Aerul : importanta respiratiei pe nas, din diafragma si ionii negativi!

Dintre toate elementele esentiale vietii, despre aer este clar elementul fara de care rezistam cel mai putin. Stim cu totii ca avem nevoie de aer mairespiratie si aer mult decat avem nevoie de apa sau mancare si ca acesta trebuie sa fie cat mai curat. Dar unde este cel mai bun aer pentru noi?.. si care este felul in care trebuie sa-l inspiram ? ..sunt intrebarile la care vom incerca sa raspundem in acest articol.

Unde gasim cel mai bun aer?

Este in natura omului sa se simta atras de natura, fiecare celula din noi striga dupa aer, soare , pamant si apa. Chiar daca nu ar fi nimeni sa ne arate drumul, corpurile noastre l-ar gasi singure. Unde ne simtim cel mai bine? Cand ne simtim relaxati, increzatori si in pace? …in padure, pe malul marii, langa o cascada, intr-o poiana… totul este legat de natura si de puterea ei vindecatoare.

Ionii negativi

Cand vine vorba de aer, elementul cheie sunt ionii negativi. Dar ce sunt acesti ioni si de ce se numesc negativi daca sunt asa de buni pentru noi?

Un atom care primeste un electron in plus este numit ion negativ. Iar un atom care pierde un electron este numit un ion pozitiv (si dauneaza sanatatii omului). Este ciudat cum ceva care pierde ceva sa se numeasca pozitiv si sa faca rau omului iar ceva care primeste ceva sa se numeasca negativ si sa faca bine . Se pare ca toata confuzia vine de pe vremea lui Benjamin Franklin, de acum 300 de ani cand proprietatile acetor ioni nu au fost intelese corect, dar denumirile au ramas aceleasi in tot acest timp.

Studii facute asupra ionilor negativi au scos la iveala rezultate incredibile pe care acestia le au asupra starii noastre, a energiei si a sanatatii in general. In ziua de azi casele si birourile noastre moderne ne izoleaza de acesti ioni negativi. Calculatoarele, iluminatul fluorescent, sistemele de aer ventilat si cladirile facute din materiale moderne si noi genereaza o abundenta de ioni pozitivi. Acestia ne fac sa ne simtim obositi, depresivi si iritati.

Daca reusim sa echilibram numarul de ioni pozitivi cu cel de ioni negativi din casa noastra vom scapa de aceste sentimente si stari negative. Zonele cele mai linistite ale lumii sunt incarcate de trilioane de ioni negativi. Aerul de langa o cascada, malul marii, dintr-o padure sau de pe un munte este acel aer de care avem nevoie, un aer care se afla intr-o stare de echilibru natural. Dupa o furtuna, majoritatea dintre noi se simte revigorati. Aceasta se intampla pentru ca furtuna electrica genereaza trilioane de ioni negativi care ne incarca cu energie si reduc tensiunea.

Beneficii ale ionilor negativi

- Cresc fluxul oxigenului catre creier

- Purifica aerul (particole de praf cat si bacterii)

- Previn bolile respiratorii

- Contracareaza efectele fumatului pasiv

- Sunt antidepresive naturale, fara efectele secundare

- Imbunatatesc substantial dormitul

- Dau o stare de bine si de relaxare

De cati ioni negativi avem nevoie?

cascada si aerRata sanatoasa si normala de ioni negativi din aer de care avem nevoie este de aproximativ 2000-4000 de ioni negativi pe cm3. Din pacate daca in zonele ideale cum ar fi malul marii, paduri, munte, cascade gasim o concentratie intre 50000-100000 de ioni negativi/cm3, in orasele mari si aglomerate avem undeva intre 100-2000, in apartamente intre 40-100, iar in incaperile cu aer conditionat intre 0-20.

Pentru ca efectele ionice au fost studiate si demonstrate nu voi mai insista cu exemple de studii si alte cercetari si descoperiri. Insa pot sa va dau cateva sfaturi pentru a putea beneficia de aceste minunate „vitamine din aer” cum sunt numite.

- Incercati sa petreceti cat mai putin timp in incaperi neaerisite si unde exista multa aparatura electrica (acesta degajeaza in aer o cantitate foarte mare de ioni negativi)

- Cumparati-va generatori de ioni negativi, se gasesc de toate marimile si preturile.

- Petreceti cat mai mult timp in natura, in spatii deschise, bucurati-va la maxim de vacante , stati in aer nu in camere.

Respiram pe gura sau pe nas?

