AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

10 obiceiuri pentru un somn eficient

Un somn “prost” este o amenintare foarte serioasa pentru sanatate. Un somn “prost” duce la alterarea echilibrului hormonal si a ritmului circadian. Acest lucru accelereaza procesul de imbatranire si dezvoltarea bolilor degenerative precum cele de inima, cancer, Parkinson, Alzheimer sau osteoartrita.

1. Nutritie corecta: Alimentele bogate in zahar si carbohidrati vor dezechilibra nivelele de zahar din sange ceea ce poate determina probleme de somn. In schimb , construiti-va mesele in jurul plantelor bogate in nutrienti si grasimi sanatoase precum avocado, nuca de cocos, nuci sau seminte. Evitati stimulente precum cafeina, ciocolata sau bauturile carbogazoase cu 6 ore inainte de ora de culcare.

2. Mentineti cicluri regulate culcare-trezire. Corpul lucreaza cel mai bine in ritmuri de rutina pentru a creea obiceiuri sanatoase de dormit. Mergeti la culcare si trezitiva la aceeasi ora in fiecare noapte si dimineata indiferent de zi , chiar daca este weekend. Incercati sa nu deviati de la program mai mult de 30 de minute.

Cercetatorii au aratat ca oamenii au nevoie intre 7 si 9 ore de somn pentru o odihna optima. Fiecare ora de somn intre 9 seara si mijlocul noptii este egala cu doua ore de somn dupa miezul noptii la nivel de calitate.

3. Folositi patul doar pentru dormit. Multi oameni fac tot felul de activitati in pat . Pentru obiceiuri de somn optime, antreneaza-ti corpul astfel incat sa stie ca atunci cand te bagi in pat e timpul pentru dormit.

4. Intuneric. In absenta luminii glanda pineala produce melatonina. Melatonina este cunoscuta ca fiind cea care regleaza ciclul somn/veghe. Melatonina este produsa in glanda pineala din creier si monitorizeaza ciclurile de somn in timp ce joaca si un rol important in vindecare si in protectia impotriva oxidarii.

Orice fel de lumina poate interfera cu producerea normala de melatonina si astfel poate afecta in mod negativ orele de somn. Asa ca inchide orice posibila sursa de lumina inainte de a te culca .

5. Hidratare:
 Hidratarea este un element delicat. Trebuie sa te asiguri ca esti destul de somnhidratat cu 2 ore inainte de a te culca. Pe de alta parte , daca esti prea hidratat inainte de culcare, acest lucru va ridica nivelul hormonilor de stres si iti va umple vezica.  Probabil ca vei face si cateva drumuri la baie in timpul noptii. Un alt lucru pe care il mai poti face este sa iti golesti vezica inainte de a te duce la culcare.

6. Pastreaza o temperatura racoroasa in dormitor: Atunci cand adormi, temperatura corpului tau intra in homeostaza. Daca in camera este prea cald sau prea rece acest lucru poate induce o stare de stres asupra sistemului. Cea mai buna temperatura pentru somn este undeva intre 18 si 21 de grade.

7. Un ceai de relaxare:
 Exista o serie de ceaiuri organice pe piata care sunt pline de plante calmante precum : musetelul, valeriana sau floarea pasiunii, plante care ajuta la relaxarea corpului in mod natural. Beti un astfel de ceai cu 2 ore inainte de culcare.

8. Suplimente cu melatonina.
 Aceste suplimente trebuie folosite in cazuri de „criza”. Melatonina creste capacitatea corpului de a regla ciclul natural de somn. Multe persoane relateaza ca au avut experiente pozitive cu astfel de suplimente.

9. Recunostinta: Multi indivizi permit fricii , ingrijorarii, anxietatii sa le deregleze ciclul somnului. Atunci cand practici recunostinta, acest lucru te va ajuta sa te relaxezi mai eficient. Tine un jurnal al recunostintei si scrie in el cate 3 lucruri pentru care estisomn recunoscator in fiecare seara.

10. Prioritizeaza:
 Somnul nu este un bun apreciat la adevarata lui valoare. Oricum pentru cei care inteleg importanta somnului si faptul ca multe din activitatile lor depind de un somn bun, vor pune mult mai mare valoarea pe un lucru pe care vrei nu vrei esti obligat sa il faci. Iar daca tot il faci , macar sa il faci cat de bine poti.

Si cum, de multe ori ne place sa ne simtim in siguranta cand dormim, luati-va un caine :)

Surse pentru acest articol includ:

http://www.naturalnews.com/032807_insomnia_solutions.html
http://www.naturalnews.com/033082_sleep_deprivation_stress.html
http://www.naturalnews.com - somn linistit

Like Share Share Tweet23597 vizualizari

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: produse ingrijire corporala, produse ingrijire menajera, radon, sfaturi, somn, surse de cancer, trezire,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Atenuează gastrita in câţiva pasi

Atenuează gastrita in câţiva pasi

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE