AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Beneficiile alimentatiei vegane

Like Share Share Tweet23071 vizualizari

A fi vegan este cu siguranta mai mult un stil si o filozofie de viata decat o dieta. Un vegan nu consuma nimic din ce provine de la animale. Veganii nu folosesc articole de imbracaminte sau orice altceva ce ar putea contine produse de origine animala.

O persoana poate deveni vegana din motive etice ce tin de drepturile animalelor, protectia mediului sau pentru propria lor sanatate

Veganismul este vazut ca un curent secundar al alimentatiei/stilului de viata vegetarian.

Diferenta intre veganism si vegetarianism

Sunt pareri diferite cu privire la vegetarianism. In acceptiunea generala un vegan nu va consuma niciun fel de aliment de origine animala, nici macar miere, in timp ce un vegetarian poate consuma si oua (ovo-vegetarian) sau lactate (lacto-vegetarian).

O alta acceptiune generala este ca veganismul este o subdiviziune a vegetarianismului. Insa multi sunt de parere ca un vegetarian adevarat este vegan.

Aproape toate comunitatile vegane spun ca un vegan nu foloseste produse care provin de la animale, precum piele, lana, nici cosmetice sau produse testate pe animale. Site-ul vegetarian "The Vegetarian Resource Group" declara ca "veganii, pe langa faptul ca sunt vegetarieni, nu folosesc alte produse de origine animala si nici produse secundare, ca oua, lactate, miere, piele, blana, matase, lana, cosmetice si sapunuri care deriva din produse de origine animala."

Principalele trei motive pentru care oamenii adopta veganismul

1) Drepturile animalelor

Veganii nu consuma si nici nu folosesc lactate sau oua, chiar daca aceste produse nu implica uciderea unui animal. Unul dintre motive este convingerea in drepturile absolute ale animalelor de a exista fara nicio interventie umana, iar altul ar fi faptul ca multe gaini si vaci crescute in ferme industriale pentru consumul de oua si lactate sunt ucise cand productivitatea lor scade odata cu varsta - acest lucru fiind valabil chiar si in cazul animalelor crescute libere.

Prin urmare, tot s-ar ucide animale si daca am deveni cu totii vegetarieni si am consuma lactate si oua.

Taurii si cocosii ar fi, cel mai probabil, ucisi de cand s-ar naste, cu exceptia cazului in care am fi dispusi sa platim mai scump pentru lactate si oua, pentru a acoperi si costurile cu aceste animale "neproductive".

Cresterea animalelor nu mai este ce era odata. Fermele moderne sunt fabrici mecanizate - multe animale primesc o anumita hrana care sa le ajute sa produca mai mult.

Veganismul este un stil de viata ce se bazeaza pe filozofia ca animalele nu ne apartin pentru a le folosi. Site-ul vegan "Vegan Action" considera ca veganismul face "parte integrala dintr-un stil de viata lipsit de  orice fel de cruzime."

2) Protectia mediului

Cresterea animalelor are un efect devastator asupra planetei. Productia de hrana prin cresterea animalelor nu este eficienta, pentru ca necesita mult teren, ingrasamant, apa si alte resurse - resurse ce ar putea fi folosite pentru hranirea oamenilor.

In vedere obtinerii unor productii mai mari, multi oameni sunt de parere ca prin cresterea animalelor se favorizeaza eroziunea solului si se reduce productivitatea acestuia in agricultura. O mare parte a padurilor si zonelor salbatice sunt transformate in pasuni si ferme. Un nivel foarte ridicat de poluare in apele statatoare si curgatoare provine de la reziduurile animale ale marilor crescatorii de animale.

La nivel global mult mai multi oameni ar putea fi hraniti de pe culturile existente daca am deveni cu totii vegani.

3) Sanatatea

Consumul de grasimi si proteine de origine animala s-a dovedit stiintific ca mareste riscul de cancer, diabet, artrita reumatoida, hipertensiune, boala cardiaca si multe alte afectiuni si boli. Grasimea si structura proteica a laptelui de vaca este foarte diferit de laptele uman, ceea ce i-a facut [\pe unii experti sa concluzioneze ca oamenii nu sunt facuti sa consume lapte de vaca.

Barbatii aflati in stadii incipiente de cancer la prostata, cu modificari drastice in alimentatie si stil de viata, pot opri si chiar inversa evolutia bolii, conform unui studiu publicat in "Revista de urologie".

Un alt studiu efectuat in SUA, care a implicat jumatate de milion de oameni a aratat ca cei care au consumat carne rosie si produse din carne procesata au prezentat mai frecvent cazuri de moarte prematura fata de restul.

Un articol publicat in "Tehnologia alimentara" a lunii octombrie 2012 a explicat ca alimentatiile pe baza de plante diminueaza sau elimina complet predispozitia oamenilor catre boli cronice, ca diabet de tip 2, boli cardiovasculare si cancer.

Cerealele integrale, legumele, fructele si leguminoasele nu contin colesterol si au un continut scazut de grasimi, in special grasimi saturate. Sunt si bogate in fibre si alti nutrienti. Printre alimentele de origine vegetala se numara si cateva cu un continut bogat in proteine, cum ar fi fasolea, arahidele si soia.

Veganii si deficienta de vitamina B12

Cercetatorii din Japonia si Italia au declarat in "Revista despre chimia alimentelor cultivate" ca vegetarienii si veganii prezinta un risc marit de a dezvolta carenta de vitamina B12. Ei au demonstrat ca organismul uman nu poate folosi forma vegetala a acestei vitamine.

Cum sa devii vegan

Cei mai multi vegani sustin ca modalitatea cea mai buna de a deveni vegan pe termen lung este sa o faci in mod treptat. Majoritatea veganilor au fost intai vegetarieni si au trecut, treptat, la veganism.

Unii au facut trecerea inlocuind alimentele de origine animala cu altele care arata sau aduc la gust cu acestea, in timp ce altii au renuntat pur si simplu la ele.

Majoritatea alimentelor consumate de omnivori sunt, oricum, vegane. Orice meniu cuprinde in mod normal produse de origine vegetala.

Vegani/vegetarieni celebri:

Iata o lista cu celebritati despre care se stie ca au sau au avut o alimentatie vegana.

  • Alicia Silverstone (Actrita)
  • Benjamin Franklin (Om de stiinta si diplomat; inventatorul paratrasnetului)
  • Charlotte Bronte (Scriitor)
  • George Bernard Shaw (Dramaturg, romancier)
  • Henry Ford (Fondatorul Companiei de productie Ford Motor)
  • Mahatma Gandhi (Politician, pacifist)
  • Albert Einstein (Savant)
  • G. Wells (Scriitor)
  • Tony Benn (Politician englez)
  • Gillian Anderson (Actrita)
  • Greg Chappell (Jucator de crichet australian)
  • Hans Christian Andersen (Autor de basme)
  • Heather Mills (Fost model)
  • Joaquim Phoenix (Actor)
  • John Wesley (Fodatorul Bisericii Metodiste)
  • Kerry McCarthy (Politician englez)
  • Leonardo da Vinci (Pictor italian, arhitect si inginer)
  • Linda Blair (Actrita)
  • Martin Luther (Reformator al bisericii germane, fondatorul Protestantismului)
  • Martyn Moxon (Jucator de crichet englez)
  • Pamela Anderson (Actrita)
  • Paul McCartney (Muzician)
  • Peter Brogdanovich (Regizor)
  • Peter Tatchell (Activist pentru drepturile omului)
  • Plato (Filozof grec)
  • Plutarch (Filozof si biograf grec)
  • Prince (Muzician)
  • Pythagoras (Matematician si filozof grec)
  • Ricky Williams (Jucator profesionist de fotbal american)
  • Scott Jurek (Alergator la ultra maraton)
  • Sinead O'Connor (Muzician)
  • Sir Isaac Newton (Fizician si matematician englez)
  • Frances of Assisi (Fondator italian al Ordinului Calugarilor Franciscani)
  • Vincent Van Gogh (Pictor impresionist)
  • Voltaire (Scriitor francez).

Sursa utilizata: http://www.medicalnewstoday.com/articles/149636.php

Like Share Share Tweet23071 vizualizari
loading...
loading...

Etichete: animale, stil de viata, vegan, vegetarian, viata,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE