0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Sfaturi practice

5 hobby-uri care-ti pot afecta sanatatea

Exista o multime de hobby-uri sanatoase din care poti sa alegi - de la mersul pe bicicleta si inot pana la pictura si citit - si pare destul de greu sa alegi un hobby nesanatos. Insa exista si persoane care, in ciuda multitudinii de optiuni sanatoas

Exista o multime de hobby-uri sanatoase din care poti sa alegi - de la mersul pe bicicleta si inot pana la pictura si citit - si pare destul de greu sa alegi un hobby nesanatos.

Insa exista si persoane care, in ciuda multitudinii de optiuni sanatoase aflate la indemana, isi aleg hobby-uri care le fac mai mult rau decat bine.

Iata cinci astfel de hobby-uri, pe care este preferabil sa le scoti din rutina ta zilnica.

Navigarea pe net

Acest hobby are la fel de multe riscuri pentru sanatate ca si uitatul la TV. Insa, avand in vedere ca multe persoane stau cocosate in fata ecranelor in pozitii dintre cele mai ciudate, cu timpul pot apare dureri de spate, de gat sau la nivelul incheieturilor. Solutia? Limiteaza-ti timpul de stat pe net la minimum – programeaza-ti alarma ceasului, care sa-ti aminteasca de timpul pe care ti l-ai stabilit pentru navigare pe net, ca sa nu te ia valul.

Frecventarea cofetariei din centru sau a standului de inghetata din cartier

Inghetata si dulciurile de la cofetarie sunt delicioase, dar nu sunt bune pentru sanatatea ta. Zaharul este considerat de multi experti una dintre otravurile cele mai periculoase ale vremurilor noastre. Pe langa faptul ca joaca un rol important in aparitia obezitatii, a diabetului de tip 2 si a bolilor de inima, zaharul contribuie si la slabirea sistemului imunitar, favorizeaza depresia, schimbarile de dispozitie, cariile dentare si anumite tipuri de cancer.

Cand ti-ai castigat dreptul la un desert, alege mai bine dulciurile facute in casa si indulcite cu miere, fulgi de cocos sau frunze crude de stevia - si consuma-le cu moderatie.

Uitatul la TV

timp

Sursa foto : http://goo.gl/J0Wx0U

Toate orele petrecute pe canapea, urmarind emisiunile TV favorite isi pun amprenta pe sanatatea ta. Un stil de viata sedentar este unul dintre principalii factori care duc la obezitate si boli de inima. Prea multa lipsa de miscare implica si alte probleme cronice, precum diabetul de tip 2, presiune arteriala ridicata si unele tipuri de cancer.

Daca vrei cu tot dinandinsul sa nu pierzi un episod, uita-te din picioare la el sau, mai bine, fa niste abdomene, semi genuflexiuni sau exercitii pentru picioare in timp ce te uiti. Daca stai intins si te uiti, cel putin ridica-te si plimba-te prin camera la fiecare jumatate de ora.

Activitati de redecorare interioara

Sunt persoane care au o sete nepotolita de renovari si reparatii casnice si, desi acestea iti infrumuseteaza casa si iti dau si ocazia sa faci ceva miscare, unele solutii chimice folosite in timpul acestor proiecte ar putea si periculoase. Este vorba de anumite vopseluri, substante pentru tratarea lemnului, finisari si etansari. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa renunti sa-ti redecorezi camera sau livingul, dar in loc sa folosesti substante chimice, opteaza pentru variantele organice.

Daca insa nu poti finaliza proiectul fara agentii chimici, utilizeaza echipament de protectie. Sau, angajeaza pentru aceste lucrari profesionisti care sunt pregatiti sa lucreze cu acese materiale si au si echipamentul care sa-i protejeze.

Joggingul excesiv

Facut cu moderatie, joggingul este un sport minunat, care iti mareste ritmul cardiac, iti mentine corpul in forma si mintea limpede si plina de energie. Sunt insa si persoane care exagereaza. Daca alergi prea mult sau prea intens pentru corpul tau, acest lucru poate determina aparitia unor leziuni, poate inrautati leziunile existente si poate duce chiar la hipertensiune.

Cat de mult poti alerga in limitele moderatiei depinde foarte mult de forma fizica a fiecarei persoane, insa poti consulta un specialist daca ti se pare ca exagerezi. Durerile persistente sau febra musculara excesiva pot fi semnale de alarma. In plus, nu trebuie sa alergi in disperare pentru a obtine beneficii pentru sanatate: studiile arata ca este mai sanatos sa alergi mai putin decat prea mult.

Timpul tau liber este pretios. Petrece-l frumos, dar si sanatos!

Surse utilizate pentru acest articol:
http://www.thealternativedaily.com/sitting-around-dangerous-think
http://www.thealternativedaily.com/4-sugar-secrets-food-industry-keeping
http://www.thealternativedaily.com/just-running-little-day-healthy-healthier-running-lot

http://www.thealternativedaily.com/5-hobbies-destroy-health/ - timpul

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#gandire negativa #pesimism #sanatatea #sfaturi #sursele #vaccin antigripal

Ce au mai parcurs alti cititori...

Sfaturi pentru sanatatea ta de la 25 de experti

Sfaturi pentru sanatatea ta de la 25 de experti

Schimba-ti modul in care te gandesti la sanatatea ta

Schimba-ti modul in care te gandesti la sanatatea ta

Sfaturi simple pentru o piele frumoasa si sanatoasa

Sfaturi simple pentru o piele frumoasa si sanatoasa
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.