meniu
Diete

4 alimente care merita cu adevarat titlul de “Superalimente”

Superalimentele sunt acele alimente cu un continut de nutrienti foarte ridicat si care au efecte terapeutice deosebite. Iata 4 superalimente care isi merita intr-adevar aceasta titulatura.

Sa recunoastem: Cuvantul superaliment este supraestimat. Aceasta titulatura, folosita initial pentru a desemna acele alimente cu o valoare nutritionala mult peste cea a legumelor si fructelor obisnuite, pare in prezent folosita pentru aproape orice aliment natural. Lanturile de magazine naturiste sunt in mod special vinovate de acest abuz, preferand deseori sa se foloseasca de termenul de superaliment in scopuri de marketing, si nu neaparat pentru a sublinia calitatea nutritiva.

Exista un numar mic de alimente care merita cu adevarat titulatura de superlimente. Acestea sunt in general alimente "exotice", care nu se gasesc de regula in casele noastre, dar sunt atat de imbibate in mod natural de nutrienti, incat pun in umbra majoritatea suplimentelor de multivitamine. Iata 4 superalimente care isi merita intr-adevar aceasta titulatura.

Moringa oleifera

Fara indoiala regele superalimentelor este Moringa oleifera, un arbore din Himalaia cu o crestere rapida, ale carui frunze au atatea calitati, incat cercetatorii l-au denumit "Arborele Miracol" si "Arborele Nemuririi." Frunzele de Moringa contin peste 90 de tipuri diferite de nutrienti in cantitati mari, printre care de sapte ori mai multa vitamina C decat portocala, de patru ori mai multa vitamina A decat morcovul, de patru ori mai mult calciu decat laptele si de trei ori mai mult potasiu decat bananele.

Frunzele sunt si o sursa completa de proteine, continand toti cei opt aminoacizi esentiali. (1) Datorita acestei bogatii nutritionale nu este de mirare ca studiile au asociat consumul de Moringa cu tratarea diabetului, a bolilor antiinflamatorii, a cancerului si a multor altor boli.

Pudra de Moringa se achizitioneaza usor online si este o sursa naturala excelenta de vitamine si suplimente minerale. S-ar putea sa va placa si uleiul Ben, un ulei cu gust dulce facut din fructele arborelui, bogat in antioxidanti.

Încearcă superalimentele raw, vegane, ecologice din magazinul nostru verde viu!

Iarba de grau

Iarba de grau este un aliment fara gluten obtinut din vlastarii tineri ai ierbii. A fost promovata in anii ‘30 de chimistul american Charles L. Schnabel, care sustinea ca aproape 7 kg de iarba de grau echivaleaza nutritiv cu cca 160 de legume obisnuite de gradina! (2) Desi pretentia acestuia este in prezent considerata exagerata, este, totusi, adevarat ca iarba de grau este unul dintre cele mai dense alimente din punct de vedere nutritiv pe care stiinta il cunoaste pana in prezent.

Conform studiilor, doar 4 grame de pudra de iarba de grau pot furniza 1,600 procente din doza zilnica recomandata (DZR) de vitamina E, 7,000 procente DZR de mangan, 15,293 procente de DZR de riboflavina, 413 procente DZR de zinc si alte asemenea concentratii uimitoare de nutrienti esentiali. (3) Reprezinta, in acelasi timp, si sursa cea mai pura de clorofila, substanta cu o mare putere de curatare si regenerare a sangelui. Asta face din iarba de grau un aliment puternic detoxifiant, precum si un minunat supliment nutritiv.

Chlorella si spirulina

Chlorella si spirulina sunt doua alge unicelulare care traiesc in partile cele mai insorite ale apelor cu apa proaspata. Desi ambele pot fi definite ca superalimente luate separat, devin cu adevarat speciale atunci cand sunt consumate impreuna. Asta deoarece chlorella si spirulina au spectre nutritive mai degraba complementare decat similare. De exemplu, chlorella are mai multa clorofila si mai mult fier decat spirulina. Chlorella este mai buna pentru chelarea metalelor grele din organism decat spirulina si la regenerarea celulelor datorita factorului sau unic de crestere. Spirulina, pe de alta parte, contine mai multe proteine, acid gama-linoleic (o grasime benefica si esentiala pentru functionarea creierului), precum si ficocianina anticancerigena in comparatie cu chlorella. (4) Asadar, consumand cele doua alimente impreuna furnizeaza corpului o infuzie completa de nutrienti – mult mai completa decat ar putea oferi doar fructele si legumele obisnuite!

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

SURSE

(1) http://www.villagevolunteers.org
(2) http://www.wheatgrasscan.com
(3) http://nutritiondata.self.com
(4) http://www.detoxyourworld.com

#Chlorella #fier #minerale #moringa #proteine #spirulina #superalimente

Ce au mai parcurs alti cititori...

15 lucruri mai putin cunoscute despre cel mai apreciat superaliment

15 lucruri mai putin cunoscute despre cel mai apreciat superaliment

Descopera cele sapte alimente cu cea mai mare densitate nutritiva de pe pamant

Descopera cele sapte alimente cu cea mai mare densitate nutritiva de pe pamant

10 motive pentru a consuma spirulina in fiecare zi

10 motive pentru a consuma spirulina in fiecare zi

Ce spun cititorii despre "4 alimente care merita cu adevarat titlul de “Superalimente”"

elena stoica17 January 2015 20:09Raspunde

Tocmai discutam cu cineva despre Chlorella si spirulina.A picat la fix! Multumesc!

elena05 September 2014 16:03Raspunde

MULTUMESC DIN TOT SUFLETUL PENTRU ARTICOLELE ATAT DE PRETIOASE PE CARE MI/NI LE TRIMITETI. PRIMITI,VA ROG,RECUNOSTINTA MEA!VA DORESC TOT BINELE DIN LUME!

Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.