A respira pe gura, este ca si cum am bea apa dintr-o mocirla fara a filtra apa mai intai. Motivul este ca plamanii nostrii au nevoie de aer umed. Cand respiram pe nari, aerul este incalzit, umezit si filtrat prin sinusuri. Sinusurile produc mucus pentru a prinde particulele contaminante. Daca respiram pe gura, practic nu beneficiem de acest filtru incredibil al corpului nostru.

Daca suntem atenti in jurul nostru , vom putea observa ca aprox 30-40% din oameni respira pe gura. Fie ca stau, merg, alearga sau chiar cand dorm, de multe ori fara sa-si dea seama oamenii respira pe gura.

Cu cateva secole in urma acesti oameni erau considerati anormali din punct de vedere social, de exemplu un dictionar defineste termenul de „cel care respira pe gura” = persoana stupida, idiot, imbecil.

Desi pare greu de crezut, respiratul pe gura agraveaza multe boli cronice din ziua de azi, cum ar fi : sforaitul, oboseala de dimineta, durerile de cap, sindromul gurii uscate si altele. De asemenea in cazul copiilor, respiratul pe gura poate promova probleme de sanatate precum: infectii frecvente, astm, udarea patului, iritatii si altele.

Pentru o persoana sanatoasa, norma respiratului ar trebui sa fie , pe nas, 24 de ore din 7 zile. Dar sa vedem care sunt efectele confirmate si demonstrate ale respiratului pe gura.

  1. 1. Eefectele biochimice legate de CO2 ale respiratului pe gura.

- Continutul redus de CO2 in toate alveolelel plamanilor (hipocapnie)

- Contractia vaselor de sange datorita deficientei de CO2

- Suprimarea efectului Bohr

- Oxigenarea redusa a celulelor si a tesuturilor tuturor organelor corpului uman

- Stres, anxietate, dependenta, probleme de dormit, sentimente negative.

- Tensiune musculara

- Stres biochimic datorat frigului, aerul uscat intra in plamani

- Stres biologic datorat aerului murdar (virusi, bacterii, chimicale toxice), care intra in plamani

- Posibile infectii datorate absentei efectului autoimunizator

- Efecete patologice datorate utilizarii suprimate a oxidului nitric, cum ar fi vasoconstrictia, distrugerea scazuta a parazitilor din organism, virusi si celule maligne, inflamarea in vasele de sange, perturbarea neurotransmiterii normale si efecte hormonale

  1. 2. Respiratul pe nas livreaza oxid nitric catre plamani, sange si celule

Respiratul pe nas ne ajuta sa folosim propriul nostru oxid nitric generat in sinusuri. Rolul major al acestuia si efecetele sale au fost descoperite destul de recent. Trei oameni de stiinta chiar au primit un premiu nobel pentru descoperirea faptului ca un medicamentdestul de comun ca nitroglicerina(folosit de pacientii cu prbleme de inima de peste un secol) este transformat in oxid nitric. Oxidul nitric dilata vasele de sange ale inimii reducand presiunea arteriala , astfel ca bolnavii de inima pot supravietui unui atac de cord.

Acest gaz este produs in diferite tesuturi ale corpului, incluzand aici si pasajele nazale. Astfel ca daca respiram pe gura nu ne putem folosi de propriul nostru oxid nitric, un hormon foarte important.

Functiile confirmate ale oxidului nitric sunt:

- Distrugerea virusilor, a organismelor parazite si a celulelor maligne in caile respiratorii si plamani prin inactivarea lanturilor enzimatice respiratorii ale acestora.respirat prin nas

- Reglarea legarilor – eliberarea de O2 catre hemoglobina.

- Vasodilatarea arterelor

- Efecte de inhibare a inflamarilor din vasele de sange

- Efecte hormonale. Oxidul nitric influenteaza secretia hormonilor a mai multor glande (renale, enzimi pancreatice, gonadotropina)

- Neurotransmitere. Memorie, somn, invatare, simtirea durerii si alte multe procese sunt posibile numai cu prezenta oxidului nitric (pentru transmiterea semnalelor de la neuroni)

Binenteles ca daca rerspiram pe gura, nu putem utiliza oxidul nitric produs de corpul nistru in sinusuri. Gura, dupa cum spune doctorul Buteyko, a fost creata pentru a manca, a bea si a vorbi. In rest ea ar trebui sa stea inchisa.

  1. 3. Curatarea, umidificare si incalzirea aerului care trece prin nas.

