AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

10 strategii pentru o digestie mai buna

Ne place sa mancam. Asta este purul adevar. Traim vremuri in care mancarea este disponibila, accesibila si gustoasa astfel ca ne sta gandul numai la mancare. Problema este ca de multe ori mancarea nu este si sanatoasa sau nu este consumata corect ori este consumata in abundenta.

Aceste lucruri duc deseori la probleme digestive, care iau forma indigestiei, a gazelor si a balonarii.

Iata 9 metode simple pentru a ajuta digestia:

Evita sa bei prea multe lichide in timp ce mananci. Lichidele dilueaza enzimele digestive ale corpului, care trebuie sa lucreze la capacitate maxima pentru a face fata mancarurilor grele din aceasta perioada a anului.

Ia gustari mici si dese in loc sa mananci portii mari. Corpul digera mai usor mancarea in cantitati mai mici.

Mananca incet. Mesteca bine mancarea si savureaza gusturile mancand incet. Cand mesteci combini mancarea cu enzimele digestive din saliva care incep rapid sa imbunatateasca digestia.

Mananca mai mult in tipul zilei si mai putin inainte de culcare. Corpul tau are nevoie de timp pentru o digestie buna. Daca te culci prea repede dupa o masa iti maresti sansele de a avea indigestie si arsuri gastrice.

Mananca o salata mica cu otet din cidru de mere inainte de mesele  bogate. Enzimele din verdeturi ajuta la digestie in timp ce otetul din cidru de mere otet de mere digestiastimuleaza productia naturala a corpului de acid clorhidric pentru a ajuta la digerarea proteinelor. Evita otetul din cidru de mere daca ai ulcer la stomac.

Nu manca atunci cand te simti stresat. Daca esti deseori stresat incearca sa fii mai destins atunci cand mananci.

Consuma mai multe alimente fermentate cum ar fi varza acra, chefirul sau kombucha (un ceai fermentat). Bacteriile obtinute in mod natural ajuta la digestie si completeaza bacteriile naturale ale corpului din intestine.

Ia suplimente cu probiotice pe stomacul gol dimineata. Alege un produs care contine o gama de probiotice din flora intestinala, cum ar fi lactobacillus acidophilus si bifidobacterium bifidus. Echilibrand flora intestinala, iti reglezi si scaunele si iti imbunatatesti digestia.

Ia suplimente cu un produs ce contine enzime complete. Ar trebui sa contina o gama larga de enzime, pentru ca fiecare are rolul sau. Lipaza ajuta la digestia grasimilor, proteaza ajuta la digestia proteinelor, amilaza contribuie la digestia carbohidratilor, lactaza ajuta la digestia zaharului din lactate, iar celulaza si hemicelulaza ajuta la descompunerea fibrelor din plante.

Bea ceaiuri de menta si ghimbir. Ambele au fost confirmate prin studii ca ajuta la digestie. Cel mai bine este sa fie consumate intre mese.

Tu ce faci pentru a ajuta digestia? Scrie-ne pararea ta in comentariile de mai jos. Aici invatam impreuna!

Sursa utilizata:

http://www.care2.com/greenliving/10-strategies-for-better-digestion.html#ixzz3ODDjzRoT - digestia

Like Share Share Tweet33669 vizualizari

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: digestie, enzime, ghimbir, ghimbirul si migrena, mananca, menta, probiotice, sfaturi, trezitul,

Comentarii recente:
Simona09 January 2015 17:31Raspunde

Buna In primul rând vreau sa va multumesc pentru toate articolele pe care le scrie?i. Sunte?i extraordinari! Pentru a stimula digestia eu fac un compot din prune uscate cu miere, pe care i-l las sa se r?ceasc? înainte de a-l consuma. Se poate bea cu regularitate dimineata înainte de micul dejun si consum multe salate de legume

Alec Blenche10 January 2015 08:34Raspunde

Foarte interesant. Multumim si noi de sustinere!

florian20 January 2015 21:56Raspunde

De studiat, e un pic mai controversata treaba cu unele probiotice.

Raluca21 January 2015 12:47Raspunde

Si eu multumesc pentru articolele scrise. Multa sanata!

Mihaela06 August 2015 20:52Raspunde

O gramada de sfaturi pretioase, iar o parte le practic deja si functioneaza. Ce mai fac eu in plus: consum seminte de in cu o cana de apa pe stomacul gol, fac exercitii fizice (cardio si pilates), iar la o ora dupa consum o sursa de proteina, mananc dimineata la 5.30 migdale si caju hidratate peste noapte, apoi beau o cana cu apa si putina sare de mare, apoi beau un ceai verde cu lamaie, dupa 15 min mananc 2 kiwi sau pere. Cateodata la o ora dupa o masa cu proteine mananc ciocolata neagra cu 70% cacao, iar dupa 15-20 min mananc o grefa (functioneaza de fiecare data)

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE