Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Corp

Plan de acțiune pentru ameliorarea alergiilor alimentare

Suferi de intoleranțe sau alergii la anumite alimente? Află de la nutriționistul Diana Serghe cele mai eficiente tehnici de a preveni și a reduce aceste alergii.

Alergiile alimentare afectează între 6 și 8% dintre copiii cu vârste sub trei ani și aproape 5% dintre adulți, iar numărul cazurilor se află într-o continuă creștere. 

Alergiile alimentare se împart în două categorii:

Îți voi prezenta metoda cea mai eficientă pentru a-ți vindeca alergiile, oferindu-ți șansa să “scapi”de unele dintre ele și să reduci la minimum reacțiile pe care le ai.

Este important să reții că aceste tehnici nu funcționează dacă suferi de boala celiacă sau suferi de alergii cu declanșare imediată, precum cele la arahide sau fructe de mare, care se manifestă prin reacții alergice grave precum astmul. În astfel de cazuri trebuie evitat cu grijă alergenul toată viața, pentru că hipersensibilitatea alergiei IgE cu declanșare imediată este permanentă și neschimbată la alimente.

 

Ce poți face pentru a preveni și trata alergiile alimentare?

Iată cum poți contracara și chiar vindeca aceste alergii:

  1. Elimină alergenii alimentari

Vei începe prin a elimina strict alergenul și prin a-l înlocui cu nonalergeni, iar asta înseamnă că timp de 3 până la 6 luni vei evita acel aliment.

Pentru început, luăm în considerare un interval de minimum 3 luni.

Citește etichetele de pe conserve și ambalaje, întreabă ospătării din restaurante și asigură-te că eviți un anumit aliment. Dacă este un preferat al tău, trebuie să ai voință să renunți la el și, probabil, vei trece prin câteva simptome de sevraj specifice detoxifierii timp de câteva zile.

Reține că aceste stări înseamnă și sfârșitul suferinței alergice și eliberarea de simptome sâcâitoare, cronice, fizice, mentale și emoționale iar la sfârșitul programului te vei simți atât de bine încât nu vei duce lipsa alimentelor alergice. Simptomele de sevraj reprezintă intensificarea simptomelor pe care le ai deja, printre care dureri de cap, oboseală, tulburări de somn, anxietate, depresie, irascibilitate, amorțire, dureri ale articulațiilor, tulburări digestive și pofte alimentare puternice. Un tratament eficient care contribuie la prevenirea simptomelor severe de sevraj este suplimentarea cu doze terapeutice de vitamina C (luați 1 g pe oră până la 12 g pe zi, timp de 3 zile consecutive).

Citește și 8 categorii de alimente care pot provoca sensibilitate digestiva

  1. Mănâncă multe fructe și legume

Consumul de fructe și legume reduce potențialul alergic și îți oferă o cantitate mare de antioxidanți și alte substanțe nutritive.

Consumă cât mai multe alimente organice, mai ales dintre cele pe care le mănânci crude și cu coajă, cum ar fi merele, perele, fructele de pădure, roșiile și morcovii. Multe fructe și legume sunt bogate în quercetina, o substanță nutritivă antialergică ce funcționează că un antiinflamator calmând toate reacțiile adverse. Legumele cele mai bogate în quercetina sunt ceapă roșie, spanacul, morcovul și broccoli iar la fructe se regăsesc merele, strugurii roșii, cireșele, prunele, căpșunele și fructele de pădure, mai ales merișorul și afinele. Dacă ești băutor de cafea, încearcă să o înlocuiești cu un ceai bogat în quercetină. 

 

  1. Cât mai puține cereale și produse lactate

În urma cercetărilor făcute de către specialiștii OMS s-au dovedit multe aspecte legate de pericolele unui regim alimentar bogat în produse lactate și gluten sau cel puțin în cereale cu gliadină. Reduce consumul de grâu și diversifică-ți dieta astfel încât să nu includă zilnic cereale și produse lactate.

Consumă ovăz fără gliadină și cereale fără gluten, precum hrișcă, orezul, quinoa, porumbul și meiul. 

Descoperă produsele fără gluten din magazinul VVV

  1. Consumă alimentele prin rotație

Elaborarea unui nou plan de alimentație pentru a nu consuma zilnic aceeași hrană este, după evitarea alergenilor, vindecarea permeabilității intestinale – cel mai important lucru pe care trebuie să îl faci pentru a contracara și preveni apariția unei alergii alimentare.

Consumul prin rotație înseamnă că vei mânca acel aliment o dată la 3 sau 4 zile, de preferință mai puțin frecvent, în urmă testării și identificării alimentelor la care ești alergic. Cele mai comune 20 de alergii alimentare IgG cu declanșare întârziată sunt: laptele de vacă, glutenul din grâu, secară și orz, drojdia, albusul de ou, nucile caju, gălbenușul de ou, usturoiul, soia, nucile braziliene, migdalele, porumbul, alunele, ovazul, lintea, kiwi, ardeiul iute, semințele de susan, semințele de floarea-soarelui și arahidele.

Astfel, cel puțin în primele 3 luni după eliminarea completă a tuturor alergenilor alimentari, rotește cu grijă alimentele pe care testul pentru alergii sau medicul te-a sfătuit să le rotești sau, dacă nu ai aceste informații, aplică principiul la tot ce mănânci, și cu siguranță la cei 20 cei mai comuni alergeni alimentari.

Rotația împiedică dezvoltarea alergiilor și dependenței, încurajează o dietă mai echilibrată, neprocesată și fără aditivi și facilitează digestia. 

Mai jos îți prezint câteva sfaturi suplimentare pentru a face dieta prin rotație un succes:

 

Cum să reintroduci alimentele?

În funcție de alergie, îți prezint cele mai bune alimente pe care le poți reintroduce și sfaturi pentru eficientizarea procesului de reintroducere:

Articol scris de Diana Serghe - tehnician nutriționist 

Descoperă mai multe despre mine, accesând:

Website | Facebook | Instagram

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#alergii alimentare

Ce au mai parcurs alti cititori...

Despre obiceiuri sănătoase și superalimente. Interviu cu Diana Serghe, nutriționist

Despre obiceiuri sănătoase și superalimente. Interviu cu Diana Serghe, nutriționist

Cum faci diferenţa dintre alergie şi intoleranta alimentară la copii

Cum faci diferenţa dintre alergie şi intoleranta alimentară la copii

Din nou, despre intoleranta la gluten. Este acest ingredient marele vinovat?

Din nou, despre intoleranta la gluten. Este acest ingredient marele vinovat?
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2021 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.