AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

4 dusmani ai somnului bun si cum sa ii invingi

Seara tarziu inseamna timp de relaxare pentru o buna odihna pe timp de noapte. Dar unele lucruri pe care le facem pot interfera cu acest simplu tel, facandu-ne sa dormim nelinistiti si sa ne trezim obositi.

Incearca sa stai departe de aceste patru obstacole in calea unui somn bun si te vei trezi odihnit!

 Mese imbelsugate

Acestea sunt obstacole evidente, dar greu intr-adevar, de evitat, in special cand ai avut o zi lunga de lucru. Seara tarziu este timpul cand vrei sa iti arunci pantofii, sa simti legatura cu familia si sa te asezi la o masa zdravana. Dar aminteste-ti, tot acesta este si timpul cand sistemul tau digestiv vrea sa se relaxeze si sa ia o pauza. Incarcarea lui cu prea multa mancare este ca si cand ai cere unei lumanari sa arda si suportul. Invinge acest dusman incercand  sa te bucuri de mese usoare.

Carti infricosatoare si filme violente

Avertismentele despre reclame la carti cum ca te fac sa stai treaz toata noaptea... ia-le in serios, daca vrei sa dormi bine. In afara de faptul ca te tin in tensiune si dai pagina dupa pagina, un roman politist (thriller) sau o carte/un film de groaza iti pot da cosmaruri si pot sa iti stimuleze cortexul frontal al creierului, interferand astfel cu somnul. Fa ca acest dusman sa dea inapoi prin alegerea unei carti cu mesaje pozitive, o poveste cu sfarsit fericit sau inca si mai bine, nici un fel de citit – doar ghemuieste-te in pat!

Alimente zaharoase

Inainte de culcare, un shake cu curmale si scortisoara sau cateva stafide sau cirese sunt excelente pentru sanatate. Dar daca mananci o bucata zdravana de prajitura, nivelul zaharului tau din sange va sari in sus, perturbandu-ti astfel somnul si facandu-te sa te simti incomfortabil, spun expertii. Stapaneste-ti pofta asta si bucura-te de fructe proaspete sau un ceai relaxant dupa cina.

Bai fierbinti

Daca faci o baie fierbinte si urci direct in pat, probabil ca o sa te uiti in tavan mai degraba decat sa te prinda somnul. Aceasta deoarece apa fierbinte ridica temperatura corpului, in timp ce de fapt noaptea corpul tau incepe sa se raceasca, asta ca pregatire de culcare. Solutie: daca trebuie sa faci o baie fierbinte, asigura-te ca ai cel putin cateva ore pana la culcare.

Inca sapte ponturi pentru un somn bun:

1. Lipsa de somn te poate ingrasa

Lipsa cronica de somn afecteaza modul in care corpurile noastre proceseaza si depoziteaza carbohidratii si schimba nivelele hormonilor care ne afecteaza apetitul: leptina (un hormon care regleaza apetitul) si nivele inalte de grelina (un hormon pe care il produce stomacul tau si care spune creierului cand esti flamand).

2. Ciocolata, costita, pizza si lasagna  iti saboteaza somnul

Stim, este crud, dar toate aceste gustoase feluri de mancare te pot face sa te intorci toata noapte de pe o parte pe alta. Mancarurile acide si condimentate pot cauza reflux, arsuri, si alte simptome care intrerup somnul, cafeaua contine cafeina, iar sunca, costita, carnatii si carnurile afumate contin nivele inalte din aminoacidul tiramina, care declanseaza in creier o reactie de eliberare a norepinefrinei,  un stimulent cerebral. Cel mai sigur pariu? Mananca usor daca mananci inainte de culcare, sari peste ciocolata si lasa sandvisul cu sunca!

3. Poti compensa o noapte de somn tulburat prin motaiala si un somn mai prelungit dimineata?
FALS. Incercarea de a compensa o noapte de somn tulburat prin a sta in pat mai mult timp dimineata doar iti va perturba ciclul de somn. Trezeste-te la timp, chiar daca nu te simti ca si cand ai fi avut destula odihna – vei avea o sansa mai buna sa adormi mai usor cand vine din nou timpul de culcare.

4. O masa grea inainte de culcare

… te face lenes dimineata si interfereaza cu somnul tau de noapte. Mancarea grea, masa bogata in apropierea timpului de somn va interfera cu odihna ta si te va face sa te simti greoi si lenes dimineata. Este mai bine sa mananci ceva lejer sau o gustare usoara precum fructe seara, in special daca mananci tarziu. Vei dormi mai profund daca ai terminat de digerat hrana inainte ca sa ajungi in pat.

5. Cat de mult ii ia cafelei ca sa iasa din sistemul tau, pentru o motaiala fara cafeina? Mai mult de 12 ore.

Cafeaua are o perioada de injumatatire de patru pana la sase ore, ceea ce inseamna ca atat timp ia pentru ca jumatate din cafea sa fie digerata, si inca patru-sase ore pentru ca urmatorul sfert sa fie eliminat din corpul tau. Deci o sa ia 12-14 ore pentru ca acea cafea pe care ai baut-o tu sa fie eliminata din sistem. Nu este de mirare ca esti inca bagat in priza la miezul noptii, daca ai luat o ceasca de cafea dupa-amiaza, la birou!

6. Alcoolul te ajuta sa adormi mai rapid?

Probabil ca nu ai nevoie ca sa iti spunem noi ca o dusca inainte de culcare te poate face somnoros. Dar – da, exista un dar! – este un somn fara odihna asa ca nu te vei simti odihnit dimineata, ba din contra.

 7. Exista prea mult somn”?

Studii recente au indicat ca dormitul exagerat sta la baza multor probleme medicale grave, inclusiv boala de inima si diabetul si poate chiar duce la o micsorare a duratei de viata. Orienteaza-te spre sapte pana la noua ore de somn pe noapte. Dormi mai mult, dar tot te simti obosit? Du-te la doctor: s-ar putea sa ai o boala, cunoscuta ca hipersomnie.

Surse:

http://www.care2.com/greenliving/4-enemies-of-good-sleep-and-how-to-defeat-them.html

Like Share Share Tweet37369 vizualizari

Postat in categoria Corp

Etichete: cafea, sfaturi, somn,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Suferi de sinuzită? Iată ce trebuie să faci

Suferi de sinuzită? Iată ce trebuie să faci

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE