AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Cele mai bune alimente vegetale ce imbunatatesc memoria si capacitatea de concentrare

  1. Uleiul de cocos

Ahh, uleiul de cocos, unul dintre cele mai versatile — si sanatoase — alimente care exista. Uleiul de cocos are peste 77 de utilizari terapeutice si aproape ca nu exista o afectiune in care uleiul de cocos sa nu ajute.

Si, desigur, prezinta multe avantaje si pentru creier. Uleiul de cocos actioneaza ca un antiinflamator natural, suprimand celulele responsabile cu inflamatia. Este util pentru pierderea de memorie cauzata de avansarea in varsta si distruge bacteriile nocive din intestine. Uleiul de cocos se poate folosi in sosuri albe cu peste la cuptor sau in blatul de pizza.

  1. Ciocolata neagra

Nu toata ciocolata e la fel; iar ciocolata neagra este chiar sanatoasa! Ciocolata este plina de flavonoli, care au proprietati antioxidante si antiinflamatorii. Pot reduce tensiunea arteriala si imbunatatesc circulatia sangelui catre creier si inima.

Insa cele mai multe ciocolate din comert sunt foarte procesate si au putine beneficii. Ca regula principala, cu cat este mai inchisa ciocolata la culoare, cu atat este mai sanatoasa. Renunta la ciocolatele cu lapte si cea alba si alege ciocolata neagra cat mai putin procesata si cu cel putin 70 % continut de cacao. Astfel iti satisfaci si pofta de ciocolata si mananci si ceva bun pentru creier. Poti incerca reteta de Trufe de ciocolata de aici - usor si rapid de facut.

  1. Ulei de masline extra virgin

Uleiul de masline extra virgin este cu adevarat un aliment bun pentru creier. Datorita continutului bogat de antioxidanti cunoscuti ca polifenoli, consumul de ulei de masline imbunatateste capacitatea de invatare si memoria, atenuand modificarile care pot veni odata cu varsta sau ca urmare a unor boli cronice. Uleiul de masline combate si proteine toxice pentru creier care favorizeaza aparitia Alzheimer-ului.

Oricat ar fi de bun uleiul de masline, nu este o buna alegere pentru gatit, pentru ca se hidrogeneaza si incepe sa se descompuna la temperaturi ridicate. Cel mai bine este sa fie consumat rece sau la temperatura camerei. Uleiul de masline merge foarte bine cu taitei de zucchini si sos marinat sau intr-o salata cu quinoa .

  1. Legume cu frunze verzi

Consumul regulat de legume cu frunze verzi — cum sunt kale, telin, spanacul si unele soiuri de salate - poate preveni dementa conform unui studiu recent.

In cadrul studiului, in care s-au analizat obiceiurile alimentare si abilitatea mentala a peste 950 de adulti cu varste inaintate pe o perioada de cinci ani, s-a observat ca adultii care au consumat o portie de legume cu frunze o data sau de doua ori pe zi au manifestat o deteriorare mentala mai lenta decat cei care nu au consumat niciun fel de legume, chiar si cand au fost luati in calcul factori precum varsta, educatia si istoricul familial.

Legumele verzi cu frunze sunt bogate in vitaminele A si K (o singura cana de kale are peste 684 % din doza zilnica recomandata) care combat inflamatia si intaresc oasele. Profita din plin de aceste alimente bune pentru creier combinand spanacul intr-o salata cu mango si nuci sau cauta o reteta mai interesanta, de chipsuri din kale si legume.

  1. Rozmarin

Stiam ca uleiul de rozmarin are multe beneficii, insa stiai ca si planta din care se obtine are aceleasi beneficii? Acidul carnosic, unul dintre principalele ingrediente din rozmarin, protejeaza creierul de neurodegenerare. Acest lucru este posibil prin protejarea creierului de radicalii liberi, asociati cu neurodegenerarea, Alzheimer, accidentele vasculare si imbatranirea normala a creierului.

Ajuta si la protejarea vederii de deteriorare, gratie proprietatilor puternic antioxidante si antiinflamatorii. Rozmarinul merge bine cu cartofii dulci sau morcovi, dar si in multe alte retete.

  1. Turmeric

Nu este uimitor cand un condiment are beneficii incredibile pentru sanatate? Este cazul turmericului, o radacina veche folosita pentru proprietatile sale vindecatoare din cele mai vechi timpuri. Datorita curcuminei, un compus chimic prezent in turmeric, acest condiment este unul dintre cei mai puternici agenti antiinflamatorii (naturali).

Turmericul stimuleaza nivelul de antioxidanti si mentine sistemul imunitar sanatos, imbunatatind circulatia de oxigen catre creier, mentinand mintea treaza si capabila de a procesa informatia.  Iti poti incepe ziua cu acest aliment pentru creier consumand o omleta cu tofu si turmeric sau lapte de turmeric.

  1. Nuci

Se pare ca nucile te ajuta sa nu-ti pierzi mintile. O mana de nuci consumate zilnic sunt suficiente pentru a-ti imbunatati sanatatea cognitiva. Nivelul lor ridicat de antioxidanti, vitamine si minerale contribuie, de asemenea, la mentinerea acuitatii mentale. Vitamina E din nuci previne aparitia bolilor psihice.

Surse:

http://consumer.healthday.com/senior-citizen-information-31/misc-aging-news-10/lots-of-leafy-greens-might-shield-aging-brains-study-finds-697909.html

http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/beet-juice-may-give-your-brain-a-boost-2129149.html

Like Share Share Tweet121298 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Corp

Etichete: avocado, broccoli, Ciocolata, memoria, nuci, rozmarin, turmeric,

Comentarii recente:
Luke29 August 2015 21:10Raspunde

Pestele nu e pe lista?

silviu31 August 2015 00:39Raspunde

Luke, daca titlul este "Cele mai bune alimente de origine vegetala pentru creier ", ce mai intrebi de peste ?????!!!!

Circa Valentin30 August 2015 11:57Raspunde

Imi plac astfel de articole ,clare ,concise ,la obiect ! Mult prea multa intoxicatie chimica medicamentoasa .....!

naturisti.ro14 September 2015 11:52Raspunde

Uleiul de cocos il puteti gasi aici: http://www.naturisti.ro/cumpara/ulei-de-cocos-1000ml-7743080 , iar despre minunile pe care le pot face afinele - in afara de cazul in care aveti posibilitatea (ideala) de a consuma fructele proaspete - vedeti si aici: http://www.naturisti.ro/cumpara/eridiarom-50-cps-tract-digestiv-diabet-afectiuni-oftalmologice-7743771

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Depresia este reversibila prin metodele potrivite

Depresia este reversibila prin metodele potrivite

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE