AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Te imbatraneste mancarea?

Majoritatea produselor de pe rafturi nu se potrivesc cu biologia noastra. Mai toate produselorhormonii maini batrane de consum din ziua de azi nu sunt facute sa ne mentina corpul tanar ba chiar dimpotriva ne imbolnavesc si ne imbatranesc. Genele responsabile pentru varsta biologica sunt foarte sensibile la ce mancam, fiind activate sau dezactivate in functie de ce si cat de des mancam. In concluzie este foarte important sa distingem care mancare ne tine tineri si care ne face sa imbatranim.

Cum ne afecteaza mancarea varsta biologica.

Se cunoaste foarte clar faptul ca una dintre cele mai importante cauze ale imbatranirii este cantitatea excesiva de calorii din alimentatia noastra. Oamenii de stiinta au explicat faptul ca omul, ca si instinct primar, este motivat sa manace atat timp cat exista mancare in jurul sau. Si cum in ziua de azi oamenii sunt inconjurati de mancare densa, plina de calorii, suntem tentati sa mancam in exces, ceea ce aduce cu sine cresterea in greutate, degradarea sanatatii si imbatranirea prematura. Datorita acestui fapt multi cred ca restrictia de calorii este o strategie foarte buna pentru a fi in forma si a lupta cu imbatranire. Dar aceasta teorie este adevarata pe jumatate. Sunt anumite cazuri cand consumi putine calorii si tot nu slabesti sau mananci multe calorii si slabesti. Exista insa descoperiri recente care indica inca un factor foarte important in aceasta ecuatie , unul care dicteaza energia, rata metabolica, si procentul de grasime, forma fizica si eventual varsta biologica. Acest factor este sistemul care iti controleaza foamea si semnalele de satietate si nu are de a face cu consumul de calorii dar mai degraba cu ce si cat de des mananci.

Cum sistemul de foame-satietate iti afecteaza forma fizica.

Sistemul foame-satietate este compus din o multitudine de neuro-peptide care au rolul de a initia sau a incheia actul de hranire. Acestia sunt hormonii de foame-satietate. Semnalele lor sunt integrate de centri in creierul tau pentru a modula cum este consumata sau inmagazinata energia. Echilibrul dintre aceste semnale dicteaza daca si cand corpul tau este in modul de inmagazinare sau de consum al grasimii. Pentru a mentine o greutate sanatoasa semnalele foame-satietate trebuie in mod constant sa ajusteze consumul de calorii in functie de nevoia de energie. Orice dezechilibru va afecta inmagazinarea grasimii si starea ta fizica. Obezitatea de exemplu este rezultatul dezechilibrului acestor semnale in care un surplus de energie provenita din mancare este inmagazinata ca grasime.

Hormonii foamei vs Hormonii satietatii.

Hormonii foamei si satietatii sunt intr-o lupta continua ca doua armate. Iar consecintele acestor lupte se vad asupra corpului. Hormonii de foame au tendinat de a incetinii mecanismul si de a inmagazina grasime pe cand hormonii de satietate cresc metabolismul si reduc grasimea corpului, sunt ca yin si yang. Pe scurt, daca hormonii de foame sunt pierduti de sub control esti predispus sa suferi din cauza unui metabolism lent si grasime in exces. Iar daca hormonii satietatii capata controlul asupra celor ai foamei, vei avea mai multa energie si un corp mai zvelt si mai sanatos. De aceea este foarte important sa ne ascultam corpul si sa nu mancam decat cand ne este intr-adevar foame si sa ne ridicam de la masa cand simtim satietatea.

Ce determina hormonii foamei sa scape de sub control?

In mod normal hormonii foamei raspund la mancare. Astfel nivelul lor creste cand tii post si se reduce cand te hranesti. Cei mai importanti hormoni de foame sunt grelina, neuropeptida Y (NPY) si proteina (AgRP). Cand postesti hormonul de foame grelina creste, pentru a initia arderea de grasimi, intre timp ceilalti hormoni de foame sunt echilibrati de cei de satietate (adiponectina si peptide gen glucagon). Acesta tine foamea sub control si potenteaza sensibilitatea la semnalele de satietate. Apoi cand incepi sa manaci din nou, hromonii de foame scad permitand hormonilor de satietate sa intervina si sa creasca metabolismul. Asa functioneaza sistemul foame-satietate in conditii normale de sanatate.

Iti permite sa arzi grasimi cand nu mananci si iti creste metabolismul cand mananci, deci o situatie de castig in ambele cazuri. Dar sistemul acesta functioneaza corect atata timp cat tu ai dieta corespunzatoare. Daca dieta ta este marita in alimente cu indice glicemic mare si te hranesti prea des, sistemul va fi dereglat. Consumul frecvent de alimente cu indice gliecemic mare, deterioareaza hormonii cheie de satietate insulina si leptina, lasand hormonii foamei fara adversari si dominanti. Cand insulina este deteriorata (precum in cazul rezistentei la insulina), nivelele de grelina raman ridicate si dupa ce ai terminat de mancat, ceea ce duce la foame cronica si rezulta in mancat excesiv, greutate foarte mare si tot felul de probleme de sanatate. Aceasta problema a fost de multe ori trecuta cu vederea , probabil pentru ca oamenilor le place sa consume zilnic produse de patiserie si dulciuri. Dovezile sunt insa clare. Abuzul de alimente cu un indice glicemic mare pun in pericol aparatul de satietate si lasa corpul sub tirania hormonilor de foame. Pentru a preveni acesta situatie trebuie sa eviti alimentele cu indice glicemic mare sa rezisti poftelor sa iti cresti hormonii de satietate si sa ii lasi sa controleze metabolismul.

Cum sa-ti cresti hormonii de satietate.

Hormonii de satietate includ insulina, leptina, adiponectina, colecistochinina (CCK), peptine gen glucagon (GLP), PPY si melanocortina. Cand sunt potentati sa contracareze hormonii de foame ei ajuta la cresterea energiei, stimuleaza tiroida, sporesc hormonii sexuali, domolesc hormonii de stres si iti cresc capacitatea de a arde grasimile. Cei trei factori principali care iti sporesc hormonii de satietate sunt : – Restrictia mancarii – Exercitiu fizic – Pierderea greutatii Acesti trei factori, cresc precizia si eficacitatea insulinei si a leptinei si potenteaza activitatea celorlalti hormoni de satietate. Aceasta inseamna ca daca ai o alimentatie corecta, faci exercitiu fizic si reduci greutatea corporala, cresti eficacitatea hormonilor de satietate ceea ce iti va permite sa atingi un potential fizic maxim. Dar cum pui asta in practica? Cum pui hormonii tai de satietate in control? Sunt 3 cai prin care poti face asta: 1. Mananca mancaruri satioase dar sanatoase. 2. Evite mancaruri care iti fac foame. 3. Antreneaza-ti corpul sa reziste la foame.

Mananca alimente satioase dar sanatoase.

Mancarea care promoveaza cel mai bine satietatea este proteina. Proteina creeaza senzatia de satietate mai repede decat carbohidratii sau grasimile. Printre alimentele care contin proteine usor de asimilat sunt: plante cu indicele glicemic mic precum : nuci, seminte, legume, radacini, crucifere, rosii, plante cu frunze verzi, toate in forma cat mai neprocesata. O cantitate mare de proteine ce se asimileaza usor si repede au alimente gen spirulina, polen, goji berri sau semintele de in. Avand un indice glicemic mic dar pline de fibra, aceste plante sunt ideale pentru insulina si leptina dar si pentru tot sistemul de satietate. Nucile si semintele declanseaza PPY- o peptida de satietate care este foarte sensibila la grasimea din alimentatie.

PPY schimba pofta de carbohidrati catre cea de grasimi si creste capacitatea metabolica de a transforma aceste grasimi in energie. Aceasta actiune contracareaza hormonii de foame care in mod titpic iti schimba pofta spre carbohidrati. Dar este pofta catre carbohidratii rafinati care duce la mancatul cronic si excesul de mancare. Asta este motivul pentru care odata ce incepi sa mananci dintr-o punga de chipsuri nu te mai poti opri. Si este interesant de observat ca muschii nu sunt programati sa reziste pe o alimentatie cu mancaruri care iti fac mai multa foame, ei resping fructoza si au o capacitate limitata de a folosi alimentele cu indice glicemic mare. In schimb o duc foarte bine daca beneficiaza de o alimentatie cu mancaruri satioase si sanatoase. O combinatie intre proteine usor de asimilat are beneficii mari asupra muschilor. Dar cu toate astea nu poti beneficia cu adevarat de mancarea satioasa daca nu stii ce mancaruri sa eviti.

Evita mancarurile care iti fac foame.

Stai departe de mancarurile cu indice glicemic ridicat, toti carbohidratii rafinati, zaharuri, produsele cu fructoza, produsele de patiserie, dulciurile si bauturile carbogazoase. Fructoza in primul rand s-a observat ca poate crea hipertensiune, obezitate si diabet si o rezistenta la leptina. Studiile au demonstrat ca muschii refuza fructoza ca si sursa de energie si ca ficatul are o capacitate minima de a o utiliza. Excesul de fructoza este convertit in trigliceride si grasimi. Dar nimic nu este mai periculos decat combinatia intre mancarurile bogate in zaharuri si grasimi. Acesta combinatie contine nu numai calorii goale dar creeaza rezistenta la insulina si leptina si deterioreaza sistemul de satietate si intreg metabolismul . Acesta inseamna ca orice aliment care contine o cantitate mare de zaharuri si grasimi este otravitor pentru sistemul tau. Aici putem include prajiturile, ducliurile, inghetata, ciocolata si altele, care vor crea haos in corpul nostru, deteriorari ale metabolismului asociate cu rezistenta la insulina si leptina, rezistenta ce rezulta in exces de estrogen, cortizol, testosteron scazut, hipoglicemie, hiperglicemie, si retinerea grasimilor in special in jurul taliei. Vestea cea buna este ca rezistenta la insulina si la leptina poate fi inversata cu o alimentatie corecta, o alimentatie sanatoasa.

Antreneaza-ti corpul sa reziste la foame.

Foamea trebuie privita ca un exercitiu fizic. Amandoua sunt privite de corpul nostru ca semnale de supravietuire pentru a ne adapta si a ne imbunatatii. Cand corpul tau este provocat in mod repetat sa suporte foamea , cum ar fi in timpul unui post , el se ajusteaza reducand numarul de receptori de foame din creier si astfel crescand rezistenta ta la mancare. Astfel creste eficacitatea hormonilor de satietate si le permite sa fie in control asupra metabolismului. Vorbim aici de foamea adevarata nu de poftele pe care le avem dupa ce am mancat si suntem cu stomacul plin. Sunt diferite metode de a-ti antrena corpul sa reziste la foame. De la a mari in mod gradual diferenta de timp dintre mese pana la a posti cu regularitate. Deasemena este indicat ca in timpul postului sa faci excercitii fizce. Cel mai indicat este sa faci o tranzitie catre o alimentatie mai sanatoasa bazata in primul rand pe alimente vegetale. Poti face asta adaugand la fiecare masa fructe , legume sau cate o salata. Caloriile din alimentele vegetale dau mai repede senzatia de satietate decat cele din surse animale.

Concluzii.

A intelege sistemul biologic care regleaza foamea si satietatea este esential pentru prevenirea imbatranirii premature. Mult mai multe studii sunt necesare pentru a elucida legatura dintre alimentatie si imbatranire, dar ce este clar este faptul ca o alimentatie corecta in care se evita pe cat posibil alimentele rafinate si procesate si se prefera cele de origine vegetala face minuni pentru metabolism si pentru varsta biologica a omului. Fructul Goji care este considerat „fantana tineretii”, este singurul aliment legat in mod direct prin studii stiintifice de longevitate, datorita capacitatii lui de a stimula in mod natural hormonul uman de crestere. In ziua de azi trebuie sa stii exact care sunt cele mai bune optiuni pentru a te mentine tanar, sanatos si plin de energie, iar alegerile cele mai bune sunt chiar in fata noastra lasate de Dumnezu de la inceputul lumii in natura. „Iata ca v-am dat orice iarba care face samanta si care este pe fata întregului pamant, si orice pom, care are in el rod cu samanta: aceasta sa fie hrana voastra.”

Like Share Share Tweet2196 vizualizari

Postat in categoria Corp

Etichete: alimentatie, ficatul, foame, glucagon, grelina, insulina, leptina, longevitate,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Atenuează gastrita in câţiva pasi

Atenuează gastrita in câţiva pasi

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE