AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Gradinaritul ajuta la combaterea depresiei

94% dintre cei care au participat la un sondaj despre MINTE au specificat ca activitatile sportive in natura au avut beneficii semnificative pentru sanatatea mentala; iar 100 % dintre voluntarii intervievati in timpul unui proiect de conservare a mediului au recunoscut ca participarea la acest proiect le-a influentat pozitiv sanatatea mentala, le-a stimulat increderea si respectul de sine. Pe langa aceasta, Institutul National de Excelenta Clinica afirma ca pentru‘pacientii cu depresie ... activitatea fizica organizata si supravegheata poate fi o interventie cu impact semnificativ din punct de vedere clinic asupra simptomelor depresive.’”Pe locuri, fiti gata, start la gradinarit!

Pe langa faptul ca mareste buna dispozitie, amenajarea unei gradini poate avea un impact pozitiv asupra sanatatii, fiind o sursa de alimente proaspete, nepoluate, dar si a bugetului, reducand lista de cumparaturi facute la piata. Si nu este obligatoriu sa ai un spatiu foarte mare. Nici macar nu ai nevoie de o curte in spatele casei. Proprietarii de apartamente isi pot organiza foarte bine propria gradina de legume/verdeturi pe balcon.

Sunt mii de solutii creative care te pot ajuta sa profiti la maximum chiar si de spatiile mici, iar gasirea acestora poate fi o parte a terapiei. Poti, de asemenea, opta pentru germeni, care, spre deosebire de o gradina, dau rezultate vizibile mult mai repede, in decurs de o saptamana se pot deja consuma.

Alex Mitchell, in cartea sa Balconul comestibil, arata cum poti cultiva verdeturi si zarzavaturi in spatii mici. Cu multe fotografii colorate, cartea te ajuta sa alegi varianta cea mai potrivita, in functie de spatiu si locatie si te invata cateva reguli de baza in ceea ce priveste organizarea unei gradini minunate intr-un spatiu limitat. De exemplu, cei care stau la apartamentele de la etaj au parte de mai mult vant decat cei care stau la parter. Exista solutii pentru practic orice problema si, in acest caz, se pot folosi plante care rezista bine la vant sau se poate construi un sistem de protectie.

Se poate utiliza la maximum fiecare centimetru disponibil, inclusiv peretii laterali. Cosurile suspendate sunt ideale pentru o mare varietate de alimente, cum ar fi capsunile, ierburile aromatice, fasolea cataratoare, vlastarii de mazare, rosiile si o varietate de zarzavaturi. Iar in loc de flori, ghivecele de pe pervaz pot gazdui plante, ridichi, ceapa, fasole verde, capsuni, varza si ardei iuti chili, de exemplu. Planteaza putin la inceput si adauga ghivece pe masura ce capeti experienta. In curand vei incepe sa-ti faci piata din propria ta gradina.

Sase strategii suplimentare pe care le poti folosi pentru a scapa de depresie

Urmatoarele strategii sunt foarte utile pentru persoanele care tind sa sufere de depresie. Nu au decat efecte pozitive si in general nu necesita costuri mari pentru a fi puse in practica:

  • Imbunatateste-ti flora intestinala. Tot mai multe studii arata ca bacteriile din intestine joaca un rol esential in dezvoltarea creierului si a problemelor comportamentale si emotionale — de la depresie la ADHD, autism si alte boli mai grave precum schizofrenia. Un studiu recent pentru validarea conceptului a descoperit ca probioticele (bacteriile benefice) au modificat functionarea creierului la participanti. Spre deosebire de grupul de control, femeile care au consumat iaurt cu probiotice au manifestat o activitate mai redusa in cele doua regiuni ale creierului care controleaza procesarea emotiilor si a senzatiilor. Implicatiile sunt semnificative in special pentru epoca noastra in care depresia si "disconfortul" emotional au atins cote maxime.

Se poate spune ca avem doua creiere, in adevaratul sens al cuvantului, unul in cap si altul in stomac si fiecare dintre ele are nevoie de hrana adecvata. Este important sa intelegem ca avem neuroni atat in creier cat si in intestine - inclusiv neuroni care produc neurotransmitatori cum este serotonina. De fapt, cea mai mare concentratie de serotonina, care controleaza dispozitia, depresia si agresiunea, este prezenta in intestine, nu in creier! Aceasta ar putea explica de ce antidepresivele, care maresc nivelul de serotonina din creier, nu ajuta in multe cazuri, in schimb anumite modificari in alimentatie dau aproape de fiecare data rezultate.

Alimentele fermentate sunt mijlocul optim de a obtine o sanatate digestiva mai buna, cu conditia ca acestea sa fie facute acasa, sa nu fie pasteurizate si sa fie fermentate in mod traditional. Unele bacterii benefice prezente in alimentele fermentate sunt si foarte buni chelatori de metale grele si pesticide, avand un efect benefic asupra sanatatii prin reducerea incarcaturii toxice a corpului. Printre optiunile recomandate se numara legumele fermentate, lassi (o bautura indiana pe baza de iaurt, consumata de regula inainte de cina), laptele fermentat, cum este chefirul si natto (soia fermentata). In lipsa acestor alimente se pot folosi suplimente de calitate cu probiotice.

  • Fa curatenie printre emotii. Depresia trebuie vazuta ca o lipsa de echilibru in corp sau in viata, care trebuie refacut, nu ca o boala. Un lucru esential in acest sens
    este vindecarea emotiilor negative, captive in subconstient. O metoda foarte utila in acest sens este Tehnica Eliberarii Emotionale (EFT), o forma de presopunctura psihologica.

Daca suferi de depresie severa, este bine sa consulti un specialist care practica si acesta tehnica. Insa, in cele mai multe cazuri, acesta tehnica poate fi aplicata si fara asistenta. Este atat de usoara, incat si copiii o pot invata.

Exista multe metode eficiente de eliberare a stresului, pe care le poti incerca, pentru a vedea care ti se potriveste. Astfel, poti medita, tine un jurnal, poti face exercitii de respiratie, yoga sau poti vorbi cu un prieten apropiat. Tine cont de faptul ca, desi  EFT nu implica niciun cost cand o aplici singur, este intotdeauna mai bine sa apelezi la un specialist, pentru ca este o tehnica ce necesita ani de practica pentru rafinarea ei in vederea obtinerii unor rezultate optime.

Like Share Share Tweet21213 vizualizari

Postat in categoria Minte

Etichete: depresie, gradinarit, minte,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE