intelege corpul, putem avea o gramada de beneficii. De exemplu ar trebui sa intelegem ca foamea nu poate reaparea in mod normal mai devreme de 3-5 ore dupa ce am mancat. E indicat sa incepem sa ne familiarizam cu diferitele nivele de foame si semnalele pe care corpul ni le transmite de fiecare data. Un mijloc bun de a intelege aceste nivele de foame este de a le aprecia pe o scala de la 0 la 10, unde 0 este echivalentul infometarii iar 10 este mancatul in exces.

0 = Infometat, mort de foame, dureri de cap, iritat
3 = Trebuie sa mananc ceva, minte clara, optimist
5 = Confortabil, usor multumit
6 = Oarecum plin, satisfacut si multumit
8 = Preaplin, trebuie sa-mi scot hainele, trebuie sa ma intind putin
10 = Greata, jur sa nu mai mananc niciodata atat

In mod normal ar trebui sa mancam ceva cand suntem la nivelul 3 nu mai jos, astfel, nevoia foamei este distorsionata si de obicei mancam mai mult decat avem nevoie. Datorita faptului ca dureaza ceva timp pentru ca semnalele de satietate sa ajunga la creier, ar trebui sa ne oprim din timp din mancat, inainte sa simtim ca suntem foarte plini. Adica daca ne-am opri pe la nivelul 5, o sa terminam masa pe la nivelul 6. Asta se intampla mai ales la cei care au tendinta sa manance repede, ceea ce nu este deloc indicat oricum.

Este bine la inceput sa asociem numerele de pe scala cu situatii din trecut. De exemplu daca ati tinut vreodata vreun post religios, incercati sa va amintiti care era sentimentul de foame atunci si sa il corelati cu ce simtiti acum. Pe cealalta parte, amintiti-va de ultima data cand ati mancat prea mult, probabil tot cu ocazia vreunei sarbatori religioase (Paste, Craciun) si asociati sentimentul cu situatia de acum. O situatie ideala este sa va amintiti cand ati mancat ultima data si v-ati oprit la timp, chiar cat sa va saturati si sa va simtiti bine, aceasta stare ar trebui notata cu nivelul 6, cam asta este nivelul la care trebuie sa ne oprim.

In mod normal, cu totii ne nastem cu abilitatea de a sti cand ne este foame. Bebelusii plang sau se agita ca si raspuns al foamei. Mai tarziu ei invata sa asocieze cuvinte pentru a cere mancare cand simt nevoia. Dar si mai tarziu dupa ce cresc ei incep sa-si procure hrana singuri, intr-o lume in care tentatia gustului si a mirosului este marketata si folosita impotriva lor, ei ajung sa manance din alte motive decat sentimentul de foame.

Cu cat mancam mai mult cand nu ne este foame cu atat ne distrugem mai mult capacitatea de a ne asculta corpul. Astfel senzatii fizice care imita foamea adevarata se dezvolta si ne induc in eroare. Asa se face ca foamea falsa poate fi la fel de intensa ca si foamea adevarata.

De fapt foamea adevarata nu este acompaniata de nici un simptom. Nu avem dureri de cap sau alte disconforturi. Ideile sunt clare, mintea este lucida, suntem optimisti, fericiti, linistiti si senini (bineinteles ca nu vorbim aici de nivelul 0 de inainte, mort de foame). Suntem agili iar mintea noastra este clara pentru a putea gasi hrana necesara.

Like Share Share Tweet20381 vizualizari

Postat in categoria Invatam impreuna

Etichete: corp, foamea adevarata, foamea falsa, nutritie,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Atenuează gastrita in câţiva pasi

Atenuează gastrita in câţiva pasi

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE