AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Vrei sa invingi boala de inima? Fa fata problemelor tale emotionale

Principala sarcina a cardiologilor este sa consulte oamenii cu boli de inima si sa le prescrie un tratament.  Ceea ce multi oameni nu realizeaza totusi este ca exista o intima conexiune intre sanatatea emotionala si boala de inima. Majoritatea pacientilor cu boli cardiovasculare au chestiuni psihosociale profunde care nu au fost niciodata abordate.

In ciuda acestor date, desi aproape orice cardiolog intelege importanta schimbarilor stilului de viata (exercitii fizice, lasatul de fumat si adoptarea unei diete sanatoase pentru inima), foarte putini dintre noi abordeaza o componenta esentiala pentru sanatatea inimii, ceea ce implica vindecarea inimii emotionale.
Inima fizica se afla in vecinatatea chakrei inimii (numita si anahata, ceea ce inseamna “sunet nelovit”, adica sunet fara cauza) o zona importanta asupra careia se lucreaza in yoga si in majoritatea traditiilor spirituale. Chakrele sunt centri de energie care se spune ca se aseamana rotilor; exista nenumarabile chakre in corp, dintre care sapte sunt cele mai bine cunoscute.

Fiecare dintre aceste chakre corespunde pe larg unei retele nervoase care deserveste organe
 vitale. Chakra inimii, corespunzand retelei cardiace, este considerata a fi sediul emotiilor. Acumularea de vina, rusine, resentiment, ura, furie, ostilitate, anxietate si calitati similare are ca rezultat “inchiderea” anahatei, o constrictie a fluxului de energie si mai are ca rezultat si durere de inima – atat emotional cat si sub forma bolii de inima.anahata inima

Un exemplu extrem al acestei conexiuni intime inima-anahata este “sindromul inimii frante”, cauzat de stres brusc si extrem sub forma de soc, amaraciune sau tristete care are ca rezultat o inima bolnava. Acesti pacienti prezinta simptomele si semnele unui atac cardiac tipic, dar nu au nici o cauza “fizica” (artere coronariene blocate) pentru a le explica.

Nu doar ca aceste calitati negative distorsioneaza perceperea de catre noi a evenimentelor vietii, dar ne mai si fac incapabili de a trai pe deplin in momentul prezent. Desi majoritatea dintre noi ar fi de acord ca atasarea de tipare emotionale ce nu servesc la ceva este de nedorit, nu am invatat niciodata cum sa scapam eficient de ele, ceea ce ar trebui sa se petreaca la nivelul inimii si nu al mintii. Nu este de ajuns sa rationezi alungarea acestor tipare, intrucat ele sunt stabilite la nivele energetice mai profunde.
Cat despre toate celelalte schimbari ale stilului de viata, acest proces are nevoie de vointa, angajare, efort consistent si practica, si implica pe larg urmatoarele:

1. Cultivarea tacerii.

Pentru a observa tiparele noastre comportamentale si emotionale, este esential sa “pasim inafara” mintii. Tacerea launtrica furnizeaza acest mult prea necesar spatiu si distanta, si este cultivat printr-o practica regulata de meditatie.

2. Devino curios.

Cercetarea in natura psihicului nostru arunca o mult prea necesara lumina asupra problemelor noastre profund inradacinate. Putem incepe procesul de cercetare prin a intreba: Unde anume in corpul meu este acest sentiment? In raspuns, putem incepe sa observam ca exista trei parti:

Sentimentul efectiv
Povestea mentala despre acesta (de exemplu “Cum a putut ea sa imi faca mie una ca asta?” sau “Mi-as fi dorit sa nu il fi intalnit niciodata!”)
Eticheta sentimentului ca furie, tristete, amaraciune, etc.
Odata ce aceasta abilitate de a observa este dezvoltata prin practica, putem atunci sa ignoram povestile si etichetele si sa ne focalizam in intregime asupra sentimentului perceput.

3. Renuntarea.
Acest pas atotimportant este dezvoltat simultan cu cercetarea. Fara cultivarea unor moduri eficiente de renuntare, cautarea poate ramane incompleta, rezultand in mai multa confuzie si durere. Cu o cultivare mai intensa a tacerii launtrice, putem sa patrundem cu usurinta in faza urmatoare de cercetare prin a ne intreba: Unde anume in timp este acest eveniment ce cauzeaza asta?

In raspuns, vom fi transportati inapoi in timpul evenimentului initial. Urmatorul pas este crucial, si implica intrebarea: Unde este asta acum?
In raspuns devine clar ca trecutul nu exista nici “unde”
Intrebam apoi: Cum exista asta acum? In acest raspuns, vedem ca exista dor ca un gand/amintire.

Cand se poate vedea clar prin asta, problema impreuna cu senzatia fizica, povestea si eticheta se dizolva toate. Odata ce nu mai suntem prinsi in minte precum gandul, gandul isi pierde puterea lui de inrobire asupra noastra.
Pe masura ce tiparele emotionale inutile dispar pe rand, anahata incepe in sfarsit sa se “deschida”.

Grabindu-se sa inlocuiasca negativitatea pe cale de dizolvare sunt calitatile de dragoste, pace, armonie si echilibru sufletesc. Trecutul este iertat si devenim cu bucurie ancorati in prezent, fara nici o neliniste despre viitor. Vindecarea inimii incepe in mod serios – dinlauntru spre exterior.

Surse utilizate: http://www.mindbodygreen.com/0-12817/want-to-beat-heart-disease-deal-with-your-emotional-issues.html - inima

Like Share Share Tweet34499 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Corp

Etichete: cardiace, cauzele emotionale, inima,

Comentarii recente:
Rodica Axente20 June 2014 03:23Raspunde

Multumesc pentru articol dar nu am prea inteles punctul doi si trei. M'as bucura de câteva lamuriri în plus. Cu multumiri, Rodica Axente

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE