AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Tehnica de 30 de secunde care îti poate schimba viata

Meditatia/constientizarea (sau practicarea starii de prezenta) este tot mai populara si pe buna dreptate. In lumea agitata in care traim este tot mai greu sa ne gasim echilibrul, pacea si linistea interioara. Mintea nu conteneste sa rumege idei, amintiri, trecând de la o imagine la alta. Multora dintre noi le este greu chiar sa si doarma noaptea, mintea acestora lucrând necontenit, de cele mai multe ori in defavoarea lor. Suntem obisnuiti sa functionam pe pilot automat (exact starea opusa constientizarii). Actionam deseori mecanic, formându-ne pareri si judecati fara a intelege (din nou) constient ceea ce se intampla sau cum se intâmpla.

Petrecem majoritatea timpului rascolind trecutul sau planuind viitorul insa suntem deconectati de viata noastra si de ceea ce se intâmpla cu noi si cu cei din jurul nostru in prezent. Astfel, ne lasam prada emotiilor care, de multe ori, apar fara sa ne dam seama, fara ca noi sa intelegem motivul pentru care apar, sa le intelegem si sa le putem controla (desi avem aceasta abilitate).

Trist este ca petrecem mai mult timp având grija de mașina, ce haine alegem sa purtam sau tot felul de astfel de detalii de care am fost invatati sa credem ca este alcatuita viata.

Rezultatul e ca devenim stresati. Mintea zbârnâie ca o masina de spalat, se agita continuu, emoții confuze se perinda si nu stim cum sa reactionam. Suntem atât de distrasi încât nu mai suntem prezenți în lumea în care traim. Nu vedem lucrurile cele mai importante pentru noi si ce e mai grav e ca toata lumea presupune ca asa e viata, deci trebuie sa continuam asa.



Studii recente au aratat cum constientizarea ( actiunea de a te detasa pentru cateva minute si a incerca sa traiesti in prezent) poate imbunatati concentrarea, comportamentul, memoria si, in general, starea de bine.

Un grup de cercetatori de la Harvard au concluzionat in urma unui studiu ca structura creierului se schimba dupa numai 8 saptamâni de meditatie sau practica a constientizarii. Dupa finalizarea studiului, participantii au simtit o imbunatatire generala a modului de a fi, in sensul actionarii contiente, devenind mai stapâni asupra emotiilor.

Cortexul prefrontal, localizat la nivelul fruntii, reprezinta sursa ratiunii. Intr-o situatie stresanta, cel mai probabil vei simti impulsul de a fugi sau de a 'lupta' . Chiar si copiii de 5 ani pot experimenta stresul zilnic. Atunci ce putem face pentru a ne elibera de stres si a putea gândi limpede? Incearca aceasta tehnica simpla care calmeaza rapid si eficient amigdala si amelioreaza stresul. Amigdala este ceasul desteptator al creierului. Declansata de orice situatie stresanta, aceasta reactioneaza cu reactii primare de lupta sau fugi; însa amigdala nu face diferenta dintre un examen stresant, o cearta cu persoana iubita si fuga de un tigru.

respiratie meditatie constientizare

Este vorba despre respiratie.

Respiratia adânca alimenteaza creierul cu oxigen, semnalând amigdalei ca se poate calma. Oricând simti o stare de stres, respira adânc de 10 ori numarând pana la 3 când inspiri si când expiri. Aceasta tehnica este probata si functioneaza. Asa ca, data viitoare cand simti ca inima incepe sa bata nebuneste si tensiunea se ridica ametitor, aminteste-ti de amigdala (nu uita ca riscul de a avea un infarct creste de 5 ori mai mult dupa un acces de furie).  Si daca nu esti fugarit de un tigru, atunci poti respira adânc de 10 ori - e un exercitiu simplu si iti poate schimba viata.

Surse:

http://www.massgeneral.org/about/pressrelease.aspx?id=1329

http://www.mindbodygreen.com/0-12793/how-meditation-changes-your-brain-a-neuroscientist-explains.html

Like Share Share Tweet103070 vizualizari

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: constientizare, Meditatia, respiratia,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE