0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Sfaturi practice

Incredibilele beneficii ale somnului de dupa amiaza

Albert Einstein, Leonardo Da Vinci, Nikola Tesla, Winston Churchill, John Fitzgerald Kennedy si multi altii au cu totii un lucru in comun si anume un pui de somn dupa amiaza ca element cheie pentru sanatate.   Legat de claritate, cresterea performant

Albert Einstein, Leonardo Da Vinci, Nikola Tesla, Winston Churchill, John Fitzgerald Kennedy si multi altii au cu totii un lucru in comun si anume un pui de somn dupa amiaza ca element cheie pentru sanatate.   Legat de claritate, cresterea performantelor, a memoriei, a starii de spirit, cat si a imbunatatirii starii de sanatate a inimii , somnul de dupa amiaza este o metoda economica si chiar distractiva de a-ti creste sanatatea atat mentala cat si fizica.

Asa ca multe companii chiar incurajeaza somnul de dupa amiaza pentru a creste productivitatea dar si moralul. Iar daca se urmeaza cativa pasi simpli, un pui de somn de dupa amiza poate deveni un obicei benefic pentru propriea ta sanatate.

Daca sunteti in cautarea unei scuze pentru a inchide ochii in timpul zilei, analizati un pic urmatoarele beneficii:

Nivelul de sanatate cardiovasculara:

Cercetatorii greci au descoperit ca aceia care trag cate un pui de somn de cel putin trei ori pe saptamana isi scad sansele de a suferi un atac de cord cu 37 %. Binenteles ca factori precum fumatul, dieta si nivelul de activitate fizica au fost inclusi in acest studiu.sanatate cu pui de somn

Mentinerea unei greutati optime:

Cand energia incepe sa scada, in mod normal, dupa amiaza, cafeaua sau zaharul sunt de obicei stimulentii preferati pentru a readuce un pic de putere. Dar somnolenta de dupa amiaza este un ritm biologic legat de scaderea usoara in temperatura a corpului - practic natura ne spune ca isi doreste ca noi sa tragem un pui de somn. Daca incercam sa indepartam somnolenta cu cafeina si zahar, bioritmul este dat peste cap, sunt consumate extra calorii si un rollercoaster de crestere si scadere a energiei incepe. Acest cerc vicios duce la tulburari grave pentru sanatate precum si la acumularea de kilograme in plus.

Imbunatatirea performantelor, a starii de spirit si a atentiei:

Un pui de somn dupa amiaza poate ajuta in cazul depresiei, a ametelii si a lipsei claritatii. Toate acestea pot altera cele doua componente de sanatate : ce fizica si cea mentala. Un studiu facut in Noua Zeelanda si publicat  in Harvard Health Letter(Scrisoarea de Sanatate Harvard) a descoperit ca angajatii pe postul de controlori de trafic aerian, care lucreaza in turele de noapte, au obtinut rezultate mai bune la testele de atentie si performanta , daca au beneficiat de un pui de somn programat de 40 de minute.

Conform doctoritei Sara Mednick, PhD, cercetator asupra somnului si autor a cartii Take a nap! Change Your Life(Trage un pui de somn ! Schima-ti viata), un pui de somn dupa amiaza va avea si urmatoarele beneficii:

- Incetineste imbatranirea
- Creste libidoul
- Accelereaza abilitatea de a realiza sarcini motorii
- Creste capacitatea corpului de a utiliza carbohidratii
- Scade hormonii de stres
- Vindeca migrenele
- Reduce "creierul vorbaret" inaintea somnului de noapte

Reguli de baza pentru un pui de somn

- Incearca sa tii puiul de somn sub 45 de minute pentru a evita ameteala
- Cel mai bine este sa tragi un pui de somn intre orele 13:00 si 15:00
- Un pui de somn de 30 de minute imbunatateste memoria si sanatatea fizica
- Un pui  de somn de 20 de minute este revitalizant si ajuta la ascutirea simturilor.
- Un pui  de somn de 10 minute ajuta la cresterea starii de spirit si tine la distanta caderile de energie din timpul zilei.

Un pui de somn la munca

Chair si marile companii au inceput sa vada beneficiile aduse de cate un pui de somn. Google are asa numitele 'nap pods' care creaza o oaza de somn blocand lumina si sunetul, in vreme ce  Intuit Canada ofera angajatilor sai camere pentru a trage cate un pui de somn pentru a le creste productivitatea.  Exista chiar si un SPA pentru somn folosit de companii mari precum: Hearst Corporation, Newsweek  si Time Warner. Clientii pot beneficia de un tratament special cu suntet si lumina ajustabile si chiar aromaretapie.

Dar conditii de lux nu sunt necesare pentru a avea parte de beneficiile unui pui de somn. Pur si simplu faceti-va comozi, inchideti ochii, puneti alarma sa sune, si afundati-va in acest hranitor (si productiv) obicei.

Binenteles ca nu incurajez pe nimeni sa doarma in timpul orelor de munca, decat daca exista conditii corespunzatoare :) si desigur daca munca voastra nu implica o atentie sporita , de genul sofer. Dar pentru cei care isi permit sa faca o pauza din cand in cand, ar putea fi o alternativa benefica pentru sanatate.

Surse pentru acest articol includ:

http://www.psychologytoday.com
http://www.mayoclinic.com/health/napping/MY01383/NSECTIONGROUP=2
http://www.health.harvard.edu
http://www.cbc.ca/news/health/story/2007/02/12/siesta-heart.html
http://www.talkaboutsleep.com

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#dupa amiaza #pui de somn #remediu #sanatatea #sfaturi #somn

Ce au mai parcurs alti cititori...

Dormiti mai bine, cu practici naturale

Dormiti mai bine, cu practici naturale

8 trucuri care te ajuta sa devii o persoana matinala

8 trucuri care te ajuta sa devii o persoana matinala

10 obiceiuri de adoptat pentru un somn odihnitor

10 obiceiuri de adoptat pentru un somn odihnitor
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.