AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Cum sa avem o postura mai buna si mai multa grija de corpul nostru

(ViataVerdeViu) "Postura poate avea un imens impact asupra felului in care ne simtim, asa cum felul in care ne simtim este adeseori tradat de postura noastra. Cand suntem
 fericiti plutim in aer. Cand suntem nefericiti, capul este plecat, umerii se ridica si spatele se curbeaza in fata si se pleaca - toate acestea apasandu-ne organele interne si adaugandu-se starii sumbre. In felul acesta nu ajungem nicaieri.

Invatati sa tineti spatele drept dar nu rigid, atat in picioare dar si asezat. (Ramaneti nemiscat o clipa si verificati cum va sta spatele). Sedeti cu amandoua picioarele pe pamant fara a le incrucisa pentru ca acest lucru ingreuneaza circulatia si torsioneaza coloana vertebrala. Pasiti din solduri si evitati aplecarea inspre inainte, ca si cum ati impinge un carucior de cumparaturi. Nu puteti sa v-o luati singuri inainte.

Ganditi-va ca aveti capul ca un carlig de umeras, corpul atarnand de el liber si confortabil. Umerii sunt partea corpului cea mai expusa la tensiuni. Tind sa se miste in fata si in sus ori de cate ori suntem stresati ca si cum ar vrea sa protejeze pieptul. Un efect secundar al acestei miscari inconstiente este acela ca persoanele anxioase par sa aiba gaturile scurte. Potrivit cuvintelor memorabile ale unui maestru yoga, deschiderea pieptului inseamna sa spui da vietii.

Asigurati-va ca umerii sunt la locul lor. Stati drept in picioare, ridicati amandoi umerii cat se poate de mult pana la lobii urechilor si apoi lasatii sa cada ca si cum ar fi inutilgrija de corpi. Unde se opresc este pozitia lor naturala. Memorati-o pentru folosirea pe viitor. Este utila deasemenea mentinerea gatului suplu si relaxat, prin exercitii regulate. Intoarce capul incet de la stanga la dreapta si inapoi. Lasa capul sa cada usor inainte si in spate tinand mandibula relaxata. Roteste mai intai capul in sensul acelor de ceasornic, apoi invers, repetand fiecare miscare de cinci ori. Daca in orice moment simtiti tensiune si nu va vede nimeni , imaginati-va ca sunteti o papusa de carpa in bataia puternica a vantului si miscati-va ca atare.

Mainile sunt de asemenea predispuse la incordare. Tind sa se stranga in pumni de cum ne simtitm anxiosi sau furiosi. Antrenati-va sa va tineti degetele rasfirate cand mainile sunt in repaus. Aceasta impiedica tensionarea bratelor care ar duce la propagarea tensiunii in intreg corpul. Daca la inceput nu reusiti si aveti pumnii stransi, inchipuiti-va ca doar ce v-ati spalat pe maini si nu aveti prosop, asa ca trebuie sa scuturati cu putere amandoua mainile din incheieturi. Cand faceti acest lucru tensiunea se scurge prin varful degetelor.

Respiratia merita de asemenea o atentie deosebita. Respiratia este conditia fundamentala a vietii. Putem trai destul de mult fara mancare si mai putin fara apa , dar fara respiratie viata se sfarseste in cateva minute. Cei mai multi dintre noi neglijam aceasta functie vitala pana invatam ca nu este bine si trecem de la o respiratie artificiala la respiratia profunda din abdomen.

Aceasta maniera folosita de oratori, cantareti, practicanti yoga si sportivi, stimuleaza aportul de oxigen la nivelul organismului si are un efect calmant. Metoda este intruchiparea simplitatii. Cu fiecare inspiratie extindeti stomacul astfel incat aerul va umple plamanii la capacitatea maxima. Cu fiecare expiratie tragetii stomacul inapoi puternic, expulzand aerul cosnumat.

Gasiti-va propriul ritm si exersati aceasta metoda de mai multe ori pe zi pana devine modul obisnuit de respiratie. Daca la inceput este putin dificil, imaginati-va ca in abdomen aveti un balon frumos, pe care il umflati cu fiecare inspiratie si il desumflati cu fiecare expiratie lasand aerul sa iasa. Veti fi surprins cat de mult inseamna o respiratie mai buna pentru starea voastra de bine."  Puteti citi mai multe despre importanta respiratiei in articolul : Aerul: Importanta respiratiei pe nas, din diafragma si ionii negativi

Sursa:

Terapia Gerson - Charlotte Gerson si Beata Bishop

Like Share Share Tweet22421 vizualizari

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: brate, corp, gat, Gerson, grija, respiratie,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

11 beneficii uimitoare ale cardamomului

11 beneficii uimitoare ale cardamomului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE