Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
  1. Viata Verde Viu
  2. Blog
  3. Blog
  4. Sunday Bites - peanut butter jelly time!

Sunday Bites - peanut butter jelly time!

La Sunday Bites, Anca și Alex produc unt de arahide fără zahăr, fără sare, fără alte uleiuri sau conservanți. Din arahide coapte și atât. Este o filozofie de la care au pornit când au creat Sunday Bites, acum un an, în timp ce se întrebau oare cât de popular poate fi sau poate deveni untul de arahide în România.

Povestea Sunday Bites a început la celălalt business al Ancăi, Sunday Bagels and Coffee, o cafenea dintr-un campus de clădiri de birouri din Militari, unde lumea putea să-și ia o cafea bună înainte să intre la birou sau un bagel cald la micul dejun. Unul din bageli era cu peanut butter and jelly, cu unt de arahide produs de ei, mereu proaspăt. Era un sortiment lăudat și așa și-au pus problema dacă ar putea să-l producă, să-l ambaleze și să-l comercializeze ca produs de sine stătător.

 

Alex venea după un job într-o agenție de PR și i s-a părut momentul perfect pentru o inițiativă total nouă, el nemaiavând experiență antreprenorială până atunci. 

Au început cu loturi mici și s-au pus pe căutat parteneri. Cei mai mulți comercianți auziseră de unt de arahide, dar erau reticenți. Nu este un produs teribil de consumat sau de căutat în România, dar au zis să încerce să identifice publicul țintă. Au avut avantajul producției în loturi mici, mereu proaspete, fără zahăr, sare sau conservanți, ceea ce era un diferențiator important față de produsele competitoare de pe rafturile marilor supermarketuri. Așa că și-au îndreptat atenția către băcănii, locurile în care clienții pun preț pe calitatea produselor și sunt pregătiți să plătească pentru asta. 

Încet-încet au crescut și nevoile lor tehnologice. La început au folosit un blender obișnuit, dar a devenit evident într-un timp foarte scurt că le trebuia ceva pentru producție intensă. Au cumpărat un blender industrial de la un furnizor specializat în echipamente de bucătărie. După ce au plătit aproape o mie de euro, aparatul s-a ars în a doua zi de utilizare. Recuperarea banilor a fost o întreagă epopee, soluțiile propuse de furnizor fiind să cumpere un alt blender care era de șase ori mai scump - costa cam cât o mașină second-hand. În final, li s-au returnat banii și au găsit varianta unui blender industrial construit de la zero pentru nevoile lor specifice, pentru doar o parte din prețul de câteva mii de euro al „alternativei”. Spațiul de producție l-au amenajat la Râmnicu-Vâlcea, unde fac naveta o dată sau de două ori pe lună pentru producție.

Procesul tehnologic e simplu: folosesc arahide decojite crude, pe care le coc la cuptor, le procesează și le ambalează în borcane de sticlă.

Nu adaugă îndulcitori, sare, alte uleiuri, conservanți ori stabilizatori.

Au vrut să se concentreze pe un produs cât mai „curat”.

În plus, au considerat că sarea ori îndulcitorii pot fi adăugați direct de consumator,  în funcție de preferințe.

În 2019, s-au concentrat pe găsirea de noi parteneri și identificarea publicului țintă. Au ajuns în multe băcănii din București, dar și din alte orașe precum: Bacău, Constanța, Cluj sau Brașov. În 2020, obiectivul lor principal este diversificarea gamei de produse. Mai multe unturi, mai multe combinații, în mai multe locuri. 

„Am reușit ca anul trecut să ne extindem și să ajungem la suficient de mulți reselleri. Acum, că am creat această rețea, vrem să aducem mai multe produse pe raft. Alune de pădure, migdale, caju, putem face o grămadă de mix-uri atractive, care pot fi și înlocuitori curați pentru produsele mainstream pline de zahăr și conservanți. Credem că suntem într-un plin val de schimbare de perspectivă asupra produselor alimentare consumate. Oamenii se uită tot mai des pe etichetă, își monitorizează tot mai mult cantitățile de zahăr, sare, grăsimi, conservanți, pe care le consumă. Venim în anticiparea acestei schimbări de perspectivă și suntem gata să oferim produse care sunt bogate în proteine, vitamine, minerale, dar și delicioase. Este combinația câștigătoare atât pentru noi, ca producători, cât și pentru consumatorul final”, explică Anca Fîrtat, co-fondator Sunday Bites.

Pandemia a adus schimbări în munca de zi cu zi a celor doi. „Ne-am îndreptat atenția, ca mai toată lumea, către mediul online. Am făcut modificări din mers și am avut avantajul afacerilor mici de a face schimbări de direcție rapid, de pe o zi pe alta. Din fericire, vânzările noastre au fost în creștere chiar și în această perioadă, iar asta ne dă încrederea necesară pentru a continua și a lucra intens pentru a dezvolta Sunday Bites și mai mult.

În afară de indiciile statistice, avem constant un feedback pozitiv din partea clienților, iar asta ne arată că am luat decizia corectă acum un an, când am pornit pe acest drum”, precizează Alex Stoianovici, co-fondator Sunday Bites.

 

#sunday bites #branduri romanesti #made in Romania

Ce au mai parcurs alti cititori...

Bomboane delicioase cu ashwagandha si unt de arahide
Latte cu ashwagandha si unt de arahide
Arahidele, alimente delicioase si sanatoase
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimerANPC
Copyright 2024 Viata Verde Viu | Ghidul tău de sănătate holistică și magazin online cu alimente, suplimente și produse bio.. Toate drepturile rezervate.
VVV Health Company SRL, Nr. Reg. Com.: J24/1813/2022, CIF: RO46758101