0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Diete

Ţii diete după diete? Iată la ce risc te supui

Daca ai o Dieta Standard Americana, o dieta ketogenica, Atkins sau un alt tip de dieta cu multe grasimi, atunci inevitabil riscul de cancer la colon va creste. Acest lucru se intampla pentru ca studiile arata ca dietele bogate in grasimi maresc riscu

Daca urmezi o Dieta Standard Americana, o dieta ketogenica, Atkins sau un alt tip de dieta cu multe grasimi, atunci inevitabil riscul de cancer la colon va creste. Acest lucru se intampla pentru ca studiile arata ca dietele bogate in grasimi maresc riscul acestei forme grave de cancer.

Un studiu recent publicat in revista medicala Stem Cell Reports a descoperit ca o dieta bogata in grasimi mareste riscul de cancer colorectal. Cercetatorii au identificat si o cale celulara care stimuleaza dezvoltarea celulelor stem de cancer in colon, contribuind astfel la aparitia bolii.

Cancerul colorectal, cunoscut si sub numele de cancer de colon sau cancer rectal, este al treilea tip de cancer ca raspandire in Occident, impreuna cu cancerul la plamani.

Multe alimentatii bogate in grasimi contin si produse procesate din carne, cum ar fi sunca, cârnati, carne la conserva si carne rosie, care au fost asociate cu cancerul colorectal, conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS). Un nou studiu publicat in Revista de Gastroenterologie a confirmat concluziile OMS despre aceste produse din carne.

Alimentatiile bogate in proteine animale sunt, in general, asociate cu cancerul colorectal.

Dietele bogate in grasimi de origine animala nu sunt singurele care contribuie la cancerul colorectal. Din pacate, multe dintre mâncarurile procesate, diverse preparate si produse de tip fast food, care compun de altfel, o dieta bogata in grasimi, contin doi aditivi alimentari care nu fac decat sa agraveze aceasta problema.

Este vorba de doi agenti de emulsifiere folositi frecvent de industria alimentara: carboximetilceluloza si polisorbatul 80. Carboximetilceluloza este intalnita frecvent sub denumirea de “guma de celuloza” pe etichetele produselor. Polisorbatul 80 este numit si polisorbat sau Tween 80. Conform studiilor efectuate de Universitatea de Stat din Georgia, ambii aditivi contribuie la cresterea riscului de cancer colorectal.

Cum iti poti reduce riscul

Nu toate vestile sunt rele. Sunt si cateva vesti bune la capitolul cancer colorectal: Cafeaua poate reduce riscul acestui cancer care, de multe ori, este mortal. Conform unui studiu publicat in revista  “Epidemiologia cancerului, biomarkeri si preventive” (Cancer Epidemiology, Biomarkers, & Prevention), cercetatorii au descoperit ca obiceiul de a bea cafea zilnic poate scadea riscul de cancer colorectal. In acest studiu, oamenii de stiinta au descoperit ca un consum zilnic de 1-2 cani de cafea a redus riscul de cancer colorectal cu aproape 26 %, in timp ce consumul a cel putin 2.5 cani pe zi a scazut riscul la jumatate.

Dar si o dieta bogata in acid clorogenic poate reduce riscul de cancer colorectal. In afara de cafea, alte alimente care contin acid clorogenic sunt: merele, morcovii, semintele de in, ananasul, cartofii si capsunile.

O dieta bogata in fibre poate si ea reduce riscul. Leguminoasele, cerealele integrale, fructele si legumele sunt bogate in fibre, dar si in fitonutrienti, care scad riscul de cancer.

Este de la sine inteles ca renuntarea la fumat si sportul sunt alte doua conditii necesare pentru scaderea riscului de aparitie a cancerului colorectal.

Dietele bogate in grasimi nu sunt asociate doar cu cancerul la colon. Sunt studii care arata ca dietele bogate in grasimi animale inainte de conceptia unui copil si pe timpul sarcinii pot mari riscul de cancer la san si de boli mintale la copil.  

Sursa utilizata: http://www.care2.com/greenliving/is-your-diet-increasing-your-colon-cancer-risk.html

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#dieta #grasimi #grasimi animale #cancer colorectal

Ce au mai parcurs alti cititori...

Grasimile si rosiile, o combinatie nutritionala reusita

Grasimile si rosiile, o combinatie nutritionala reusita

Caju:7 beneficii importante pentru sanatate

Caju:7 beneficii importante pentru sanatate

3 idei simple pentru o viata buna

3 idei simple pentru o viata buna
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.