Minte

Gradinaritul ajuta la combaterea depresiei

"Studiile stiintifice efectuate asupra miscarii arata ca miscarea este cel putin la fel de eficienta ca antidepresivele in ceea ce priveste depresia… pentru ca afecteaza nivelul serotoninei din creier. Si mareste nivelul de endorfine, hormonii "fericirii".

De asemenea - aceste studii sunt de-a dreptul uimitoare - miscarea mareste numarul de celule in creier, in zona numita hippocampus. Aceste studii au fost facute prima oara pe animale si sunt foarte importante pentru ca, uneori, in depresie, sunt mai putine astfel de celule in hippocampus. Dar poti efectiv modifica compozitia creierului cu ajutorul miscarii. De aceea trebuie sa faca parte din tratamentul oricarei persoane, din planul fiecaruia."

Evitarea zaharului (in special a fructozei) si a cerealelor va normaliza nivelul de insulina si leptina, un alt aspect important in depresie. Zaharul cauzeaza inflamatii cronice, care interfereaza cu functionarea normala a sistemului imunitar si poate dezechilibra functionarea creierului. Zaharul reprima si un hormon esential de crestere numit BDNF (factor neurotrofic derivat din creier), care promoveaza neuroni sanatosi in creier si joaca un rol vital pentru memorie. Nivelul de BDNF este la un nivel critic la cei care sufera de depresie, iar experimentele pe modele de animale sugereaza ca acesta poate fi un factor cauzal.

Stilul de viata are un impact semnificativ asupra sanatatii emotionale

Cu siguranta ca psihologia energetica este un instrument puternic pentru rezolvarea problemelor emotionale, insa importanta conectarii cu natura prin intermediul unui proiect de gradinarit sau al altei activitati in aer liber nu poate fi ignorata. Dovezile arata clar ca activitati precum gradinaritul pot avea un impact benefic semnificativ asupra depresiei, iar miscarea sub orice forma poate fi unul dintre secretele bine pastrate ale prevenirii depresiei.

Intarirea credintei spirituale este un alt aspect important al sanatatii mentale si emotionale.

Iar in ceea ce priveste alimentatia, reducerea semnificativa a consumului de zahar (in special a fructozei), cerealelor si a alimentelor procesate este foarte importanta, ca si aportul adecvat de vitamina B12. De fapt, carenta de vitamina B12 contribuie la depresie si afecteaza unul din patru oameni. Vitamina D si grasimile omega-3 sunt foarte importante pentru dispozitie si sanatatea creierului. E bine, de asemenea, sa evaluezi aportul de sare. Carenta de sodiu poate genera simptome foarte similare cu depresia. E bine, insa, sa NU folosesti sarea procesata (sarea de masa obisnuita). E mai bine sa folosesti sarea naturala, neprocesata, ca sarea de Himalaya, care contine peste 80 de macronutrienti diferiti.

In concluzie, stilul de viata poate fi unul dintre cei mai importanti factori care pot contribui la depresie, de aceea este bine sa remediezi aspectele de viata mentionate in acest articol inainte sa apelezi la un tratament cu medicamente - despre care stiinta a aratat ca nu sunt mai eficiente decat un tratament cu placebo si pot avea multe efecte secundare daunatoare.

Tu ai propria ta gradina?

Sa ai propria ta gradina contribuie mult la o alimentatie mai sanatoasa, iar, pe termen lung, poate determina o schimbare in industria alimentara si o reintoarcere la alimentatia simpla si naturala. Poti incepe cu germeni si vlastari. Germenii par mici, dar sunt bogati nutritiv si, mai ales, sunt usor de crescut si implica si costuri reduse.

Sursa utilizata: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/08/01/gardening.aspx

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#depresie #gradinarit #minte

Ce au mai parcus alti cititori...

Decoperiri ale fizicii cuantice, cu impact major asupra vietii noastre

 Decoperiri ale fizicii cuantice, cu impact major asupra vietii noastre

Cum o simpla plimbare in natura te poate ajuta sa te echilibrezi emotional

Cum o simpla plimbare in natura te poate ajuta sa te echilibrezi emotional

10 trucuri psihologice care te ajută să obţii ceea ce doresti

10 trucuri psihologice care te ajută să obţii ceea ce doresti
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.