- Pasajele nazale sunt special concepute pentru a umidifica, a curata si a incalzi fluxul de aer care intra datorita straturilor protectoare de mucus. Aceste straturi subtiri de mucus pot prinde 98-99% din bacterii, virusi, particule de praf si alte obiecte purtate de aer.

Cand gura este folosita pentru a respira , acest canal devine mai mare, mai scurt si aproape direct. Apoi aceste obiecte purtate de aer pot ajunge in alveolele plamanilor si in sange, creaind stres biochimic pentru sistemul imunitar (detectarea acestor intrusi, marcarea lor, izolarea si in final distrugerea acestora). Mai mult stres este creat pentru organele cu rol de eliminare (ficatul, pielea, rinichii). Iar acesti patogeni se pot multiplica in plamani creind mai multe probleme pentru organism.

  1. 4. Efectele respiratului pe gura asupra efectului de autoiminizare

- Stratul subtire de mucus se intinde ca un covor lung de la sinusuri, bronhii si alte organe interne inspre stomac. Asa ca aceste obiecte straine prinse de mucus sunt descarcate in stomac unde enzimele tractului gastro-intestinaI si acidul hidrocloric distrug bacteriile sau virusi sau le slabesc. Mai tarziu insa, unii dintre acesti patogeni(morti sau slabiti), pot penetra din intestinul subtine in sange (permeabilitate intestinala). Pentru ca acesti patogeni sunt ba morti , ba slabiti , ei nu pot face foarte mult rau (nu pot crea infectii). Dar pe langa asta ei constituie o lectie pentru sistemul imunitar, care este de fapt felul in care autoimunizarea naturala functioneaza cu succes. In verme ce doctorii injecteaza in noi , in mod nenatural astfel de patogeni, simplu fapt ca respiram pe nas ne asigura autoimunizarea in mod natural.

Asa ca daca aveti in casa o persoana racita sau gripata, daca respirati pe nas, va autoimunizati, iar daca respirati pe gura va expuneti in mod direct virusilor si bacteriilor.

  1. 5. Solutia .

- Foloseste-ti vointa pentru a opri respiratul pe gura.

- Fi atent, studiaza-te, sau roaga pe cineva apropiat sa o faca.

- Roaga pe cineva sa te studieze cand dormi, daca respiri pe gura sau nu.

- Odata ce ai observat ca respiri pe gura, fa toate efortulrile sa te controlezi sa contientizezi si sa respiri pe nas.

- Daca nasul este infundat, elimina cat mai repede cauza care a dus acolo.

Respiram din piept sau din diafragma?

Dupa cum majoritatea dintre noi stim, respiratia naturala a omului ar trebui sa fie din diafragma. Din pacate se pare ca am uitat pur si simplu sa respiram si pe langa ca multi dintre noi respira pe gura, un aer plin de toxine si insuficient de bogat in ioni negativi, o mai facem si din piept. Asa ca sa vedem care sunt rezultatele respiratului din piept:

  1. 1. Respiratul din piept reduce oxigenarea sangelui

- In cartea „Psihologia respirarii” este descris clar faptul ca partea de jos a plamanilor transporta mai mult de 40 ml de oxigen /minut, in vreme ce partea de sus transporta mai putin de 6 ml de oxigen/minut. Asta inseamna ca partile de jos ale plamanilor sunt mai eficiente de aproximativ 6-7 ori decat cele de sus, datorita continutului mai bogat de sange majoritatea cauzat de pura gravitatie.

In timpul respiratiei toracice(din piept),straturile mai joase ale plamanilor, care sunt mai importante in transportul oxigenului, primesc mult mai putin aer curat. Asta inseamna oxigenare redusa a sangelui arterial din plamani .

respiratie din diafragma

Respiratia normala este cea din diafragma, care permite incarcarea omogena a celor doi plamani cu aer curat, in mod similar cu ce se intampla in cilindrul unei masini datorita miscarii pistonului. Deci in timpul respiratiei diafragmatice, toate alveolele sunt in mod omogen intinse pe verticala si primesc o incarcatura proaspata de concentratie de O2, pentru o oxigenare arteriala superioara. In contrast, respiratia din piept (toracica), creaza probleme, reducand oxigenarea celulelor, care devine cauza tuturor bolilor cronice.

2. Respiratia toracica provoaca stagnarea limfatica.

- Doctorul Shields in studiul sau „Limfa, glandele limfatice si homeostaza”, a consemnat ca respiratia diafragmatica stimuleaza munca de curatare a sistemului limfatic. Aceasta creste rata de eliminare a toxinelor din organele viscerale de 15 ori. Si probabil va intrebati cum este posibil?

- Sistemul limfatic nu are o pompa, spre deosebire de sistemul cardio-vascular(care are inima). Noduri ale limfei sunt prezente in parti ale corpului uman care se indoaie in mod natural si astfel sunt apasate datorita miscarii partilor corpului. Gasim astfel de noduri in jurul gatului, deasupra bratelor a picioarelor etc. Deci cand ne miscam, ne intoarcem sau ne intindem, aceste noduri sunt stimulati in mod mecanic pentru a impinge limfa prin valve. Asa functioneaza sistemul limfatic. Insa cele mai multe dintre aceste noduri aproximativ 60% dintre ele, care sunt conectate la stomac, rinichi, ficat, pancreas, splina, colon precum si alte organe vitale sunt situati chiar sub diafragma. Intelegem astfel ca natura se asteapta de la noi sa folosim diafragma pentru a scoate reziduurile din aceste organe vitale in permanenta, iar asta nu se poate face decat prin respiratie 24 de ore din 7 zile.

- Concluzia este ca daca nu respiram din diafragma, ci din torace, sistemul limfatic stagneaza si se produce o acumulare de reziduuri toxice in organele vitale.

  1. 3. Respiratia toracica inseamna hiperventilatie si oxigen scazut catre celule.

- Cei care respira din piept, mai tot timpul au respiratii largi , adanci fie ca se odihnesc sau chiar dorm si sufera de hiperventilatie (respira mai mult decat normal). Cand respiram mai mult aer aducem mai putin oxigen in celulele corpului. De fapt cu cat este mai incet sistemul tau automat de respiratie (cand te odihnesti), in jur de 3 respiratii/minut, cu atat mai mult oxigen se livreaza catre celule.

- Este bine de retinut ca in timp ce reaspiratia sanatoasa este cea din abdoment, diafragma, aceasta este foarte mica ca si cantitate (doar 500 ml de aer la o respirare, in timp de odihna), asa ca oamenii sanatosi, deobicei nu isi simt prorpia respiratie.

  1. 4. Identifica felul in care respiri

- In timp ce te odihnesti, respiri prin diafragma sau piept?

- Un test usor. Pune o mana pe abdomen (sau stomac) si cealalta mai sus pe piept. Relaxeaza-te complet astfelt incat dinamica respiratiei tale sa nu aiba fluctuatii. Fi atent la respiratia ta pentru 20-30 de secunde cu amandoua mainile nemiscate. Trage aer de 2-3 ori puternic pentru a-ti simti mai indetaliu dinamica respiratiei. Acum vei stii mai multe despre felul in care respiri. Daca vrei sa fi mai sigur, poti ruga alte persoane sa te observe in timp ce dormi, citesti sau studiezi.

Exercitii simple si practice de respiratie

  1. Inspirati pe nas pentru 6 secunde. Tineti-va respiratia pentru 24 de secunde. Expirati timp de 12 secunde.
  2. Inspirati pe nas pentru 6 secunde. Tineti-va respiratia pentru 6 secunde. Expirati timp de 6 secunde. Tineti-va plamanii goi pentru inca 6 secunde.

Nu uitati ca atunci cand insiparti si o faceti cum trebuie pe nas si din diafragma, oxigenati tot corpul, iar cand expirati scoateti afara toxinele din corp.

Concluzia:

Suntem o creatie extraordinara. Suntem atat de compecsi si atat de simpi in acelasi timp. Daca cel mai banal si simplu lucru cum este respiratul, (pe care toti il facem involuntar, fara sa ne gandim), este atat de important pentru sanatatea si binele nostru, ganditi-va la restul lucrurilor mai mult sau mai putin complexe pe care le facem sau ni le facem…ce impact au asupra noastra si implicit a lumii in care traim.

http://www.normalbreathing.com/index-nasal.php

– aer si ionii

notă !
Acest articol este doar o sursa de informare. Informatiile prezentate nu inlocuiesc sfatul unui specialist. Cititi mai mult despre termenii utilizarii acestui site, aici: Termeni si conditii ViataVerdeViu.ro

4 comentarii

  1. Pingback: Viata in verde viu – 4 metode simple de a stimula sistemul limfatic

  2. Pingback: Viata in verde viu – Grija fata de corp

  3. Pingback: Viata in verde viu – 4 metode de a gasi fericirea

  4. Pingback: Terapii de relaxare | Viata in verde viu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>