AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Beneficiile restrictionarii caloriilor

"Consumul de alimente vii (crude) este cel mai simplu si mai puternic mod de a ne asigura un aport caloric sanatos, fara macar sa tinem cură de slăbire. Cu alte cuvinte, cu o dieta cruda, pentru a obtine o cantitate echivalenta de vitamine, minerale, proteine si fitonutrienti, ai nevoie sa manânci aproximativ jumatate din cantitatea de mâncare si calorii comparativ cu o dieta cu alimente gatite. Intr-un regim alimentar cu alimente vii, se obtine automat efectul anti-imbatranire cu calorii putine, fara a mai trebui sa tii regim.” Dr. Gabriel Cousens.

Secretul consumului adecvat de alimente vii este ca acestea refac sanatatea si favorizeaza longevitatea. Intrebarea interesanta este: cum fac asta? Sa incepem cu unele dintre informatiile de baza care sunt cunoscute de secole despre longevitate, ca si cercetarile mai recente incepand cu anii 1930.

Dr. Kenneth Pelletier, ca parte a cercetarilor sale despre longevitate, a studiat culturile care au avut cea mai mare longevitate si au avut oamenii cei mai sanatosi, precum in regiunea Vilcabamba din Ecuador (in special indienii de acolo), hunza din Pakistanul de Vest, indienii Tarahumara din Mexic si rusii din regiunea Abhazia. El a descoperit ca oamenii mancau semnificativ mai putine calorii, cu circa 50% mai putin decat dieta tipica moderna.

In 1930, dr. Clive McCay de la Universitatea Cornell a descoperit capacitatea de a dubla durata de viata a cobailor prin injumatatirea aportului alimentar. Profesorul Huxley a studiat durata de viata a viermilor si a descoperit ca prin subalimentarea lor periodica, le extindea durata de viata de nouasprezece ori.

Dr. McCay si-a publicat studiul asupra cobailor in Jurnalul de Nutritie si a constatat ca acei cobai cu regim restrictionat caloric nu doar ca au fost considerabil mai longevivi, dar si mai sanatosi si intineriti comparativ cu cobaii de control. Cobaii de control au devenit slabiti si fara puteri, traindu-si astfel restul vietii care este de aproximativ 32 de saptamani (8 luni, echivalentul a 95 de ani in termeni umani). Cobaii restrictionati caloric erau inca in viata, mai tineri ca aspect si vigurosi iar cel mai batran a trait 1 456 de zile, aproximativ 150 de ani in termeni umani.

Restrictia caloriilor este unicul lucru despre care stim ca este capabil sa incetineasca in mod consistent imbatrânirea la toate speciile de animale. Restrictia caloriilor are ca rezultat extinderea duratei de viata si scaderea tensiunii arteriale, reducerea anticorpilor distrugatori care ataca creierul, reducerea pierderii anumitor celule cerebrale, intareste sistemul imunitar, incetineste procesul de imbatrânire, scade colesterolul si riscul bolilor de inima, imbunatateste functia musculara si stabilizeaza nivelul zaharului in sânge in cazurile de diabet la adulti dar mai si ajuta corpul sa functioneze la maxima eficienta metabolica. Restrictia caloriilor a trecut fiecare test ca solutie anti-imbatranire.

Sunt multe exemple in istorie ale beneficiilor restrictionarii caloriilor pentru sanatate si longevitate. Acest lucru nu este o noua descoperire. De exemplu, Sf. Pavel Anahoretul a trait pana la 113 ani mancând doar curmale proaspete si apa.

Un anume dl. Jenkins, nascut in Yorkshire, Anglia, care a trait din 1500 pana in 1670, nu lua micul dejun niciodata. Ei mancau fie lapte crud sau unt cu miere si fructe ca pranz si cina. Contesa Desmond Catherine a trait cu mult peste 100 de ani mancând doar fructe. Aceasta informatie este preluata din opera doctorului Edmond Bordeaux Szekely.

Unul dintre cei mai faimosi oameni ai tuturor timpurilor care mânca extrem de putin este Luigi Cornaro, care a trait din 1464 si pana in 1566. Luigi era un nobil venetian, din episcopatul Padua. La vârsta de 35 de ani era aproape de moarte. Insa a fost ingrijit de Parintele Benedict, care l-a scolit in arta traiului natural si a subalimentatiei.

Parintele Benedict, la rândul sau, a fost invatat de un esenian din Africa, pe nume Constantine, care propovaduia caile naturale eseniene la Scoala Solano de Medicinat. Luigi a supravietuit mancatului excesiv si a trait pâna la 102 ani. Odata ce a invatat aceasta tehnica usoara, el si-a simplificat regimul alimentar la 340 de grame de hrana si 0,4 litri de lichid pe zi. El a dat declaratii simple despre longevitate, pe care i le-a oferit drept invatatura Papei. Acestea sunt: „cu cât am mâncat mai putin, cu atat mai bine m-am simtit” si „a nu te satura cu hrana este stiinta sanatatii”. Deci aceste noi cercetari privind restrictionarea caloriilor nu sunt chiar asa de noi pe cat credem.

restrictie calorii

Sursa foto : http://goo.gl/ZmQTVX

Dr. Stewart Berger, in cartea sa, Tanar pentru totdeauna, vorbeste clar despre cum se lucreaza cu acest principiu al anti-imbatranirii. Toate aceste cercetari arata ca o reducere a aportului caloric zilnic, pâna la 60% din „dieta normala”, pare sa creeze un efect anti-imbatranire. Cand diferitele animale testate au suferit o micsorare cu 40% a aportului caloric normal, ele au trait cu circa 83% mai mult. Acest procent este echivalent cu 137 de ani in termeni umani. Dr. Berger a clarificat ce inseamna un nivel de 60% din calorii.

Pentru femei, care in mod normal au nevoie de 2000 de calorii/zi, inseamna 1 300. Pentru barbati, care au nevoie de circa 2700 de calorii, inseamna 1 650. Dr. Berger a extrapolat sustinand ca daca greutatea ta este aproximativ cu 20% sub greutatea normala, simti cu siguranta rezultatele restrictiei calorice si o stare de bine generala.

Unul dintre efectele hranei vii si a detoxifierii organismului este efectul anticancer. Este bine stabilit faptul ca restrictia calorica este „pro-apoptoza”, insemnand ca favorizeaza sinuciderea celulara a celulelor vatamate de tip canceros.

Hrana vie — o cale naturala de restrictionare calorica

Consumul alimentelor vii(negatite , neprocesate) este cel mai simplu si mai puternic mod de a ne asigura un aport caloric sanatos, fara macar sa tinem dieta. Aceasta din cauza ca alimentele gatite au, de obicei, ca rezultat distrugerea a 50% dintre proteine, potrivit Institutului Max Planck, si a aproximativ 60-70% dintre vitaminele si mineralele asimilabile, pana la 96% din B12 si binenteles distrugerea in totalitate a enzimelor si a fitonutrientilor.

Cu alte cuvinte, pentru a asimila o cantitate echivalenta de vitamine, minerale, proteine si fitonutrienti, avem nevoie sa mancam doar jumatate din cantitatea de hrana si calorii in cazul unei alimentatii cu hrana vie, in comparatie cu o dieta constand in hrana gatita.

In urma acestui stil de alimentatie, fiecare va avea, in mod normal si o greutate sanatoasa. Aceasta este greutatea optima pentru extinderea vietii si protejarea impotriva bolilor cronice. Postul periodic, asa dupa cum se stie de secole, este una dintre cele mai puternice modalitati de a extinde durata de viata si a reduce riscul de boli cronice. Postul este o forma accelerata de restrictie a caloriilor.

Aceste doua simple masuri, consumul alimentelor vii si postul periodic, optimizeaza extinderea duratei de viata, evitarea si/sau reducerea riscului de boli cronice si imbunatatesc calitatea vietii. Acesta este cu adevarat secretul subtil al alimentelor vii.

Surse:

http://www.drbass.com/cornaro.html

http://treeoflifecenterus.com/the-benefits-of-calorie-restriction/ -  restrictionarea caloriilor

Like Share Share Tweet10685 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Dieta

Etichete: calorii, grame, hrana, hrana vie, longevitate, viata,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE