meniu
Minte

Gradinaritul ajuta la combaterea depresiei

nbsp; In fiecare an se prescriu peste 230 milioane de retete pentru antidepresive, acestea devenind, astfel, cele mai utilizate medicamente in occident. Cu toate acestea, incidenta formelor de depresie a ajuns in prezent la 10%, iar numarul adultilo

94% dintre cei care au participat la un sondaj despre MINTE au specificat ca activitatile sportive in natura au avut beneficii semnificative pentru sanatatea mentala; iar 100 % dintre voluntarii intervievati in timpul unui proiect de conservare a mediului au recunoscut ca participarea la acest proiect le-a influentat pozitiv sanatatea mentala, le-a stimulat increderea si respectul de sine. Pe langa aceasta, Institutul National de Excelenta Clinica afirma ca pentru‘pacientii cu depresie ... activitatea fizica organizata si supravegheata poate fi o interventie cu impact semnificativ din punct de vedere clinic asupra simptomelor depresive.’”Pe locuri, fiti gata, start la gradinarit!

Pe langa faptul ca mareste buna dispozitie, amenajarea unei gradini poate avea un impact pozitiv asupra sanatatii, fiind o sursa de alimente proaspete, nepoluate, dar si a bugetului, reducand lista de cumparaturi facute la piata. Si nu este obligatoriu sa ai un spatiu foarte mare. Nici macar nu ai nevoie de o curte in spatele casei. Proprietarii de apartamente isi pot organiza foarte bine propria gradina de legume/verdeturi pe balcon.

Sunt mii de solutii creative care te pot ajuta sa profiti la maximum chiar si de spatiile mici, iar gasirea acestora poate fi o parte a terapiei. Poti, de asemenea, opta pentru germeni, care, spre deosebire de o gradina, dau rezultate vizibile mult mai repede, in decurs de o saptamana se pot deja consuma.

Alex Mitchell, in cartea sa Balconul comestibil, arata cum poti cultiva verdeturi si zarzavaturi in spatii mici. Cu multe fotografii colorate, cartea te ajuta sa alegi varianta cea mai potrivita, in functie de spatiu si locatie si te invata cateva reguli de baza in ceea ce priveste organizarea unei gradini minunate intr-un spatiu limitat. De exemplu, cei care stau la apartamentele de la etaj au parte de mai mult vant decat cei care stau la parter. Exista solutii pentru practic orice problema si, in acest caz, se pot folosi plante care rezista bine la vant sau se poate construi un sistem de protectie.

Se poate utiliza la maximum fiecare centimetru disponibil, inclusiv peretii laterali. Cosurile suspendate sunt ideale pentru o mare varietate de alimente, cum ar fi capsunile, ierburile aromatice, fasolea cataratoare, vlastarii de mazare, rosiile si o varietate de zarzavaturi. Iar in loc de flori, ghivecele de pe pervaz pot gazdui plante, ridichi, ceapa, fasole verde, capsuni, varza si ardei iuti chili, de exemplu. Planteaza putin la inceput si adauga ghivece pe masura ce capeti experienta. In curand vei incepe sa-ti faci piata din propria ta gradina.

Sase strategii suplimentare pe care le poti folosi pentru a scapa de depresie

Urmatoarele strategii sunt foarte utile pentru persoanele care tind sa sufere de depresie. Nu au decat efecte pozitive si in general nu necesita costuri mari pentru a fi puse in practica:

Se poate spune ca avem doua creiere, in adevaratul sens al cuvantului, unul in cap si altul in stomac si fiecare dintre ele are nevoie de hrana adecvata. Este important sa intelegem ca avem neuroni atat in creier cat si in intestine - inclusiv neuroni care produc neurotransmitatori cum este serotonina. De fapt, cea mai mare concentratie de serotonina, care controleaza dispozitia, depresia si agresiunea, este prezenta in intestine, nu in creier! Aceasta ar putea explica de ce antidepresivele, care maresc nivelul de serotonina din creier, nu ajuta in multe cazuri, in schimb anumite modificari in alimentatie dau aproape de fiecare data rezultate.

Alimentele fermentate sunt mijlocul optim de a obtine o sanatate digestiva mai buna, cu conditia ca acestea sa fie facute acasa, sa nu fie pasteurizate si sa fie fermentate in mod traditional. Unele bacterii benefice prezente in alimentele fermentate sunt si foarte buni chelatori de metale grele si pesticide, avand un efect benefic asupra sanatatii prin reducerea incarcaturii toxice a corpului. Printre optiunile recomandate se numara legumele fermentate, lassi (o bautura indiana pe baza de iaurt, consumata de regula inainte de cina), laptele fermentat, cum este chefirul si natto (soia fermentata). In lipsa acestor alimente se pot folosi suplimente de calitate cu probiotice.

Daca suferi de depresie severa, este bine sa consulti un specialist care practica si acesta tehnica. Insa, in cele mai multe cazuri, acesta tehnica poate fi aplicata si fara asistenta. Este atat de usoara, incat si copiii o pot invata.

Exista multe metode eficiente de eliberare a stresului, pe care le poti incerca, pentru a vedea care ti se potriveste. Astfel, poti medita, tine un jurnal, poti face exercitii de respiratie, yoga sau poti vorbi cu un prieten apropiat. Tine cont de faptul ca, desi  EFT nu implica niciun cost cand o aplici singur, este intotdeauna mai bine sa apelezi la un specialist, pentru ca este o tehnica ce necesita ani de practica pentru rafinarea ei in vederea obtinerii unor rezultate optime.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#depresie #gradinarit #minte

Ce au mai parcurs alti cititori...

Decoperiri ale fizicii cuantice, cu impact major asupra vietii noastre

 Decoperiri ale fizicii cuantice, cu impact major asupra vietii noastre

Cum o simpla plimbare in natura te poate ajuta sa te echilibrezi emotional

Cum o simpla plimbare in natura te poate ajuta sa te echilibrezi emotional

10 trucuri psihologice care te ajută să obţii ceea ce doresti

10 trucuri psihologice care te ajută să obţii ceea ce doresti
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.