0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Parenting

Care este condiţia de bază pentru a rezolva obezitatea în rândul copiilor

Aproape doua treimi din acest grup de varsta este supraponderal. De fapt, 17% sunt obezi, iar rata s-a triplat intre 1971 si 2011. Mai mult decat atat, acestia sunt expusi la tot mai multe probleme de sanatate cu care nu obisnuiau sa se confrunte pan

5. Nu forta copiii sa-si termine tot din farfurie

Multi dintre noi am fost crescuti cu ideea ca trebuie sa terminam tot din farfurie, indiferent daca ne este sau nu foame. Dar pana si bebelusii refuza laptele daca s-au saturat. Cand copilul spune ca este satul, nu mai insista sa termine tot din farfurie.

6. Implica-i pe cei mici in procesul de gatit

Copiii sunt mult mai dispusi sa manance ceva la care au contribuit si ei. Fa-i pe copii sa se simta in largul lor in bucatarie. Lasa-i sa spele legumele sau sa le taie sau sa faca anumite operatii de baza de gatit, cum ar fi prajirea cepei sau fierberea apei. Cere-le parerea cu privire la meniul saptamanal si apoi roaga-i sa participe la gatit.

7. Introdu feluri de mancare noi

Este nevoie de mai multe incercari pentru a ne acomoda cu gusturi noi. De aceea, daca introduci un ingredient nou, cum ar fi kale sau quinoa, nu te descuraja daca nu va fi primit cu bratele deschise de la bun inceput. Include noul ingredient ca garnitura, nu ca fel principal si lasa copilul sa se obisnuiasca. Daca nu ii place, nu-l obliga sa manance, ci continua sa-l servesti la masa. Este posibil ca, la un moment dat, sa vrea sa guste din proprie initiativa.

8. Nu le crea prejudecati cu privire la mâncare

Nu vei putea controla tot ceea ce consuma copilul tau. Vor fi vizite acasa la parinti, petreceri de zile de nastere si evenimente scolare, mai ales pe masura ce cresc. Este important sa nu creezi o idee preconceputa despre un anumit grup de alimente. Copiii nu trebuie sa se simta vinovati daca mananca o prajitura la o petrecere. Mai bine invata-i sa observe cum se simt dupa ce mananca ceva anume si sa inteleaga de ce anumite feluri de mancare este bine sa fie gustate doar ocazional.

9. Acorda atentie portiilor de mancare

Pana la varsta adolescentei cel putin, copiii ar trebui sa aiba portii “de copil”. Desigur, nevoile copiilor pot varia in functie de activitatile fizice, sex etc. Insa este bine sa primeasca portii mici. Daca nu se satura, pot primi o a doua portie, dar este mai bine asa decat sa primeasca de la bun inceput o portie dubla.

10. Implica toata familia in efortul de a manca sanatos

Nu este nimic mai neplacut decat sa dai copilului ceva de mancare in timp ce toata familia mananca cu totul altceva. Slabitul si mancatul sanatos ar trebui sa fie un efort al intregii familii. Tentatiile ar trebui sa dispara din casa. In frigider trebuie sa se afle in permanenta portii de fructe si legume spalate si taiate in portii mici, gata sa fie consumate. Cand intreaga familie mananca sanatos, cei mici ii vor urma exemplul!

Inainte de adoptarea unui plan de slabire pentru copil, consulta medicul pediatru, pentru a elimina orice risc de luare in greutate sau de alergii alimentare. Medicul te va sfatui cu privire la numarul de kilograme pe care ar trebui sa le aiba copilul pentru a se incadra in limite normale in functie de inaltime, varsta si sex, precum si cate kilograme ar trebui sa piarda saptamanal pentru a nu risca sa se imbolnaveasca.

Iar daca ai nevoie de ajutor, tot medicul pediatru iti poate recomanda un dietetician care sa dezvolte un plan alimentar pentru copil si intreaga familie.

Problemele cu greutatea sunt delicate si sunt dificil de abordat fara riscul de a judeca pe cineva. Daca parintii au ei insisi probleme cu greutatea, atunci si copiii vor mosteni anumite obiceiuri. In acest caz, cea mai buna solutie este ca, in primul rand, parintii sa primeasca ajutor.

Surse: https://draxe.com/how-to-lose-weight-for-kids/

https://www.cdc.gov/nchs/data/hestat/obesity_child_07_08/obesity_child_07_08.htm

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#dieta mediteraneana #fara gluten #pierderea in greutate #slabire #dieta paleo #obezitatea la copii #copii supraponderali
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.